Your browser does not support JavaScript!
نماشا

طلا دومین افت هفتگی خود را تجربه می کند.

طلا دومین افت هفتگی خود را تجربه می کند.

نزول هفتگی طلا تحت تاثیر افزایش قیمت در ایالات متحده و موضع محتاطانه فدرال رزرو در مورد کاهش نرخ در بحبوحه تورم ادامه دارد.

 افزایش غیرمنتظره قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده باعث شده است تا معامله‌گران انتظارات خود را برای کاهش نرخ‌ها ارزیابی کنند. با وجود این، طلا پس از کاهش مخارج مصرف کننده، مقداری ضرر را جبران کرد. در روز پنجشنبه، قیمت طلا به دلیل داده‌های اقتصادی ضعیف‌تر آمریکا افزایش یافت که باعث تضعیف بازده دلار و خزانه‌داری آمریکا شد. توجه بازار اکنون به مقامات فدرال رزرو برای اشاره به زمان بندی کاهش نرخ بهره جلب شده است.

 

داده های کلیدی و روندها

کاهش قابل توجه خرده فروشی در ایالات متحده در ژانویه به بهبود طلا در روز پنج شنبه کمک کرد و بزرگترین کاهش ماهانه از فوریه 2023 را به خود اختصاص داد. مطالبات بیکاری نیز کاهش یافت که به تقویت بازار کار اشاره دارد. تضعیف دلار و کاهش بازدهی خزانه داری طلا را برای خریداران بین المللی جذاب تر کرده است. با این حال، حرکت کوتاه مدت طلا به شدت تحت تاثیر انتظارات نرخ بهره است. با داده‌های اخیر که نشان‌دهنده فشارهای تورمی مداوم است، طلا با فشارهای بالقوه کوتاه‌مدت مواجه است تا زمانی که فدرال رزرو آمادگی خود را برای کاهش نرخ‌ها نشان دهد.

چشم انداز فدرال رزرو

اکنون انتظار می رود سیاست گذاران فدرال رزرو تحت تأثیر آمارهای تورم اخیر، کاهش نرخ بهره را حداقل تا ژوئن به تعویق بیاندازند. مقامات فدرال رزرو نظرات مختلفی را در مورد جدول زمانی کاهش نرخ ابراز کرده اند و رویکرد محتاطانه ای را برای بازگشت به تورم 2 درصدی پیشنهاد می کنند. بازار نرخ های بهره ثابت را در جلسه بعدی سیاست فدرال رزرو پیش بینی می کند و کاهش نرخ ها در فصل دوم سال پیش بینی می شود.

پیش بینی بازار

با توجه به شاخص های اقتصادی فعلی و موضع هاوکیش مقامات فدرال رزرو، چشم انداز کوتاه مدت طلا نزولی به نظر می رسد. عوامل کلیدی مانند نگرانی های مداوم تورم، قدرت بالقوه دلار، و فقدان کاتالیزورهای فوری برای بازار صعودی طلا نشان دهنده یک رویکرد محتاطانه است. به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود که اطلاعات شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) و نظرات بیشتر مقامات فدرال رزرو را برای جهت‌گیری بیشتر بازار تماشا کنند.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید