Your browser does not support JavaScript!
نماشا

انتظار می رود با ادامه قانون متعادل سازی فدرال رزرو، نرخ های بهره ثابت بماند

انتظار می رود با ادامه قانون متعادل سازی فدرال رزرو، نرخ های بهره ثابت بماند

نشست آتی FOMC ممکن است  نشان دهنده تمرکز فدرال رزرو بر متعادل کردن کنترل تورم با رشد اقتصادی و سیاست محتاطانه باشد.

از آنجایی که کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) برای اولین جلسه تعیین نرخ بهره خود در سال 2024 در 31 ژانویه آماده می شود، انتظار می رود که نرخ های بهره  ثابت بماند. FOMC که افزایش نرخ بهره را در ماه ژوئیه متوقف کرده است، احتمالا محدوده نرخ هدف صندوق های فدرال را در بالاترین حد در 22 سال گذشته نگه می دارد. این تصمیم با نیاز به مدیریت موثر تورم همراه با هدایت اقتصاد ایالات متحده به سمت مسیری باثبات و اجتناب از رکود حمایت می شود.

روند تورم و رشد اقتصادی

علیرغم کاهش نرخ تورم، این نرخ بالاتر از هدف بلندمدت 2 درصدی فدرال رزرو باقی می‌ماند که مواضع محتاطانه فدرال رزرو را تضمین می‌کند. اقتصاد انعطاف پذیری نشان داده است، با هزینه های مصرف کننده و رشد در اواخر سال 2023 فراتر از انتظارات. این امر ضرورت فوری برای کاهش نرخ را کاهش داده است. اکنون تمرکز بر این است که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و سایر سیاست گذاران، مانند لورتا مستر، توماس بارکین، رافائل بوستیک و مری دالی چگونه این سیگنال های اقتصادی را در نشست آتی تفسیر می کنند.

واکنش های بازار و رویکرد استراتژیک فدرال رزرو

ارتباطات فدرال رزرو از آخرین جلسه در سال 2023، انتظارات بازار را کاهش داده است و پیش‌بینی‌ها، اکنون به کاهش احتمالی نرخ اول در ماه می اشاره می‌کنند. با این حال، با پیش‌بینی بازار اوراق قرضه شانس بالایی برای ثابت ماندن نرخ‌ها تا پایان ژانویه، فدرال رزرو با چالش تصمیم‌گیری در مورد زمان چرخش به سمت کاهش نرخ بدون ایجاد تورم مواجه است. این تعادل استراتژیک در بازده قابل توجه شاخص S&P 500 در 12 ماه گذشته منعکس شده است و خوش بینی سرمایه گذاران را نشان می دهد.

چشم انداز کاهش نرخ و سیاست محتاطانه فدرال رزرو

اگرچه احتمال کاهش نرخ بهره در نشست ماه مارس وجود دارد، کارشناسان و اقتصاددانان هر اقدامی را محتاطانه و تدریجی پیش بینی می کنند. تصمیم‌گیری فدرال رزرو مبتنی بر داده‌ها و تمرکز بر طیفی از شاخص‌های اقتصادی، از جمله روند تورم و شرایط بازار کار خواهد بود. احساس عمومی این است که فدرال رزرو برای تغییر سیاست عجله نخواهد کرد و نرخ های بهره بالاتر را برای مدت طولانی حفظ خواهد کرد.

افت شدید تورم خطر جدیدی برای فدرال رزرو به همراه دارد. این یک روند معکوس شدید از تهدید تورم در دو سال گذشته است. این بازگشت من رو به یاد روایتی که پس از بحران سال 2008 حاکم شد می اندازد، زمانی که بانک های مرکزی بزرگ جهان به جای مهار تورم، برای افزایش تورم تلاش کردند.

این بازگشت یک موضوع قدیمی است و یادآور افزایش قیمت طلا از 720 دلار به 1900 دلار در هر اونس در سال‌های 2008-2011 است، زمانی که تغییر به سمت سیاست نرخ بهره صفر و شروع QE صورت گرفت.

.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید