Your browser does not support JavaScript!
نماشا

قیمت طلا با داده‌های تورم و با کاهش نرخ بازدهی افزایش می‌یابد و دلار ضعیف می‌شود

قیمت طلا با داده‌های تورم و با کاهش نرخ بازدهی افزایش می‌یابد و دلار ضعیف می‌شود
قیمت طلا با داده‌های تورم و با کاهش نرخ بازدهی افزایش می‌یابد و دلار ضعیف می‌شود

قیمت طلا به دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا و امید به تعدیل سیاست های پولی فدرال رزرو به بالاترین حد در یک ماه اخیر رسید.

قیمت طلا در روز پنجشنبه به بالاترین حد خود در یک ماه اخیر رسید که تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا و امیدوار نسبت به این که فدرال رزرو ممکن است سیاست های پولی سختگیرانه خود را به دنبال داده های تورم ایالات متحده متوقف کند. هزینه های مصرف‌کننده در ماه ژوئن نسبتاً افزایش یافت و کمترین افزایش سالانه را در بیش از دو سال گذشته ثبت کرد. اگرچه این ممکن است برای بازدارندگی فدرال رزرو از افزایش نرخ بهره در اواخر این ماه کافی نباشد، اما نشان دهنده روند کاهشی تورمی است. با تمرکز بر نشست آتی تعیین نرخ بانک مرکزی، که می تواند بر قیمت های کوتاه مدت طلا تاثیر بگذارد، سرمایه گذاران مشتاقانه منتظر نشانه های بیشتر از سوی مقامات فدرال رزرو  برای چرخش سیاستهای انقباضی هستند.

خریدران نسبت به افزایش نرخ های بیشتر محتاط هستند

پتانسیل افزایش بیشتر نرخ بهره برای مقابله با فشارهای تورمی اخیراً بر قیمت طلا فشار نزولی وارد کرده است و باعث کاهش بیش از 100 دلاری نسبت به بالاترین حد خود در ماه می شده است. نرخ‌های بهره بالاتر، علیرغم وضعیت آن به عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن در مواقع عدم اطمینان، هزینه فرصت بیشتری برای نگهداری طلای بدون بازده ایجاد می‌کند. در حالی که ممکن است طلا در کوتاه مدت به مرز 2000 دلار نزدیک شود، احتمال کاهش قیمت در این سه ماهه با احتمال رسیدن به 1800 دلار بیشتر است. موضع اتخاذ شده توسط فدرال رزرو نقش مهمی در تعیین جهت قیمت طلا خواهد داشت.

 

طلا.png
نمودار روزانه طلا

 

معامله گران به مدعیان بیکاری،  و گزارش های PPI چشم دوخته اند

سرمایه‌گذاران در حال حاضر به داده‌های اقتصادی آتی ایالات متحده، از جمله مدعیان بیکاری و گزارش شاخص قیمت تولیدکننده، نگاه می‌کنند که می‌تواند بینش بیشتری از چشم‌انداز تورمی ارائه دهد. علیرغم آخرین داده های تورم، مقامات فدرال رزرو منصرف نشده اند و چندین نفر نسبت به نیاز به تشدید بیشتر برای مبارزه با فشارهای تورمی هشدار داده اند.

چشم انداز کوتاه مدت

در پایان، قیمت طلا به دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا و امید به توقف بالقوه در تشدید سیاست های پولی فدرال رزرو به بالاترین حد خود در یک ماه گذشته رسید. داده‌های اخیر که نشان‌دهنده افزایش ملایم قیمت مصرف‌کننده است، حاکی از کاهش محیط تورمی است. با این حال، احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره بر قیمت طلا تاثیر گذاشته است. در حالی که حرکت به سمت 2000 دلار امکان پذیر است، احتمال کاهش قیمت ها در این سه ماهه بیشتر است و به طور بالقوه به 1800 دلار می رسد. بازار مشتاقانه منتظر تحرکات بعدی بانک مرکزی و داده های اقتصادی آتی است تا به وضوح بیشتر در مورد جهت آتی قیمت طلا دست یابد.

برای دریافت ایده معالاتی برای طلا میتوانید اشتراک تهیه بفرمایید.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید