Your browser does not support JavaScript!
نماشا

با افزایش درخواست پناهگاه امن قیمت طلا در میان تنش های خاورمیانه محتاطانه حرکت میکند.

با افزایش درخواست پناهگاه امن قیمت طلا در میان تنش های خاورمیانه محتاطانه حرکت میکند.

طلا (XAU/USD) اوایل روز سه شنبه به دلیل کاهش نرخ بازدهی خزانه داری، کاهش ارزش دلار آمریکا، تنش های خاورمیانه و پیش بینی نشست فدرال رزرو در حال حرکت است.

قیمت طلا در اوایل روز سه‌شنبه در حجم نسبتاً سبک  بالاتر میرود، که تحت تأثیر ترکیبی از کاهش نرخ بازدهی خزانه‌داری آمریکا، کاهش اندک دلار آمریکا و افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه است. نشست این هفته فدرال رزرو در رادار معامله گران است.

 

طلا.webp

 

محرک ها برای قیمت طلا

کاهش اخیر نرخ بازدهی خزانه داری که به پایین ترین حد در دو هفته گذشته رسید، همراه با کاهش 0.1 درصدی شاخص دلار آمریکا (DXY)، عوامل کلیدی در افزایش طلا هستند. این عناصر با کاهش هزینه فرصت نگهداری دارایی های بدون بازده، طلا را جذاب تر می کنند. علاوه بر این، تشدید تنش ها در خاورمیانه جذابیت طلا را به عنوان یک دارایی امن افزایش داده است، اگرچه میزان تاثیرگذاری این محرک ها بر موقعیت بازار قبل از نشست فدرال رزرو نامشخص است.

تاثیر فدرال رزرو

بازار به دقت تصمیمات آتی بانک مرکزی ایالات متحده در مورد نرخ های سیاستی کلیدی و اظهارات جروم پاول، رئیس جمهور را ردیابی میکنند. انتظار می رود اینها به طور قابل توجهی مسیر آینده طلا را مشخص کنند. وضعیت فعلی پیش بینی ها ثابت نگه داشتن قیمت طلا است و انتظار می رود به دلیل عدم قطعیت های ژئوپلیتیکی، اندکی افزایش یابد.

داده های اقتصادی و چشم انداز نرخ بهره

داده‌های مهم اقتصادی، از جمله شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) و ارقام بازار کار آتی، در ارزیابی وضعیت اقتصاد و تأثیر نرخ‌های بهره ضروری هستند. انتظار غالب در بازار این است که فدرال رزرو نرخ های فعلی را حفظ کند و توجه به راهنمایی های کاهش نرخ آتی معطوف شود. معامله گران عملاً شانس اولین افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس را از بین برده اند و اکنون ماه مهی را برای کاهش نرخ بهره در نظر گرفته اند.

 

بلللل.png
نرخ های ضمنی فدرال رزرو

 

 

پیش بینی بازار

در کوتاه مدت، چشم انداز طلا با احتیاط صعودی به نظر می رسد. ترکیبی از نرخ بازدهی پایین تر خزانه داری، کاهش ارزش دلار و تنش های ژئوپلیتیکی، همراه با تصمیم سیاست آتی فدرال رزرو، احتمالاً عوامل صعودی قیمت طلا خواهد بود. با این حال، معامله گران باید اظهارات فدرال رزرو و داده های کلیدی اقتصادی را زیر نظر داشته باشند، زیرا این امر می تواند منجر به نوسانات بازار  طلا شود. انتظار می رود اظهارات پس از فدرال رزرو در روز چهارشنبه توسط جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، کاتالیزور کوتاه مدت حرکت باشد.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید