Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پیش‌بینی قیمت طلا: در بحبوحه اقتصاد قوی ایالات متحده، پیش‌بینی افزایش نرخ بهره، طلا نزدیک به پایین‌ترین سطح ۳ ماهه قرار دارد

پیش‌بینی قیمت طلا: در بحبوحه اقتصاد قوی ایالات متحده، پیش‌بینی افزایش نرخ بهره، طلا نزدیک به پایین‌ترین سطح ۳ ماهه قرار دارد
پیش‌بینی قیمت طلا: در بحبوحه اقتصاد قوی ایالات متحده، پیش‌بینی افزایش نرخ بهره، طلا نزدیک به پایین‌ترین سطح ۳ ماهه قرار دارد

حرکات قیمت طلا محدود شد.  معامله گران افزایش نرخ بهره را در بحبوحه اقتصاد مقاومتی و نگرانی های تورم پیش بینی کردند.

قیمت‌های آتی طلا نزدیک به پایین‌ترین سطح سه ماهه خود در نوسان هستند، زیرا داده‌های قوی اقتصادی ایالات متحده جذابیت طلا را برای یک داریی ایمن کم می کند. معامله گران مشتاقانه منتظر سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و اطلاعات اضافی برای بینش در مورد افزایش احتمالی نرخ بهره هستند. دلار به دلیل داده های قوی اقتصادی تقویت شد و طلا را  به سمت پایین ترین حد خود در ژوئن سوق داد. 

 

طلا.png
نمودار روزانه طلا

 

پیش بینی افزایش نرخ بهره و کاهش تقاضا برای طلا

داده‌های روز سه‌شنبه که نشان‌دهنده اقتصاد مقاومتی است می‌تواند نشان‌دهنده نیاز به افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو برای مبارزه با تورم باشد. بر اساس ابزار Fedwatch CME، سرمایه گذاران در حال حاضر 77 درصد احتمال افزایش نرخ را در ماه جولای پیش بینی می کنند، (با پیش بینی کاهش احتمالی نرخ از مارس 2024 به بعد). بانک های بزرگ ایالات متحده نیز انتظار دارند نرخ بهره ۲۵ واحدی افزایش یابد. چشم انداز نرخ های بهره بالاتر علاقه سرمایه گذاران به طلای بدون بازده را کاهش می دهد و به کاهش اخیر آن کمک می کند.

 

انتارات از نرخ بهره فدرال رزرو.png

 

انتظارات بازار از شاخص های کلیدی اقتصادی

انتشار صورتجلسه آتی فدرال رزرو از نشست 13 تا 14 ژوئن و نشست کمیته بازار باز فدرال (FOMC) در مورد نرخ های بهره که برای 25 تا 26 جولای برنامه ریزی شده است توسط فعالان بازار به دقت رصد خواهد شد. علاوه بر این، سرمایه‌گذاران به‌شدت داده‌های شاخص قیمت هزینه مصرف شخصی (PCE) را در ماه می، در میان سایر شاخص‌ها، که در روزهای پنجشنبه و جمعه منتشر می‌شوند، رصد خواهند کرد.

فشارهای تورمی، موضع فدرال رزرو بر چشم انداز طلا تاثیر می گذارد

تاریخ نشان می دهد که حرکت طلا به دنبال داده های PCE ممکن است کاهش یابد مگر اینکه نوسانات قابل توجهی در شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) وجود داشته باشد. با توجه به فشارهای تورمی مداوم، فدرال رزرو ممکن است یک موضع هاوکیش برای مهار تورم داشته باشد، زیرا در حال حاضر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی فراتر رفته است. سخنرانی پاول در مجمع بانک مرکزی اروپا (ECB) در مورد بانکداری مرکزی در سینترا، به انتظارات بازار می افزاید.

با نگاهی به ادامه رویدادهای هفته، اگر شاخص‌های اقتصاد کلان به حمایت از تشدید سیاست‌های پولی ادامه دهند، طلا ممکن است با یک محرک خوب  برای سطح روانی 1900 دلار روبرو شود. معامله گران و سرمایه گذاران از نزدیک تحولات داده های اقتصادی ایالات متحده، اظهارات پاول و اقدامات بانک مرکزی برای سنجش مسیر بالقوه طلا را زیر نظر خواهند داشت.

در نتیجه، جذابیت پناهگاه امن طلا با داده های قوی اقتصادی ایالات متحده خنثی می شود که منجر به نزدیک شدن آن به پایین ترین سطح سه ماهه می شود. پیش بینی افزایش نرخ ها و تقویت دلار، علاقه سرمایه گذاران به این فلز گرانبها را کاهش داده است. سخنرانی پاول، انتشار داده های آتی و تصمیمات سیاست پولی فدرال رزرو بینش های مهمی را در مورد مسیر آینده طلا ارائه خواهد کرد.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (5.0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید