Your browser does not support JavaScript!
نماشا

معامله گران طلا منتظر دلایل محکمی هستند. بانکCS میلیارها دلار از بانک ملی سوئیس وام میگیرد.

معامله گران طلا منتظر دلایل محکمی هستند. بانکCS میلیارها دلار از بانک ملی سوئیس وام میگیرد.

معاملات آتی طلا، معامله گران XAU/USD به  نرخ بازده خزانه داری و دلار آمریکا در بحبوحه بی ثباتی در سیستم بانکی چشم دوخته اند.

معاملات آتی طلا در روز پنجشنبه (پس از اینکه خریداران دکمه توقف را فشار دادند در حالی که منتظر تحولات بیشتر مرتبط با بحران بخش بانکی بودند و Credit Suisse به آخرین نقطه کانونی تبدیل شد)، اندکی کاهش یافت.

Credit Suisse برای بهبود نقدینگی 54 میلیارد دلار از بانک ملی سوئیس وام می گیرد

Credit Suisse برنامه خود را برای استقراض 50 میلیارد فرانک (54 میلیارد دلار) از بانک ملی سوئیس برای بهبود نقدینگی خود اعلام کرد که به کاهش سرعت فروش در بازارهای سهام کمک کرد. سرمایه گذاران به دلیل بحران بانکی روی طلا سرمایه گذاری می کردند، اما اکنون منتظر سیگنال های اضافی هستند.

معامله گران به بازدهی خزانه داری و دلار آمریکا چشم دوخته اند

نوسانات وحشیانه در بازده خزانه داری ایالات متحده به نوسانات طلا در این هفته کمک کرده است و تا زمانی که بی ثباتی در سیستم بانکی وجود داشته باشد، این کار ادامه خواهد داشت. این امر همچنین باعث افزایش نوسانات در دلار آمریکا می شود.

طلا تحت تأثیر بازدهی خزانه داری است زیرا این دارایی بهره ای نمی پردازد. همچنین یک کالای دلاری است که بر تقاضای خارجی تأثیر می گذارد.

عدم اطمینان بیشتر در پیش است…

علاوه بر این، بازار احتمال 68.9 درصد افزایش 25صدم درصد را در نشست ماه مارس فدرال رزرو آمریکا پیش‌بینی می‌کند و گلدمن ساکس نیز احتمال ورود اقتصاد ایالات متحده به رکود در 12 ماه آینده را به 35 درصد افزایش داده است.

 

انتظارات از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو.png
انتظارات از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو

 

بحران بانکی به توان موتورهای طلا می افزاید

سقوط بانک سیلیکون ولی (SVB) در روز جمعه باعث هرج و مرج در بازارها شد و شاخص های سهام و بازده اوراق قرضه دولتی در سراسر جهان تحت فشار شدید قرار گرفتند. به نظر می رسید که این دستور سوخت صعودی برای طلا بود که از نزدیک منطقه 1810 دلاری به شدت بازگشت و سر به فلک کشید. آیا این فلز آماده ادامه پرواز است و معامله گران باید مراقب چه چیزی باشند؟

 

طلا.png

 

سقوط SVB باعث ایجاد وحشت می شود

بازارها جمعه گذشته و دوشنبه هفته جاری پس از سقوط یک وام دهنده آمریکایی، بانک سیلیکون ولی (SVB) و ایجاد وحشت در بین سرمایه گذاران، دچار بحران شدند. حتی پس از واکنش سریع فدرال رزرو و خزانه داری ایالات متحده برای اعلام برنامه های اضطراری، سرمایه گذاران به جستجوی سرپناهی برای دارایی های امن ادامه دادند، چیزی که به طلا اجازه داد دوباره بدرخشد.

یکی دیگر از ذینفعان این فرار به سمت دارایی های ایمن ، بازار اوراق قرضه ایالات متحده بود، چیزی که بازده خزانه داری را از روند صعودی خارج کرد زیرا فعالان بازار شروع به کاهش شرط بندی های افزایشی فدرال رزرو به شیوه ای وحشت زده کردند. نگرانی‌ها در روز سه‌شنبه به نحوی کاهش یافت، اما به نظر می‌رسید که این آرامش قبل از طوفان دیگری بود، که امروز در تیتر اخباری مبنی بر اینکه بزرگترین سرمایه‌گذاران Credit's Suisse، بانک ملی عربستان، تامین سرمایه برای بانک را متوقف می‌کند، منتشر شد. از انتظار نرخ پایانی حدود 5.65 درصدی پس از اظهارات پاول، رئیس فدرال رزرو قبل از کنگره، سرمایه گذاران اکنون در مورد اینکه آیا فدرال رزرو هفته آینده با فشار دادن دکمه افزایش ادامه خواهد داد یا خیر، اختلاف نظر دارند، و جالب تر اینکه نرخ های بهره در پایان سال 2023 به کمتر از 4 درصد رسیده است. محدوده هدف فعلی آنها 4.50-4.75٪ است.

 

منحنی OCR.png

همه نگاه ها به فدرال رزرو

بنابراین، در نشست هفته آینده FOMC، سرمایه‌گذاران مشتاق خواهند بود که نه تنها بدانند که آیا سیاست‌گذاران افزایش یک چهارم امتیازی دیگری(0.25%) را ارائه خواهند کرد یا خیر، بلکه همچنین چگونه دیدگاه و پیش‌بینی مقامات تحت تأثیر بحران جدید قرار گرفته است. با این حال، با توجه به اینکه پاول هفته گذشته در لباس هاوکیش ظاهر شد، و داده های دیروز نشان داد که تورم اساسی در ماه فوریه شتاب گرفته است، تصور اینکه نمودار دات پلات جدید با مسیر نرخ ضمنی بازار مطابقت داشته باشد بسیار بعید است. و تعداد زیادی از نقاط پایه کاهش نرخ را نشان می دهد. بنابراین، خطرات پیرامون جلسه هفته آینده ممکن است به سمت بالا متمایل شود.

نتیجه ای بیشتر از حد انتظار می تواند به افزایش بازدهی خزانه داری منجر شود. که ممکن است منجر به عقب نشینی طلا شود، اما ممکن است برای از بین بردن تمام سودهای مربوط به SVB کافی نباشد، به خصوص اگر پیش بینی های فدرال رزرو به اندازه انتظارات قبلی بالا نباشد. البته عوامل بیشتری وجود دارد که می تواند خریداران طلا را در بازی نگه دارد.

 

طلا و نرخ بازدهی.png

تقاضای چین و هند نیز مهم است

یکی از عوامل بسیار مهم ممکن است بازگشایی اقتصادی چین باشد. به طور سنتی، چین بزرگترین مصرف کننده طلا در جهان بوده است و تقاضای جواهرات آن در سال 2022 برای اولین بار از سال 2011 کمتر از هند بوده است. جواهرات بزرگترین جزء تقاضای فیزیکی برای فلز زرد هستند، و بنابراین، افزایش قوی توسط مصرف کنندگان چینی می تواند از اهمیت زیادی برخوردار باشد. هند دومین کشور بزرگ جهان از نظر مصرف طلا است که شاهد رشد اقتصادی تقریباً 7 درصدی در سال 2022 و نزدیک به 9 درصدی در سال قبل از آن بوده است. بنابراین، اگر فعالیت اقتصادی در آنجا نیز به شکوفایی ادامه دهد، تقاضا برای طلا می تواند به طور قابل توجهی افزایش یابد.

 

تحلیل طلا.png
تقاضا برای طلای فزیکی جهانی

 

به نظر می رسد خطرات به سمت بالا متمایل شده اند

با کنار هم قرار دادن همه چیز، ممکن است ایجاد یک دیدگاه بلندمدت صعودی قانع کننده در مورد طلا در چنین محیط پویایی که در آن احساسات در عرض چند ساعت از یک افراط به دیگری تغییر می کند، بسیار محتمل باشد.

 

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید