Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پیش بینی قیمت طلا: سرمایه گذاران به داده های تورم ایالات متحده در میان مذاکرات سقف بدهی چشم دوخته اند

پیش بینی قیمت طلا: سرمایه گذاران به داده های تورم ایالات متحده در میان مذاکرات سقف بدهی چشم دوخته اند

معامله گران طلا در انتظار تماشای داده های تورم ایالات متحده برای سرنخ های سیاست فدرال رزرو در حالی که به روز رسانی بخش بانکی و سقف بدهی ایالات متحده را تحت نظر دارند که ممکن است بر قیمت ها تأثیر بگذارد.

قیمت طلا (XAU) در روز سه‌شنبه در محدوده معاملاتی رنج حرکت می‌کند، زیرا سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های مربوط به تورم ایالات متحده هستند که می‌تواند نکاتی را در مورد برنامه‌های آتی فدرال رزرو ارائه دهد. معامله گران همچنین شاهد عدم پیشرفت در واشنگتن در مورد افزایش سقف بدهی هستند.

سرمایه گذاران برای تجزیه و تحلیل CPI منتظر هستند.

معامله گران طلا به شاخص هزینه مصرف کننده در ماه آوریل در ایالات متحده که معیاری برای سنجش تورم است، توجه دارند. به گفته اقتصاددانانی که در نظرسنجی داوجونز شرکت کردند، آنها انتظار دارند که CPI در ماه گذشته نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 5 درصد افزایش یافته باشد. آنها همچنین افزایش ماهانه 0.4٪ را پیش بینی می کنند.

سرمایه گذاران گزارش را برای هرگونه نشانه ای در مورد حرکت سیاست های آتی فدرال رزرو تجزیه و تحلیل خواهند کرد. طبق ابزار FedWatch گروه CME، از روز دوشنبه، معامله گران تنها 12 درصد احتمال افزایش 25 واحدی دیگر نرخ بهره را در ماه آینده پیش بینی می کنند.

 

انتظارات.png

 

در روز جمعه، نرخ بازده به دنبال رشد شغلی قوی تر از حد انتظار در آوریل افزایش یافت. اداره آمار کار گزارش داد که 253000 حقوق و دستمزد غیرکشاورزی اضافه شده است که بیش از 180000 مورد پیش بینی وال استریت است. نرخ بیکاری نیز پایین‌تر از حد انتظار بود و به 3.4 درصد رسید و احتمال اینکه فدرال رزرو اقدامات هاوکیش خود را متوقف کند کمتر است. این تغییر سیاست (توقف تغییرات نرخ بهره) چیزی است که بسیاری در وال استریت به آن امیدوار بودند.

طلا در برابر افزایش نرخ بهره آسیب پذیر هستند

اگر گزارش تورم حاکی از احتمال زیاد افزایش مجدد نرخ بهره فدرال رزرو در ماه جون باشد، قیمت طلا می تواند به 1956 تا 1923 دلار کاهش یابد، زیرا این امر جذابیت دارایی های بدون بازده را کاهش می دهد. علیرغم اینکه طلا به عنوان یک محافظ تورم در نظر گرفته می شود، نرخ های بالاتر می تواند جذابیت آن را کاهش دهد. در حال حاضر، معامله گران 88 درصد انتظار دارند که بانک مرکزی ایالات متحده سطح نرخ بهره فعلی خود را در ماه جون حفظ کند.

 

دلایل محکم.png
تبلیغات

 

 

جانت یلن درباره تاثیر سقف بدهی هشدار می دهد

روز دوشنبه، جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا هشدار داد که عدم افزایش سقف بدهی فدرال 31.4 تریلیون دلاری به شدت بر اقتصاد ایالات متحده تأثیر می گذارد و وضعیت دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی را تضعیف می کند.

در اخبار دیگر، طبق گزارش فدرال رزرو نیویورک، انتظارات تورمی مصرف کنندگان ایالات متحده در ماه آوریل متفاوت بود.

در کنار داده‌های اقتصادی، فعالان بازار همچنین به‌روزرسانی‌های مربوط به بخش بانکی و سقف بدهی ایالات متحده را زیر نظر دارند.

آخرین داده های نظرسنجی فدرال رزرو که روز دوشنبه منتشر شد، نشان داد که نرخ های بهره بالاتر تعیین شده توسط بانک مرکزی شروع به تأثیرگذاری بر بخش مالی کرده است. اگر اخباری مبنی بر فشار بیشتر در بخش بانکی منتشر شود، قیمت طلا ممکن است تا سطح 2100 دلار افزایش یابد.

سو گیری ما برای میان مدت برای قیمت طلا صعودی است. اما محرک های منفی میتواند اصلاحی های نزولی را سبب شود.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (2.0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید