Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پیش بینی فاندامنتال طلا:نزول به زیر 1920 در آستانه نشست فدرال رزرو

پیش بینی فاندامنتال طلا:نزول به زیر 1920 در آستانه نشست فدرال رزرو

عقب نشینی فعلی طلا از بالاترین سطح 9 ماه اخیر نشان می دهد که برخی از فعالان بازار در برابر غافلگیری از سوی فدرال رزرو محتاط می کنند.

قیمت‌های آتی طلا در اوایل روز سه‌شنبه کاهش می‌یابد زیرا سرمایه‌گذاران در آستانه نشست سیاست‌گذاری ۲ روزه فدرال رزرو آمریکا که قرار است روز سه‌شنبه آغاز شود، موضع‌گیری  کردند.

 

تحلیل قیمت طلا.jpg

 

اگرچه انتظارات از کاهش رشد نرخ بهره به طلا کمک کرده است تا به بالاترین سطح خود از آوریل گذشته برسد، اما بازار از پنجشنبه گذشته تحت فشار بوده و با افزایش بازدهی خزانه داری باعث افزایش دلار آمریکا شده است. کاتالیزور پشت این اقدام، داده های اقتصادی متفاوت ایالات متحده بوده است.

معامله گران طلا به فدرال رزرو چشم دوخته اند

فدرال رزرو روز چهارشنبه در ساعت 22:30به وقت تهران تصمیم خود را درباره نرخ بهره منتشر خواهد کرد. بازار میداند که بانک مرکزی نرخ پایه خود را 25 واحد افزایش می دهد. اما این تنها بخشی از داستان است.

بخش دیگر مربوط به نرخ پایانی فدرال رزرو است. پیش از اعلام افزایش نرخ، بازار نرخ پایانی حدود 4.94% را پیش بینی می کند، در حالی که سخنرانان اخیر فدرال رزرو نرخ پایانه ای را در شمال 5.0% پیش بینی کرده اند. این نابرابری احتمالاً منبع نوسان طلا است.

 

نرخ پایانی قدرال رزرو.png


عدم قطعیت توسط داده های اقتصادی

داده های اقتصادی مختلط هفته گذشته نگرانی هایی را پیش از اعلام نرخ بهره فدرال رزرو ایجاد کرد.

از سوی دیگر، انتظارات برای کاهش رشد نرخ بهره فدرال رزرو پس از کاهش نرخ تورم ترجیحی فدرال رزرو (مخارج مصرف کننده ایالات متحده) در دسامبر برای دومین ماه متوالی کاهش یافت و اقتصاد را در مسیر رشد پایین تری قرار داد تا در سال 2023 حرکت کند.

با این حال، تعداد افرادی که برای دریافت مزایای بیکاری درخواست می‌کنند، همچنان کاهش می‌یابد، این نشان‌دهنده وجود بازار کار فشرده است که می‌تواند فدرال رزرو را مجبور به حفظ نرخ‌های افزایشی کند.

در همین حال، بازده اوراق قرضه 10 ساله ایالات متحده در نزدیکی بالاترین رقم دو هفته اخیر قرار دارد و به دلار آمریکا کمک می کند تا برخی از ضررهای اخیر خود را جبران کند.

تقاضا برای طلا ، با افزایش بازدهی کاهش می یابد زیرا هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می دهد. علاوه بر این، دلار قوی‌تر باعث می‌شود طلا برای خریداران خارجی گران‌تر شود.

چشم انداز کوتاه مدت

عقب نشینی کنونی از بالاترین سطح 9 ماه اخیر نشان می دهد که برخی از سودهای ضعیف در برابر یک غافلگیری از سوی فدرال رزرو که می تواند قیمت ها را به 1900.00 دلار بازگرداند، محافظت می کنند.

حرکت عمده بعدی طلا احتمالاً با لحن فدرال رزرو در بیانیه سیاست پولی و کنفرانس مطبوعاتی پس از جلسه تعیین می شود.

در صورتی که فدرال رزرو سرعت افزایش نرخ خود را کاهش دهد و تورم بازگردد، می تواند یک جهش دیگر را به سمت بالا ایجاد کند. یا اگر اعلام کند افزایش نرخ ها متوقف شده و تورم همچنان نسبتا بالاست، موجب تضعیف طلا خواهد شد.

 

دلایل محکم.png
تبلیغات

 

در صورت تمایل به دریافت ایده های معاملاتی بر اساس رویدادهای روزانه، میتواید اشتراک تهیه کنید.اگر در بازار فارکس جدی هستید به چیزهایی بیشتر از آموزش و سیگنال  نیاز خواهید داشت. ما تمامی محرک های نوسان ساز بازار را برای شما ارائه میدهیم تا با ایده های معاملاتی از فعالیت در بازار فارکس لذت ببرید.

تحلیل دیروز در مورد نزول احتمالی طلا

ما روزانه روند طلا را از محرک های کلان گرفته تا سیاست های پولی و تحلیل داده های اقتصادی و محرک های تاثیر گذار دیگر، بررسی و به مشترکین ویژه خود ارائه می دهیم.

?طلا جا پای خود را در محدوده زیر 1920 قرار خواهد داد.
?تحلیل از شاهین جاویدی
⭕️همه نگاه ها به فدرال رزرو است و ترس از یک تصمیم هاوکیش ممکن از بر قیمت طلا فشار وارد کند. طلا برای حرکات صعودی نیاز به جا پای محکمی در محدوده های حمایتی دارد. 
بعید است بانک فدرال رزرو  از افزایش نرخ بهره بازار را غافلگیر کند.  25 صدم درصد به طور کامل قیمت گذاری شده است. مقاله ای توسط نیک تیمیاروس، کارشناس فدرال رزرو، نگران کننده است. خبرنگار WSJ گفت که برخی در فدرال رزرو نگران افزایش مجدد تورم هستند. این می تواند لحن هاوکیش را تحریک کند.
من فکر میکنم طلا قبل از صعود به زیر سطح 1920 شکست فیک و نا معتبری داشته باشد که این نزول ارزش هیچ تجارتی را ندارد.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

2 رای (3.0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید