Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پیش‌بینی قیمت طلا: دلار امریکا در حال رشد، نرخ تورم ایالات متحده باعث کاهش درخشش طلا می‌شود

پیش‌بینی قیمت طلا: دلار امریکا در حال رشد، نرخ تورم ایالات متحده باعث کاهش درخشش طلا می‌شود
پیش‌بینی قیمت طلا: دلار امریکا در حال رشد، نرخ تورم ایالات متحده باعث کاهش درخشش طلا می‌شود

افت طلا  با افزایش دلارامریکا، پیش بینی تورم ایالات متحده و افزایش بالقوه نرخ بهره فدرال رزرو مرتبط است.

قیمت طلا در روز سه‌شنبه تحت‌تاثیر افزایش دوباره دلار و پیش‌بینی فزاینده نسبت به آمار تورم آمریکا که قرار است اواخر این هفته منتشر شود، اندکی کاهش یافت. 

 

طلا.png
نمودار ساعتی طلا

 

خط مسیر تورم ایالات متحده در کانون توجه خواهد بود

محور تمرکز سرمایه گذاران در این هفته، سیر تورم ایالات متحده است. در حالی که بازار می‌داند که تورم کل در حال کاهش است، ارقام تورم اصلی همچنان یک نقطه قابل تأمل برای فدرال رزرو هستند. هر گونه تقویت آشکار در این داده ها ممکن است قیمت طلا را بیشتر به سمت پایین سوق دهد. علاوه بر این، اگر ارقام شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) از انتظارات در روز پنجشنبه فراتر رود، ممکن است گمانه زنی ها در مورد افزایش نرخ بهره دیگر را در جریان نشست فدرال رزرو در سپتامبر افزایش دهد. افزایش نرخ بهره اغلب بازده اوراق قرضه را تقویت می کند و به نوبه خود هزینه نگهداری دارایی های بدون بازده مانند طلا را افزایش می دهد.

نظرات اعضای فدرال رزرو، وضعیت تجاری چین

کاهش اخیر قیمت طلا نیز ناشی از اظهارات میشل بومن، رئیس فدرال رزرو، است که ضرورت افزایش بیشتر نرخ بهره را برای نزدیکتر کردن تورم به سطح 2 درصدی فدرال رزرو پیشنهاد می کند. همزمان، داده‌های تجاری منتشر شده حاکی از کاهش 14.5 درصدی صادرات ماه جولای چین در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است و واردات نیز 12.4 درصد کاهش یافته است. قابل ذکر است که این کاهش قابل توجهی در صادرات چین از فوریه 2020 است، کشوری که به عنوان مهم ترین مصرف کننده طلا نیز شناخته شده است.

کاهش تقاضای ETF طلا

در گزارش SPDR Gold Trust، اصلی ترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، روز دوشنبه 0.3 درصد کاهش یافت.

چشم انداز کوتاه مدت: نزولی پیش از گزارش CPI

در کوتاه مدت، مسیر طلا نزولی نسبی به نظر می رسد. ترکیبی از افزایش بالقوه نرخ بهره، نتایج تورم ایالات متحده و محیط مالی در کشورهای عمده مصرف کننده طلا ممکن است فشار نزولی بیشتری بر این فلز گرانبها وارد کند.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید