Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پیش بینی قیمت طلا: کاهش قیمت طلا به دلیل بهبود دلار در میان گمانه زنی ها برای افزایش نرخ فدرال رزرو

پیش بینی قیمت طلا: کاهش قیمت طلا به دلیل بهبود دلار در میان گمانه زنی ها برای افزایش نرخ فدرال رزرو

نوسانات بازار اوراق قرضه و عدم قطعیت در مورد کاهش نرخ بهره دلار را تحریک به رشد می کند و جذابیت طلا (XAU) را کم رنگ می کند.

بررسی اجمالی

بهبود دلار آمریکا بر قیمت طلا (XAU) در روز چهارشنبه تاثیر گذاشته است، زیرا فعالان بازار احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه می را ارزیابی کردند. علاوه بر این، شاخص دلار آمریکا 0.1 درصد افزایش یافت که باعث شد طلا برای خریدارانی که سایر ارزها را دارند گرانتر شود.

قیمت طلا ممکن است علیرغم انتظارات برای توقف افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو کاهش یابد.

بازار در حال حاضر افزایش 25 صدم درصد را در نظر گرفته است، با توجه به این که آیا فدرال رزرو پس از آن تغییرات نرخ بهره رامتوقف خواهد کرد یا خیر مسیر حرکتی تعیین خواهد شد. اگرچه این می تواند از قیمت طلا حمایت کند، اما افزایش اخیر بازار و شرایط فنی بیش از حد به این معنی است که در صورت تایید چشم انداز نرخ فدرال رزرو، هنوز احتمال کاهش قیمت وجود دارد. بر اساس ابزار CME FedWatch، با پیش بینی کاهش نرخ بهره در اواخر سال، با احتمال 84.6 درصد افزایش 25 صدم دردص در ماه می وجود دارد. نرخ های بهره بالاتر جذابیت شمش های غیر بازده را کاهش می دهد.

 

انتظارات از افزایش نرخ های بهره فدرال رزرو.png

بولارد و بوستیک دیدگاه های متفاوتی در مورد سیاست افزایش نرخ بهره فدرال رزرو دارند

سرمایه گذاران در این هفته نظرات مقامات فدرال رزرو را زیر نظر دارند و سعی می کنند ارزیابی کنند که آیا افزایش نرخ بهره در ماه می آخرین مورد قبل از استراحت فدرال رزرو خواهد بود یا خیر. اگرچه بازار انتظار افزایش ۲۵ واحدی  در ماه می را دارد، اما عدم قطعیت پیرامون احتمال کاهش نرخ بهره در سال جاری باعث نوسانات در بازار اوراق قرضه ایالات متحده شده است. نوسانات بازار اوراق قرضه باعث حرکت دلار می شود.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید