Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تحلیل فاندامنتال طلا: تست پایین ترین سطوح دو ماهه با محرک اتظارات نرخ بهره بالاتر

تحلیل فاندامنتال طلا: تست پایین ترین سطوح دو ماهه با محرک اتظارات نرخ بهره بالاتر

طلا نزولی است زیرا تورم بالا این نگرانی را ایجاد می‌کند که فدرال رزرو افزایش بیشتری نرخ بهره را برای مهار تورم انجام دهد.
معاملات آتی طلا روز دوشنبه به پایین‌ترین حد خود در دو ماه اخیر رسید و به فروش روز قبل ادامه داد که ناشی از قوی‌تر از حد انتظار تورم و داده‌های مخارج مصرف‌کننده آمریکا بود. این گزارش ها این نگرانی را ایجاد کرد که فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را برای مدت طولانی تری نسبت به آنچه قبلاً پیش بینی می شد برای مهار تورم انجام دهد.

ما نسبت به این نزول طلا دو تحلیل برای مشترکین خود ارائه داده بودیم.

 

تحلیل 20 فوریه.png
تحلیل 20 فوریه

تحلیل 20 فوریه:

?وضعیت طلا به بهترین شکل از مقاله صبح امروز رویترز توصیف میشود.

⭕️«تعدادی از داده های بزرگ ترین اقتصاد جهان در هفته های اخیر که به بازار کار همچنان فشرده، تورم بالا، خرده فروشی قوی و قیمت های تولید کننده بالاتر اشاره می کند. ، انتظارات را افزایش داده اند که بانک مرکزی ایالات متحده باید کارهای بیشتری برای مهار تورم انجام دهد و نرخ های بهره باید بالاتر برود."
برخی از افراد هاوکیش فدرال رزرو مثل بولارد و مستر افزایش نیم درصد نرخ بهره را پیشنهاد داده اند. و بومن و بارکین تنها افزایش 25 صدم درصد را توصیه کرده اند.
برای هیمن بازار در روز جمعه ثبات نداشت. رویدادهای اصلی برای این هفته داده هایpmi و صورتجلسه فدرال رزرو و تولید ناخالص داخلی و داده تورمیpce است.
نرخ بازدهی ده ساله نیز با مقاومت 3.9 درصد مواجه شده است که برای ادامه حرکات صعودی دلار و نزولی طلا مهم است.
ما انتظار داریم طلا در محدوده کانال نزولی به نزول خود ادامه دهد ولی با توجه به وضعیت شاخص دلار  انتظار میرود در صورت صعود شکست فیک تا سطح مقاومت 1854 داشته باشد. و به کانال باز گردد. در هر حال در محدوده داخل کانال تثبیت قیممت به زیر1843 میتواند در پولبک مجدد موقعیت کوتاه مدتی را برای فروش ایجاد کند. سطوح قابل دسترس برای فروشندگان 1828 میباشد.

 

photo_۲۰۲۳-۰۲-۲۳_۱۱-۴۴-۳۳.jpg
تحلیل 23 فوریه

تحلیل 23 فوریه:

?با تثبیت نرخ بازدهی، طلا جهش کرده است، ریزش‌ها بعداً از سر گرفته می‌شود.

⭕️طلا از پایین ترین سطح خود بهبود یافته است، زیرا به نظر می رسد بازدهی 10 ساله ایالات متحده در سطح 4٪ متوقف شده است. بعد از اینکه XAUUSD دیروز حدود 20 دلار در هر اونس از دست داد، عنصری از پوشش کوتاه وجود دارد.
با این وجود، همانطور که خروجی صورتجلسه نشان میدهد،روند رو به نزولی است. 
من انتظار دارم که طلا سقوط خود را از سر بگیرد زیرا تصویر مطلوب برای دلار آمریکا باقی می ماند. چندین عضو فدرال رزرو خواهان افزایش نیم درصد در اوایل این ماه بودند و اقتصاد ایالات متحده قوی به نظر می رسد. (همین انتظارات از افزایش نیم درصد بعدها با عدم افزایش نیم درصد، موجب افزایش طلا خواهد شد، اما اکنون انتظارات به بازار خط ومش میدهد. )
از منظر تکنیکال میبایست منتظر شکست از سطح 1827.6 باشیم تا در ادامه با پولبک به این سطح وارد معامله فروش تا سطح 1808.6 باشیم.سطوح مقاومت در 1843 شناسایی شده است.

 

تحلیل 24 فوریه:

?بروزرسانی: طلا همچنان در روند نزولی قرار دارد. برای تشدید در حرکات نزولی نیاز به دادهCORE PCE قوی دارد.

طلا دیروز از سطح 1817 جهش داشت اما علیرغم نزول بازدهی ده ساله به سطح 3.85 درصد، صعود و یا بازیابی طلا الگوی جهش گربه مرده را به تصویر کشانده است. و به ادامه روند نزولی اشاره دارد.
محرک بعدی شاخصPCE است که اگر در معیار ماهانه همان عدد 0.4 را نشان دهد شاهد اصلاح صعودی کوتاه مدتی در قیمت طلا خواهیم بود. انتشار داده 0.5 سوخت لازم را برای نزول مهیا میکند. در کل روند نزولی امروز اسیب پذیر است. اما چشم انداز ما برای میان مدت همچنان نزولی باقی است.

 

دلایل محکم.png
تبلیغات

 

داده‌های روز جمعه نشان داد که مخارج مصرف‌کننده ایالات متحده در ماه گذشته 1.8 درصد افزایش یافت که بزرگترین افزایش از مارس 2021 است، در حالی که شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی، معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو، پس از افزایش 0.2 درصدی در دسامبر، 0.6 درصد افزایش یافت.

 

داده های روز جمعه امریکا.png

 

لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند نیز به این ضعف کمک کرد زیرا گفت: «این بانک باید تلاش بیشتری را از سوی فدرال رزرو انجام دهد تا تورم را در مسیر نزولی پایدار به 2 درصد برساند.»

در حال حاضر، بازارهای پول انتظار دارند که نرخ هدف فدرال رزرو در ماه سپتامبر از محدوده فعلی 4.50 تا 4.75 درصد به 5.408 درصد برسد. این از 4.88 درصد در 31 ژانویه و دلیل اصلی فروش فعلی طلا است.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

4 رای (4.3)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید