Your browser does not support JavaScript!
نماشا

قیمت طلا تحت تأثیر دلار ضعیف‌تر در حالی که سرمایه‌گذاران در انتظار داده‌های تورم آمریکا هستند

قیمت طلا تحت تأثیر دلار ضعیف‌تر در حالی که سرمایه‌گذاران در انتظار داده‌های تورم آمریکا هستند

در حالی که سرمایه گذاران منتظر آمارهای تورم ایالات متحده هستند و به تأثیر آن بر سیاست پولی فدرال رزرو توجه می کنند، قیمت طلا ثابت است، زیرا بانک مرکزی فدرال رزرو در فکر پایان چرخه افزایش نرخ بهره است.

قیمت طلا در روز سه‌شنبه ثابت ماند و از کاهش ارزش دلار و نرخ بازده اوراق قرضه سود برد. با این حال، سرمایه‌گذاران در انتظار داده‌های مربوط به تورم ایالات متحده که می‌تواند جهت‌گیری سیاست فدرال رزرو را تحت تأثیر قرار دهد، محتاطانه عمل کردند. دلار که به دلیل انتظارات برای کاهش نرخ‌ها به پایین‌ترین حد خود در دو ماه اخیر نزدیک شد، طلا را برای دارندگان ارزهای خارجی مقرون به صرفه‌تر کرد. نرخ بازدهی ده ساله ایالات متحده حول پایین ترین سطح روز دوشنبه در 4.0018 درصد قرار گرفت.

حرکات طلا اخیرا با چالش هایی مواجه شده است که قیمت ها از زمان رسیدن به سطوح نزدیک به رکورد در اوایل ماه مه بیش از 7 درصد کاهش یافته است. این روند نزولی در درجه اول به دلیل تجدید نظر سرمایه گذاران در انتظارات خود از پایان چرخه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو است. علیرغم حمایت از دلار ضعیف تر و بازدهی، طلا تا زمان انتشار گزارش تورم ایالات متحده در روز چهارشنبه تمایلی به جهت گیری نخواهد داشت.

 

طلا.png
نمودار روزانه طلا

 

 

وضعیت تکنیکال در بازار طلا در حال حاضر بسته به بازه زمانی شما متفاوت است، اما ممکن است یک رویداد مهم برای افزایش قابل توجه قیمت ها لازم باشد. گزارش اشتغال اخیر وزارت کار نشان داد که اقتصاد ایالات متحده کمترین شغل را دردو سال در ژوئن ایجاد کرده است. با این حال، رشد شدید دستمزدها حاکی از شرایط سخت بازار کار  است.

قیمت در محدود مهمی قرار دارد که میتواند رشد ها را متوقف کند.

بر اساس ابزار Fedwatch CME، سرمایه‌گذاران احتمال 95 درصدی را برای افزایش نرخ‌ها توسط بانک مرکزی در جلسه ژوئیه خود در محدوده 5.25 تا 5.5 درصد پیش‌بینی می‌کنند و کاهش نرخ‌ها احتمالاً در سال 2024 رخ می‌دهد. نرخ‌های بهره بالاتر تمایل به کاهش جذابیت شمش طلا را دارند.

 

13136905381361506065.png
تبلیغات

 

 

تمرکز این هفته بر روی داده های شاخص هزینه مصرف کننده (CPI) ایالات متحده است که قرار است در روز چهارشنبه منتشر شود. انتظارات بازار، طبق نظرسنجی رویترز، رشد ماهانه 0.3 درصدی در CPI اصلی در ماه ژوئن را پیش بینی می کند. با توجه به انتظارات مداوم برای کاهش تورم، یک غافلگیری غیرمنتظره صعودی می تواند باعث نوسانات قابل توجهی شود و بر قیمت طلا تأثیر بگذارد. خریداران طلا امیدوارند که تورم تحت کنترل باقی بماند تا موج صعودی را توجیه کند.

موقعیت معامله گران خرد بر اساس قراردادهای CFTC نشان از عدم جهت گیری مشخص است بطوری که از 15 می معامله گران خرد در بازه 30 تا 70 درصد موقعیت خرید در قراردادهای آتی طلا داشته اند.

 

معامله گران خرد.png
موقعیت خرید معامله گران خرد

 

 

در پایان، قیمت طلا در بحبوحه کاهش ارزش دلار ثابت ماند، در حالی که سرمایه گذاران قبل از گزارش تورم ایالات متحده احتیاط کردند. در حال حاضر تمرکز روی داده‌های CPI است و انتظار می‌رود که CPI اصلی در ماه ژوئن افزایش یابد. وضعیت تکنیکال بازار طلا همچنان نزولی است، اما چشم انداز یک رویداد بزرگ به عنوان یک کاتالیزور بالقوه برای حرکت قیمت قابل توجه است.

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (2.0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید