Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پیش بینی قیمت طلا: با توجه به داده های نرم تورم ایالات متحده، طلا آماده رسیدن به سقف جدید است

پیش بینی قیمت طلا: با توجه به داده های نرم تورم ایالات متحده، طلا آماده رسیدن به سقف جدید است

همانگونه که دیروز در بخش خصوصی عنوان کردم، قیمت طلا در حالی افزایش می‌یابد که پیش از انتشار داده‌های مربوط به تورم مصرف‌کننده در ایالات متحده هستیم که احتمالاً بر تصمیم فدرال رزرو در ماه می برای نرخ بهره تأثیر می‌گذارد. تحلیل من در ارتباط با داده تورمی امروز در اینجا درج شده است.

طلا.png

بررسی اجمالی

قیمت طلا روز چهارشنبه در حالی افزایش یافت که سرمایه گذاران منتظر انتشار داده های مهم تورم در ایالات متحده هستند که می تواند بر تصمیمات نرخ بهره تاثیر بگذارد.
کاهش بازدهی خزانه داری و ضعیف شدن دلار آمریکا به حمایت از قیمت طلا کمک می کند. با این حال، افزایش نرخ بهره جذابیت طلا را کاهش می دهد، علیرغم شهرت آن به عنوان یک محافظ تورم.

قیمت طلا پیش از این در پی سقوط دو وام دهنده منطقه ای آمریکا به بالای 2000 دلار رسیده بود. اگر گزارش تورم ماه مارس ملایم باشد، قیمت طلا می تواند بیشتر افزایش یابد و بالاترین سطح YTD را در بازار آتی ثبت کند.

انتظار می رود داده های CPI آینده بر استراتژی تورم فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره تاثیر بگذارد. اقتصاددانان افزایش 0.2 درصدی در CPI مارس را پیش‌بینی می‌کنند، در حالی که پیش‌بینی می‌شود تورم کل سالانه در ماه مارس 5.2 درصد باشد، از 6.0 درصد کاهش یافته و تورم اصلی احتمالاً به 5.6 درصد افزایش یابد.

تصمیمات فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره به داده های دریافتی بستگی دارد. اما، پیر-اولیویه گورینشاس، اقتصاددان ارشد صندوق بین المللی پول نسبت به توقف مبارزه با تورم به دلیل خطرات ثبات مالی هشدار می دهد. ابزار CME FedWatch احتمال 69.8 درصدی را برای افزایش 25 واحد پایه در ماه مه قبل از انتشار گزارش CPI نشان می دهد.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید