Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پیش‌بینی قیمت طلا: اظهارات پاول می‌تواند به جهت دهی قیمت طلا کمک کند

پیش‌بینی قیمت طلا: اظهارات پاول می‌تواند به جهت دهی قیمت طلا کمک کند

قیمت طلا در برابر کاهش های اخیر انعطاف نشان می دهد و اظهارات  جروم پاول در این هفته لایه ای از بی ثباتی را برای قیمت طلا اضافه می کند.

قیمت‌ها با کاهش‌های اخیر اندکی بهبود یافتند و از پایین‌ترین سطح 5 ماهه خود عبور کردند، زیرا دنیای تجارت در انتظار بینش محوری از گردهمایی بانک‌های مرکزی در جکسون هول، وایومینگ است. بحث‌های کلیدی در مورد چشم‌اندازهای اقتصادی و تصمیم‌گیری‌های مربوط به نرخ بهره، سرمایه‌گذاران را در سردرگمی خود نگه داشته است.

 

طلا.png
نمودار روزانه طلا

 

افزایش قیمت طلا در بحبوحه تصممات فدرال رزرو

در معاملات امروز گذشته طلابا 0.3 درصد افزایش به 1892.88 دلار در هر اونس رسید، در حالی که معاملات آتی طلای ایالات متحده منعکس کننده این حرکت بود و با 0.3 درصد افزایش به 1921.70 دلار رسید. این حرکت مثبت حتی در شرایطی است که طلا با مشکل مواجه شد و هفته گذشه به پایین‌ترین حد خود در اواسط ماه مارس رسید، که به دلیل داده‌های قوی اقتصادی که به انتظارات برای افزایش طولانی مدت نرخ‌های بهره آمریکا دامن می‌زند، منجر شده است. چنین نرخ‌هایی اغلب جذابیت دارایی‌های بازدهی مانند طلا را کاهش می‌دهند.

قدرت دلار پیشرفت طلا را به چالش می کشد

در قلمرو ارزی، ثابت ماندن دلار در بالای مرز 103 همچنان پیشرفت طلا را به چالش می کشد. با توجه جهانی به سخنرانی آتی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، انتظار می رود که آیا اظهارات وی با لحن هاوکیش اخیر صورتجلسه FOMC همخوانی داشته باشد یا خیر. قابل توجه است که اکثر اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز پیشنهاد می‌کنند که فدرال رزرو ممکن است افزایش بیشتر نرخ بهره را متوقف کند.

واکنش بازارهای آسیایی به اقدامات چین

افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری و افزایش نرخ وام مسکن نشان دهنده کاهش احتمالی اشتیاق فدرال رزرو برای افزایش بیشتر نرخ های بهره است، به ویژه با توجه به پس زمینه نرم تر تورم. در همین حال، بازارهای آسیایی با باد مخالف مواجه شدند. کاهش کمتر از حد انتظار چین در نرخ‌های وام، بازارها را دچار رکود کرد و الگوی اقدامات مالی ضعیف پکن را گسترش داد.

پیش بینی کوتاه مدت

حرکات طلا به طور قابل توجهی به تحرکات و احساسات بانک مرکزی بستگی دارد. بهبود جزئی این فلز ممکن است پس از سخنرانی پاول مورد آزمایش قرار گیرد و هرگونه اشاره‌های داویش یا هاوکیش می‌تواند تغییرات را تسریع کند. علاوه بر این، افزایش 0.3 درصدی SPDR Gold Trust که اولین جریان ورودی آن از اواخر جولای است، نشان‌دهنده علاقه سرمایه‌گذاران به این فلز گرانبها است. من حرکات در دامنه محدودی را برای طلا متصور هستم.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید