Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پیش‌بینی قیمت طلا: تست بالاترین سطح 9 هفته‌ای با گمانه‌زنی توقف نرخ بهره فدرال رزرو

پیش‌بینی قیمت طلا: تست بالاترین سطح 9 هفته‌ای با گمانه‌زنی توقف نرخ بهره فدرال رزرو

قیمت طلاروز پنجشنبه به بالاترین حد خود در 9 هفته اخیر رسید که ناشی از کاهش ارزش دلار و انتظارات فدرال رزرو آمریکا برای توقف افزایش نرخ بهره بود. کاهش شاخص دلار که نزدیک به پایین‌ترین حد یک سال گذشته بود، طلا را برای خریدران جذاب کرد.

معامله گران منتظر تصمیم گیری در مورد اقدامات بیشتر فدرال رزرو هستند

بر اساس ابزار FedWatch CME، سرمایه گذاران انتظار دارند در نشست آتی فدرال رزرو 25 واحد افزایش نرخ را داشته باشند و نرخ ها را در محدوده 5.25 تا 5.5 درصد در سال 2023 حفظ کنند. در حالی که احتمال کاهش نرخ در سال 2023 بعید به نظر می رسد، نرخ های بهره پایین تر به طور کلی به نفع طلا هستند زیرا هزینه فرصت نگهداری دارایی های بدون بازده را کاهش می دهند.

داده مدعیان بیکاری بالاتر می تواند باعث افزایش رالی شود

علاوه بر عوامل سیاست پولی، سرمایه گذاران همچنین به داده های آتی مطالبات بیکاری در ایالات متحده برای هفته 15 جولای توجه دارند. بازار در سه ماهه دوم شاهد افزایش مطالبات بیکاری بوده است و انتظار می‌رود حرکتی جانبی داشته باشد. اگر مطالبات بیکاری ثابت بماند یا بیشتر افزایش یابد، به طور بالقوه می تواند حرکت مثبتی در قیمت طلا ایجاد کند.

چشم انداز کوتاه مدت: صعودی اما وابسته به فدرال رزرو

شرایط کنونی بازار برای طلا حمایت می‌کند، با تضعیف دلار و نرخ تورم پایین‌تر از حد انتظار، شتاب بیشتری ایجاد کرده است. از آنجایی که سرمایه گذاران تصمیمات افزایش نرخ فدرال رزرو و داده های اشتغال را ارزیابی می کنند، طلا به دلیل جذابیت پناهگاه امن و پتانسیل آن برای پوشش در برابر فشارهای تورمی، همچنان یک گزینه سرمایه گذاری جذاب است.

در نتیجه، قیمت طلا به بالاترین حد در 9 هفته اخیر رسیده است که از کاهش ارزش دلار و انتظارات بازار برای توقف احتمالی چرخه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو سود می برد. نرخ‌های بهره پایین‌تر و داده‌های مربوط به ادعاهای بیکاری در ایالات متحده از عوامل مهمی هستند که می‌توانند بر حرکت کوتاه‌مدت قیمت طلا تأثیر بگذارند. با توجه به شرایط فعلی که به نفع طلا و عدم قطعیت های مداوم در اقتصاد جهانی است، سرمایه گذاران احتمالاً این عوامل را به دقت زیر نظر دارند تا تعیین کنند که آیا روند صعودی در کوتاه مدت ادامه خواهد داشت یا خیر.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

2 رای (3.5)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید