Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پیش بینی قیمت طلا: قیمت طلا محدود به دلار قوی و انتظارات افزایش نرخ است

پیش بینی قیمت طلا: قیمت طلا محدود به دلار قوی و انتظارات افزایش نرخ است
پیش بینی قیمت طلا: قیمت طلا محدود به دلار قوی و انتظارات افزایش نرخ است
پیش بینی قیمت طلا: قیمت طلا محدود به دلار قوی و انتظارات افزایش نرخ است

قیمت طلا به دلیل تقویت دلار و چشم انداز افزایش نرخ کاهش می یابد، اما در میان عدم قطعیت، حرکات اصلاحی احتمالی را شاهد هستیم.

قیمت طلا در معاملات اولیه آسیا با کاهش جزئی روبرو شد زیرا دلار آمریکا قوی تر شد و احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو بر جذابیت شمش تاثیر گذاشت. با این حال، نشانه هایی وجود دارد که عقب نشینی قیمت می تواند  به طور بالقوه از طلا در کوتاه مدت حمایت کند.

 

طلا.png
نمودار روزانه طلا

 

ثابت بودن هزینه‌های مصرف‌کننده به افزایش طلا کمک می‌کند

در حالی که هزینه های مصرف کننده ایالات متحده در ماه مه ثابت ماند و این نشان می دهد که افزایش نرخ های فدرال رزرو برای مهار تورم به تدریج اعمال می شود، شاخص اصلی قیمت PCE که قیمت غذا و انرژی را حذف می کند و معیار ترجیحی فدرال رزرو برای نرخ تورم است، سالانه 4.6 درصد رشد کرد. افزایش در سال این شرایط محیط مساعدی را برای طلا فراهم می‌کند تا بتواند بازگشت خود را از منطقه 1900 دلار افزایش دهد.

 

united-states-core-pce-price-index-annual-change.png
گزارش شاخص  خالص هزینه های شخصی در معیار سالانه

 

افزایش انتظارات از افزایش نرخ های بهره طلا را متوقف می کند

سرمایه گذاران انتظار دارند نرخ بهره در جولای 25 واحد افزایش یابد. آنها همچنین انتظار دارند که نرخ ها قبل از کاهش در سال 2024 در محدوده 5.25٪ تا 5.5٪ باقی بماند. چشم انداز نرخ های بهره بالاتر سرمایه گذاری در دارایی های بدون بازده مانند طلا را متوقف می کند.

 

نرخ بهره پایانی فدرال رزرو.png
نرخ ترمینال یا پایانی فدرال رزرو

 

در ماه جون، قیمت طلا با 2.2 درصد کاهش ماه را به پایان رسید و برای سه ماهه دوم، 2.5 درصد کاهش را ثبت کرد، که عمدتاً ناشی از انتظارات برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طولانی تر بود. با این حال، این احتمال وجود دارد که طلا بتواند در محدوده 1900 تا 1889.50 دلار، با تلاش های صعودی برای هدف قرار دادن سطوح بالای 1943 تا 1949 دلار، حمایت پیدا کند.

 

انتظارات بازار از افزایش نرخ بهره.png
انتظارات بازار از افزایش نرخ های بهره برای نشست ماه جون

 

حرکت دلار آمریکا نیز نقش مهمی در بازار طلا ایفا می کند و شاخص دلار در حال افزایش است و به بالاترین حد دو هفته ای نزدیک می شود. دلار قوی‌تر، طلا را برای دارندگان ارزهای دیگر گران‌تر می‌کند.

 

دلار.png
نمودار روزانه شاخص دلار

 

انتشار داده های ایالات متحده بر تصمیمات فدرال رزرو تأثیر می گذارد

با نگاهی به آینده، یک هفته پر داده در ایالات متحده شامل بررسی فرصت های شغلی و گردش نیروی کار وزارت کار ایالات متحده، گزارش حقوق و دستمزد ماهانه و انتشار صورتجلسه نشست 13 تا 14 ژوئن فدرال رزرو است. این انتشارات ممکن است بینش بیشتری در مورد شرایط اقتصادی و تأثیرات بالقوه بر تصمیم گیری فدرال رزرو ارائه دهد.

به طور خلاصه، قیمت طلا تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله قدرت دلار آمریکا، چشم انداز افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و انتشار داده های اقتصادی قرار دارد. شکارچیان معامله و سطوح حمایت ممکن است به بهبودهای کوتاه مدت کمک کنند، اما روند بلندمدت توسط احساسات بازار و تصمیمات سیاست پولی فدرال رزرو شکل خواهد گرفت. روند رنجی را بر اساس محرک های فاندامنتال برای طلا پیش بینی می کنیم.

 

 

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید