Your browser does not support JavaScript!
نماشا

با کاهش دلار امریکا طلا نزول های سه روزه خود را ریکاوری میکند.

 با کاهش دلار امریکا طلا نزول های سه روزه خود را ریکاوری میکند.

در میان تغییرات دلار آمریکا و کاهش نرخ بازدهی خزانه‌داری، XAU/USD حمایت قوی را در سطح1978.36 یافته است.

این افزایش، پاسخی به تصمیم فدرال رزرو برای حفظ نرخ های بهره ثابت بود و بسیاری از سرمایه گذاران را به این گمانه زنی سوق داد که دوره افزایش نرخ های بانک مرکزی ممکن است به پایان خود نزدیک شود. به نظر می رسد عملکرد اخیر این فلز گرانبها موقعیت آن را به عنوان یک پناهگاه قابل اعتماد در طول دوره های پرتلاطم مالی و ژئوپلیتیکی تأیید می کند.

 

قیمت طلا.png
نمودار روزانه طلا

 

موضع فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره

تصمیم فدرال رزرو برای حفظ نرخ های بهره فعلی پیش بینی شده بود. بیانیه بانک مرکزی بر سرعت قوی فعالیت های اقتصادی در سه ماهه سوم تاکید کرد، اگرچه به تعدیل در سود بازار کار اذعان داشت. در یک کنفرانس مطبوعاتی بعدی، جروم پاول، رئیس هیئت مدیره، احتمال افزایش نرخ بهره را در ماه دسامبر اعلام کرد، و همچنین بر تعهد مستمر بانک برای دستیابی به هدف تورم 2 درصدی خود تأکید کرد.

تلاطم در نرخ بازده 

پس از اعلام فدرال رزرو، کاهش قابل توجهی در بازدهی خزانه داری وجود داشت. بازدهی خزانه داری 2 ساله به زیر 5 درصد کاهش یافت و با 11 واحد کاهش به 4.96 درصد رسید. همزمان، بازدهی خزانه داری 10 ساله نیز با کاهش مشابهی روبرو شد و در 4.766 درصد قرار گرفت. این تغییرات ماهیت واکنشی بازار به سیاست ها و اظهارات بانک مرکزی را نشان می دهد.

موقعیت کلیدی طلا در میان عدم قطعیت

صعود طلا به بالای آستانه قابل توجه 2000 دلار در هر اونس در هفته گذشته، نقش آن را به عنوان یک دارایی تثبیت کننده در میان تحولات ژئوپلیتیکی، به ویژه تشدید تنش ها در خاورمیانه نشان می دهد. افزایش دارایی های SPDR Gold Trust، برترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، این احساسات را بیشتر تقویت می کند.

چشم انداز: 

با توجه به نوسانات مداوم و نزدیکی طلا به مرز 2000 دلار، پتانسیلی برای این فلز وجود دارد که دوباره به این سطح بازگردد. همانطور که بازار برای گزارش قریب الوقوع حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده آماده می شود، مشتاقانه هر گونه اشاره ای را در مورد استراتژی نرخ بهره آینده فدرال رزرو مشاهده خواهد کرد. شرایط کنونی چشم انداز صعودی طلا را در کوتاه مدت نشان می دهد.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (5.0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید