Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تحلیل فاندامنتال طلا: پاول سرنخ هایی را در مورد نرخ های پایانی (ترمینال) فدرال رزرو ارائه خواهد داد.

تحلیل فاندامنتال طلا: پاول سرنخ هایی را در مورد نرخ های پایانی (ترمینال) فدرال رزرو ارائه خواهد داد.

بسیاری از سرمایه گذاران طلا امیدوار بودند که بانک مرکزی افزایش نرخ بهره را در سال جاری متوقف کند، زیرا نگران بودند افزایش نرخ ها باعث انقباض اقتصاد ایالات متحده و در نهایت رکود شود.
معاملات آتی طلا در روز دوشنبه با تضعیف بازدهی خزانه داری ایالات متحده و کاهش ارزش دلار در حال افزایش تا سطح 1856.5 بود. طلا با کاهش نرخ های بازدهی تقویت می شود زیرا هزینه حمل و نقل نگهداری دارایی غیر بازده را کاهش می دهد. دلار ضعیف تر نیز تمایل دارد تقاضای خارجی برای شمش را افزایش دهد زیرا دارایی دلاری است.
قیمت طلا درست پایین‌تر از بالاترین رقمسطح دو هفته‌ای است که در روز جمعه به ثبت رسیده بود، زیرا بازار اولین افزایش هفتگی خود را در پنج هفته اخیر به‌عنوان عقب‌نشینی بازدهی به ثبت رساند و دلار از چشم‌انداز افزایش نرخ‌های بیشتر از سوی فدرال رزرو سود برد.

 

نمودار هفتگی طلا.png
نمودار هفتگی اونس طلای جهانی

 

هفته گذشته، معامله گران نیز به اظهارات متناقض مقامات فدرال رزرو واکنش نشان دادند و بر نوسانات افزودند. در سمت نزولی، کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو گفت که داده های اقتصادی قوی می تواند نرخ های بالاتر از محدوده 5.1٪ -5.4٪ را ببیند. در مقابل، رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، از افزایش "آهسته و پیوسته" به سمت جلو و توقف در اواسط یا اواخر تابستان حمایت کرد.

معامله‌گران اکنون حداقل سه افزایش ۲۵ صدم درصد دیگر نرخ‌ها را در سال جاری قیمت‌گذاری می‌کنند که نرخ‌ها تا سپتامبر به ۵.۴۳ درصد می‌رسد.

 

قیمت گذاری بازار.png
قیمت گذاری روزانه بازار برای سه مرحله افزایش 0.25% نرخ های بهره

 


معامله گران طلا به بازده 4 درصدی ده ساله چشم دوخته اند

منبع نوسانات بازار طلا در هفته گذشته، بازدهی اوراق بهادار ده ساله خزانه داری بود. در طول هفته در سطح 4 درصد به صورت زیگزاگ حرکت کرد و در روز جمعه به 3.969 درصد رسید.

معامله گران 4 درصد را به عنوان سطح بحرانی بازدهی ده ساله که می تواند باعث حرکت نزولی دیگر طلا شود، تماشا کرده اند. در مقاطعی از هفته گذشته، زمانی که نرخبازدهی ده ساله بالاتر از آن نقطه افزایش یافت، طلا عقب نشینی کرد. بازدهی همچنین به شدت بر جهت دلار آمریکا تأثیر می گذارد.

 

نرخ بازدهی ده ساله.png
نرخ بازدهی ده ساله خزانه داری ایالات متحده

 

 

چشم انداز کوتاه مدت

بسیاری از سرمایه گذاران طلا امیدوار بودند که بانک مرکزی افزایش نرخ بهره را در سال جاری متوقف کند، زیرا می ترسیدند افزایش نرخ ها باعث انقباض اقتصاد ایالات متحده شود. معامله گران امیدوارند جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در شهادت خود در کنگره سه شنبه و چهارشنبه به این موضوع بپردازد. معامله گران همچنین منتظر اظهارات وی در مورد نحوه تفکر بانک مرکزی در مورد تورم و کمپین افزایش نرخ هستند.

اطلاعات سفارشات کارخانه روز دوشنبه در ساعت 18:30 به وقت تهران منتشر خواهد شد. بر اساس برآوردهای اجماع از داو جونز، انتظار می رود در ژانویه 1.8 درصد کاهش یابد. این در مقایسه با افزایش 1.8 درصدی در مطالعه قبلی است.

کاهش نرخ طلا می تواند به قیمت طلا کمک کند زیرا احتمال افزایش نیم درصد نرخ بهره توسط فدرال رزرو در اواخر این ماه را کاهش می دهد.

در روز جمعه، گزارش کلیدی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده خواهد بود.

برای دریافت ایده های معاملاتی و انجام معاملات بر اساس رویدادهای روزانه میتوانید جزو مشترکین ویژه ما باشید.

معامله گری به تنهایی نابود کننده است. هرکگز دوباره به تنهایی معامله نکنید. در کنار ما به هزاران معامله گر خوشحال و موفق فارکس در اتاق معاملاتی بپیوندید.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

3 رای (1.0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید