Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پیش بینی فاندامنتال طلا: معامله گران برای انتشار داهCPI اماده میشوند.

پیش بینی فاندامنتال طلا: معامله گران برای انتشار داهCPI اماده میشوند.

معامله گران محتاط طلا در آستانه گزارش روز سه شنبه CPI ایالات متحده که می تواند بر تصمیمات نرخ بهره آتی فدرال رزرو تأثیر بگذارد، موقعیت های خود را تثبیت میکنند.
معاملات آتی طلا پس از معکوس کردن نزول های قبلی، در روز دوشنبه، بصورت رنج حرکت میکنند، زیرا معامله گران محتاط در آستانه گزارش تورم مصرف کننده در ایالات متحده در روز سه شنبه (CPI) که می تواند بر تصمیمات نرخ بهره آتی فدرال رزرو تأثیر بگذارد، موقعیت های خود را تثبیت کردند.

در زمان نگارش این مطلب، طلای کامکس آوریل 1875.20 دلار معامله می شود که 0.07 دلار یا +0.04 درصد افزایش یافته است. این از پایین ترین سطح روزانه 1867.80 دلار است. در روز جمعه، ETF سهام طلای SPDR (GLD) به 173.38 دلار رسید که 0.35 دلار یا +0.20 درصد افزایش داشت.

معامله گران به صعود بازده اوراق خزانه داری، و رشددلار آمریکا چشم دوخته اند

حرکت قیمت امروز منعکس کننده حرکت بازده خزانه داری و دلار آمریکا است. هر دو با حرکات کم حجم در پایان روز جمعه هستند. اما در روز جمعه، به دلیل چشم انداز سرمایه گذاران به داده های اقتصادی و نظرات مقامات فدرال رزرو برای ارزیابی دورنمای تورم و سیاست های پولی، قیمت طلا کاهش یافت.

 

تحلیل طلا.jpg
نمودار یکساعته طلا

 

 

سرمایه گذاران طلا در حال ارزیابی چشم انداز اقتصاد ایالات متحده هستند، به ویژه در مورد اینکه آیا تورم در حال کاهش است یا خیر، و این می تواند چه معنایی برای سیاست پولی داشته باشد.

بر اساس داده های یک نظرسنجی از دانشگاه میشیگان که در روز جمعه منتشر شد، هم احساسات مصرف کننده و هم انتظارات تورمی کوتاه مدت در فوریه افزایش یافت.

 

داده های میشیگان.png

 

مقامات بانک مرکزی در اظهارنظرهایی که در طول هفته انجام دادند، اشاره کردند که نبرد آنها با تورم هنوز به پایان نرسیده است و بسته به داده های اقتصادی ممکن است افزایش بیشتری نرخ بهره وجود داشته باشد.

در ادامه موضع نزولی طلا، پاتریک هارکر، رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا، روز جمعه گفت که شاهد افزایش نرخ بهره بانکی به بالای 5 درصد بوده و برای مدتی در آن باقی مانده است و چشم انداز کاهش نرخ بهره در سال 2024 را برجسته کرد.

چشم انداز کوتاه مدت

با توجه به اینکه فعالان بازار اکنون انتظار دارند که نرخ هدف فدرال رزرو در ماه جولای به 5.188 درصد برسد، طلا در کوتاه مدت احتمالاً کاهش خواهد یافت. برای تغییر این ارزیابی، باید در گزارش سه‌شنبه CPI به داده های ضعیف توجه کرد.

لحن محتاطانه امروز طلا نشانه آن است که معامله گران در حال به چالش کشیدن جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و آماده شدن برای احتمال خطرات صعودی برای تورم هستند. این می‌تواند انتظارات اخیر را به عقب براند و معامله‌گران طلا را به بررسی مجدد احتمال نرخ‌های بهره بالاتر به مدت طولانی‌تر سوق دهد.

این امر از چشم انداز کاهش قیمت طلا در کوتاه مدت حمایت می کند.

بر اساس نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، پیش‌بینی می‌شود که داده‌های روز سه‌شنبه نشان دهد که قیمت‌های مصرف‌کننده ماهانه در ایالات متحده در ژانویه 0.4 درصد ماه به ماه افزایش یافته است. همچنین انتظار می‌رود که تورم اصلی ماهانه 0.4 درصد افزایش یابد.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید