Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 6 دسامبر 2023رویترز

تقویم اقتصادی 6 دسامبر 2023رویترز
تقویم اقتصادی 6 دسامبر 2023رویترز

روندهای کوتاه مدت AUD/USD به داده های بازار کار ایالات متحده بستگی دارد که به طور بالقوه بر واگرایی سیاست پولی ایالات متحده و استرالیا تأثیر می گذارد. در ادامه تقویم اقتصادی امروز، سفارشات کارخانه آلمان و خرده فروشی منطقه یورو در تمرکز معامله گران خواهدبود.

تقویم اقتصادی آسیا

روز چهارشنبه، اعداد تولید ناخالص داخلی استرالیا برای سه ماهه سوم مورد توجه قرار گرفت. اقتصاد استرالیا در سه ماهه سوم 0.2 درصد در مقابل 0.4 درصد در سه ماهه دوم رشد کرد. در مقایسه با سال گذشته، رشد اقتصادی 2.1٪ بود. اقتصاددانان رشد اقتصادی را 0.4 درصد در فصل به سه ماهه و 1.8 درصد نسبت به سال قبل پیش بینی کردند.

 

australia-gdp-growth.png

 

به گزارش ABS،

  • مخارج دولت به رشد در سه ماهه سوم کمک کرد و 1.1 درصد افزایش یافت.
  • به طور قابل توجهی، مخارج خانوارها در سه ماهه ثابت بود و نسبت پس‌انداز خانوار به 1.1 درصد کاهش یافت که پایین‌ترین رقم از سه ماهه سوم 2007 بود.
  • صورت‌حساب‌های مالیات بر درآمد بالاتر، نرخ بهره و تورم بر پس‌انداز تأثیر گذاشت.
  • تجارت با افزایش 8.4 درصدی واردات در مقابل افزایش 1.9 درصدی صادرات، بر رشد تاثیر گذاشت.

واکنش دلار استرالیا.png
واکنش AUD/USD به داده های GDPاسترالای در نمودار پنج دقیقه

 

دلار استرالیا به این آمار پاسخ مثبت داد. پس از سقوط اولیه به 0.65581 دلار، AUD/USD به سطوح بالای 0.65690 دلار رسید.

 

تقوم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

در روز چهارشنبه، سفارشات کارخانه آلمان و ارقام خرده فروشی منطقه یورو، علاقه سرمایه گذاران را به خود جلب خواهد کرد. افزایش بیش از حد انتظار در سفارشات کارخانه ها از بهبود احساسات نسبت به اقتصاد آلمان حمایت می کند. اقتصاددانان پیش بینی کردند که سفارشات کارخانه ها در ماه اکتبر 0.2 درصد افزایش یابد. در ماه سپتامبر، سفارشات کارخانه 0.2 درصد افزایش یافت.

خرده فروشی منطقه یورو نیز می تواند شماره را تغییر دهد. افزایش هزینه های مصرف کننده نشان دهنده روند بهبود اعتماد مصرف کننده و حمایت از چشم انداز مصرف مثبت است. مصرف خصوصی بیش از 50 درصد به اقتصاد کمک می کند. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که خرده‌فروشی پس از کاهش 0.3 درصدی در ماه سپتامبر، 0.2 درصد در اکتبر افزایش یابد.

پس از واکنش بازار به نظرات ایزابل اشنابل ECB، سرمایه گذاران باید به نظارت بر صحبت های اعضا بانک مرکزی اروپا ادامه دهند. نظراتی که به نفع پایان دادن به چرخه افزایش نرخ بانک مرکزی اروپا و کاهش نرخ است، برو یورو فشار وارد می کند و برسهام اروپا تاثیرمثبت خواهد داشت.

تقویم اقتصادی امریکای شمالی

در روز چهارشنبه، ارقام تغییر اشتغال ADP باعث جلب توجه سرمایه گذاران خواهد شد. افزایش بیش از حد انتظار در استخدام می تواند بر انتظارات کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سه ماهه اول 2024 تأثیر بگذارد. شرایط سخت بازار کار از رشد دستمزد و اعتماد مصرف کننده حمایت می کند.

روند افزایشی در رشد دستمزدها همچنین به هزینه های مصرف کننده و تورم ناشی از تقاضا دامن می زند. فشارهای تورمی ناشی از تقاضا می تواند فدرال رزرو را وادار کند تا مسیر نرخ بهره را برای محدود کردن هزینه های مصرف کننده و کاهش فشارهای تورمی حفظ کند.

اقتصاددانان پیش بینی می کنند که ADP پس از افزایش 113 هزار نفری در ماه اکتبر، 130 هزار افزایش اشتغال را گزارش کند.

سایر آمارها شامل داده های تجاری ایالات متحده است که باید تأثیر محدودی بر دلار آمریکا داشته باشد.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (0)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید