Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 24می 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 24می 2023 رویترز

احساسات تجاری آلمان و لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا،  اعداد و ارقام تورم بریتانیا قبل از جلسه FOMC در کانون توجه قرار دارند.

 

تقویم اقتصادی.png

 

تقویم اقتصادی اروپا

این روز نسبتاً شلوغی برای یورو است، اقتصاد آلمان با تمرکز بر شاخص سنتیمنت تجاری Ifo آلمان دوباره در کانون توجه قرار گرفته است.

با توجه به PMI مقدماتی کامپوزیت آلمان برای ماه می، انتظارات تجاری در ماه مه ضعیف شد که با کاهش اعتماد در بخش تولید تحت تاثیر قرار گرفت. شاخص و مؤلفه‌های ضعیف‌تر سنتیمنت تجاری Ifo بر EUR تأثیر می‌گذارد.

اقتصاددانان پیش بینی کردند که شاخص جو کسب و کار از 93.6 به 93.0 سقوط کند.

با توجه به اقتصاد آلمان، سرمایه گذاران باید نظرات بانک مرکزی اروپا را زیر نظر داشته باشند. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا امروز در تقویم سخنرانی خواهد کرد. بانک مرکزی اروپا در رساندن تورم به هدف ثابت قدم مانده است. با این حال، شکاف‌هایی در اقتصاد منطقه یورو شروع شده است که می‌تواند مومنتوم بیشتری را به فروشندها بدهد.

تقویم اقتصادی انگلستان

روز شلوغی برای پوند است. گزارش بسیار مهمCPIبریتانیا امروز صبح مورد توجه قرار خواهد گرفت. پس از ناامیدکننده اعداد PMI بخش خصوصی از روز سه شنبه، تورم چسبنده می تواند بانک مرکزی انگلستان را مجبور به یک حرکت سیاست پولی تهاجمی برای مهار تورم کند.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که نرخ تورم سالانه بریتانیا از 10.1 درصد به 8.3 درصد و تورم اصلی از 8.5 درصد به 7.3 درصد کاهش یابد. اعداد تورمی داغتر از حد انتظار می تواند افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن را تقویت کند و بازارها را مجبور به بررسی بیشتر سیاست های پولی هاوکیش تر و افزایش تهدید رکود اقتصادی ناشی از بانک مرکزی انگلیس کند.

با توجه به تورم در بریتانیا، سرمایه گذاران باید نظرات اعضا BoE را نیز رصد کنند. اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان، امروز در تقویم حضور دارد.  بیلی قبل از گفتگو در اجلاس شورای مدیرعامل وال استریت ژورنال «تورم و اقتصاد»، یک سخنرانی کلیدی را در نشست Mansion House Net Zero Delivery Summit ارائه خواهد کرد.

تقویم اقتصادی ایالات متحده

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این یک روز آرام در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. هیچ شاخص اقتصادی ایالات متحده برای سرمایه گذاران وجود ندارد.

با این حال، صورتجلسه FOMC در اواخر جلسه ایالات متحده با توجه به اخبار مربوط به سقف بدهی ایالات متحده و جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، احتمال افزایش ۲۵ صدم درصد نرخ بهره فدرال رزرو در ژوئن به ۲۸.۱ درصد رسید، از ۲۵.۷ درصد در روز دوشنبه. اعداد PMI بخش خصوصی ایالات متحده بهتر از حد انتظار و پیشرفت به سمت توافق سقف بدهی می تواند به طور قابل توجهی شانس افزایش نرخ بهره در جون را افزایش دهد.

 

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (4)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید