Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 3 مارس 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 3 مارس 2023 رویترز

برای اروپا روز شلوغی در پیش است. منطقه یورو و بخش خدمات ایالات متحده در کانون توجه قرار خواهند گرفت و سخنرانی های اعضای بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو نیز در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

 

تقویم اقتصادی.pngتقویم اقتصادی اروپا

در اوایل جلسه اروپا، داده های تجاری آلمان مورد توجه قرار خواهد گرفت. به دنبال برخی آمارهای متفاوت از آلمان، یک کاهش غیرمنتظره در مازاد تجاری می تواند EUR را مور چالش قرار دهد.

با این حال، اعداد PMI بخش خدمات برای اسپانیا و ایتالیا و PMI نهایی برای فرانسه، آلمان و منطقه یورو احتمالا وزن بیشتری خواهند داشت. سرمایه گذاران انتظار دارند که فعالیت بخش خدمات برای حمایت از اقتصاد منطقه یورو افزایش یابد. اعداد ضعیف از اسپانیا و ایتالیا و تجدید نظرهای نزولی از اعداد اولیه، EUR را تحت فشار قرار می دهد.
بر اساس ارقام اولیه، PMI خدمات منطقه یورو از 50.8 به 53.0 افزایش یافته است. اقتصاددانان پیش بینی می کنند که ایتالیا و اسپانیا شاهد افزایش فعالیت بخش خدمات باشند.

پس از جلسه سیاست گذاری بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه، سرمایه گذاران باید سخنرانی های اعضای بانک مرکزی اروپا را زیر نظر داشته باشند. لوئیس دی گویندوس، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا امروز صبح سخنرانی خواهد کرد. با این حال، دی گیندوس برای جلب توجه باید چشم انداز فراتر از ماه مارس را بیان کند.

 

فیبو گروپ.jpg
تبلیغات

تقویم اقتصادی انگلستان

این یک جلسه نسبتاً شلوغ برای GBP است. خدمات نهایی و اعداد ترکیبی PMI برای ماه فوریه در کانون توجه قرار خواهند گرفت. پس از ارقام PMI تولیدی که بهتر از حد انتظار بود، یک تجدید نظر رو به بالا در PMI خدمات می تواند BoE را در موقعیتی هاوکیش تر قرار دهد.

فراتر از رقم اصلی، ما انتظار داریم رشد دستمزد، قیمت تولید و سفارشات جدید را تحت تاثیر قرار دهند.
روز چهارشنبه، اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان، در مقابل افزایش نرخ بهره قرار داشت.

طبق گزارش ها، رئیس BoE گفت:

 

"در این مرحله، من نسبت به این پیشنهاد که ما با افزایش نرخ بانکی تمام شده‌ایم، یا اینکه ناگزیر باید کارهای بیشتری انجام دهیم، هشدار می‌دهم. ممکن است برخی افزایش بیشتر در نرخ بانکی مناسب باشد، اما هیچ چیزی قطعی نشده است."

 

تغییر در دستورالعمل‌های رو به جلو در حمایت از افزایش دیگر نرخ بهره، حمایت پوند را به همراه خواهد داشت.

با این حال، بانک انگلستان در طول جلسه اروپا مورد توجه قرار خواهد گرفت. با این حال، هیچ یک از اعضای کمیته سیاست پولی در تقویم برای صحبت حضور ندارند، و این امر باعث می شود که گفتگو با رسانه ها تحت تاثیر قرار گیرد.

تقویم اقتصادی امریکا

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این یک روز شلوغ در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. PMI غیر تولیدی بسیار مهم ISM برای ماه فوریه، توجه سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب خواهد کرد.

ما انتظار داریم که بازار نسبت به PMI سرفصل و اجزای فرعی حساس باشد و شاخص قیمت‌های غیر تولیدی ISM مورد توجه قرار گیرد.

سایر آمارها شامل خدمات نهایی S&P Global و اعداد ترکیبی PMI است که باید در رتبه دوم نسبت به اعداد مبتنی بر نظرسنجی ISM بازی کند.

با توجه به بخش خدمات، سرمایه گذاران باید بر گفتگوی اعضای FOMC توجه کنند. اعضای FOMC Logan، Bostic و Bowman امروز سخنرانی خواهند کرد. سرمایه‌گذاران می‌خواهند ارزیابی کنند که فدرال رزرو چقدر و برای چه مدت نرخ‌های بهره را برای مهار تورم و بازگرداندن آن به هدف افزایش می‌دهد.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید