Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 26 اپریل 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 26 اپریل 2023 رویترز

با توجه به اینکه سرمایه گذاران به شاخص های اقتصادی، درآمد و اخبار بخش بانکی ایالات متحده واکنش نشان دادند، گزارش CPI استرالیا مورد توجه قرار گرفت. با تمرکز ECB و اعتماد مصرف کنندگان آلمانی، آمار ایالات متحده ممکن است حرف آخر را بزند.

تقویم اقتصادی آسیا

صبح شلوغی برای بازارهای آسیایی بود. گزارش CPI استرالیا برای سه ماهه اول امروز صبح مورد توجه قرار گرفت.

نرخ تورم سالانه استرالیا از 7.8 درصد به 7.0 درصد در سه ماهه اول در مقابل 6.9 درصد پیش بینی شده کاهش یافت. در سه ماهه، قیمت مصرف کننده 1.4٪ در مقابل 1.3٪ پیش بینی شده افزایش یافت. در سه ماهه چهارم، قیمت مصرف کننده 1.9 درصد افزایش یافت.

australia-inflation-cpi (2).png

 

نرخ تورم سالانه کالاها از 9.5 درصد به 7.6 درصد کاهش یافت که کاهش قیمت سوخت خودرو و تخفیف در مبلمان، لوازم خانگی و پوشاک باعث کاهش شد.
با این حال، نرخ تورم خدمات بیشترین افزایش سالانه خود را از سال 2001 به ثبت رساند که ناشی از افزایش قیمت سفرهای تعطیلات، خدمات پزشکی، اجاره‌بها و رستوران‌ها بود.
تورم سالانه مواد غذایی از 9.2 درصد به 8.0 درصد کاهش یافت اما همچنان بالا باقی ماند.
آخرین گزارش CPI از تصمیم RBA برای ایستادن در ماه آوریل پشتیبانی می کند. به طور قابل توجهی، RBA ممکن است به زدن دکمه مکث برای تغییرات نرخ بهره RBA ادامه دهد. با این حال، فیلیپ لو، رئیس RBA هشدار داد که زدن دکمه مکث به معنای پایان دادن به چرخه انقباض سیاست پولی نیست.

در حالی که گزارش امروز CPI می تواند از حفظ نرخ بهره در سطوح فعلی بیشتر حمایت کند، تورم همچنان بالاست. باقی ماندن تورم و یا کند بودن در کاهش آن تورم درها را برای افزایش بیشتر نرخ بهره باز می گذارد.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

برای EUR روز نسبتاً آرامی در پیش است. ارقام احساسات مصرف کننده آلمان امروز صبح در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

در شرایطی که تورم بانک مرکزی با مشکل مواجه شده است، هزینه های کم  مصرف کننده بر چشم انداز رشد اقتصادی منطقه یورو  تاثیر می گذارد.

اقتصاددانان پیش بینی می کنند که شاخص سنتیمنت مصرف کننده آلمان GfK از -29.5 به -27.9 در ماه می افزایش یابد. در حالی که اعداد ضعیف‌تر از حد انتظار بر یورو تأثیر می‌گذارند، بعید به نظر می‌رسد که آمار امروز تصمیمات بعدی برای نرخ بهره بانک مرکزی اروپا را تعیین کنند، و تورم اصلی نقطه کانونی است.

 

germany-consumer-confidence.png

 

با تمرکز سرمایه‌گذاران بر تورم و بانک‌های مرکزی، صحبت‌های اعضای بانک مرکزی اروپا نوسانات را تغییر می‌دهد. اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، آندریا انریا، لوئیس دی گویندوس(عضو رای دهنده به نرخ ها بهره که معمولا لحن خنثی مایل به داویش دارد) و آنلی تومینن امروز در تقویم حضور دارند.

نظرات مربوط به گزارش CPI منطقه یورو و سیاست پولی بانک مرکزی اروپا، صفحه را تغییر می دهد.

روز دوشنبه، ایزابل اشنابل، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، گفت که افزایش نرخ بهره نیم واحدی همچنان روی میز باقی مانده است.

تقویم اقتصادی انگلستان

برای پوند روز نسبتاً آرامی در پیش است. داده های معاملات توزیعی CBI در کانون توجه قرار خواهند گرفت. با این حال، ما انتظار نداریم که این اعداد در کوتاه مدت بر احساسات نسبت به اهداف سیاست پولی بانک انگلستان تأثیر بگذارند.

 

ریسک صفر.png
تبلیغات

 

با این حال، سرمایه گذاران باید بر تفسیر بانک انگلستان نظارت داشته باشند. تغییر در پیش بینی های رو به جلو از اعضا داویش BoE به یک موضع تهاجمی تر، قیمت را حرکت می دهد. هیچ یک از اعضای MPC برای سخنرانی امروز در تقویم حضور ندارند.

در ماه مارس، اعضای MPC سیلوانا تنریرو و سواتی دینگرا به حفظ نرخ بانکی در 4 درصد رأی دادند.

تورم همچنان یک نگرانی است، زیرا اعضا هاوکیش BoE بر جلوگیری از تعبیه شدن تورم در اقتصاد بریتانیا متمرکز شده اند.

تقویم اقتصادی امریکا

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این روز شلوغ تری در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. سفارشات کالاهای بادوام اصلی ایالات متحده و داده های تجارت کالاها مورد توجه قرار خواهد گرفت. با این حال، ما انتظار داریم که سفارشات اصلی کالاهای بادوام مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

شاخص های اقتصادی بخش تولید اخیر ناامید شده است. کاهش بیش از حد انتظار در سفارشات اصلی کالاهای بادوام، ترس از رکود را بیشتر می کند.

پس از واکنش بازار به سود روز سه‌شنبه و اخبار مرتبط با بخش بانکی، انتظار می‌رود که سود شرکت‌ها و به‌روزرسانی‌های بخش بانکی باعث جلب توجه شود.

هیچ تفسیری از فدرال رزرو برای تأثیرگذاری بر احساسات بازار با فدرال رزرو در دوره خاموشی وجود ندارد.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید