Your browser does not support JavaScript!
نماشا

با شمارش معکوس برای نشست فدرال رزرو، بازار اندکی تغییر کرد.

با شمارش معکوس برای نشست فدرال رزرو، بازار اندکی تغییر کرد.

داده های اقتصادی آمریکا و اروپا دیروز دوباره راه خود را از هم جدا کردند. داده های EMU شواهد اخیر از کاهش شتاب در فعالیت را تایید کرد. سنتیمنت تجاری Ifo آلمان برای سومین ماه متوالی بدتر شد. شاخص کل از 88.6 به 87.3 سقوط کرد که عمدتاً به دلیل بدتر شدن ارزیابی فعلی (91.3 از 93.7) بود. نظرسنجی سه ماهه وام دهی بانک مرکزی اروپا نشان داد که استانداردهای اعتباری به شرکت ها و خانوارها سخت تر شده است. این احتمالاً در سه ماهه سوم ادامه خواهد داشت، البته با سرعتی متوسط تر.

تقاضای اعتبار نیز به شدت کاهش یافت. این گزارش نشان می‌دهد که تشدید فشارهای بانک مرکزی اروپا در حال عبور از اقتصاد است و ورودی مرتبط برای تصمیم فردای بانک مرکزی اروپا است. داده های ایالات متحده (قیمت خانه های S&P Corelogic، فعالیت های غیرتولیدی فدرال رزرو فیلی و به ویژه اعتماد مصرف کنندگان هیئت کنفرانس) همگی بهتر و قوی تر از آنچه انتظار می رفت چاپ شدند. اعتماد مصرف کننده حتی به بهترین سطح از جولای 2021 رسیده است. با این حال، با نزدیک شدن به نشست های فدرال رزرو و ECB، تأثیر داده ها بر بازارهای نرخ بهره محدود و کوتاه مدت بود. در پایان، نرخ بازدهی آمریکا و آلمان هر دو اندکی افزایش یافتند، اما بیش از 2.5 واحد در ثانیه افزایش یافت. سهام در حالت رنج باقی می مانند (S&P + 0.28٪، Eurostoxx + 0.19٪). واگرایی  بازار به دلار کمک کرد تا اندکی در برابر یورو افزایش یابد، اما دلار آمریکا در برابر ین کاهش یافت. پوند استرلینگ عملکرد خوبی داشت. اعتماد بهتر از حد انتظار CBI ممکن است کمک کند. EUR/GBP سرانجام شکست فنی را به زیر 0.86 (نزدیک 0.857) بازگرداند.

 

یورو پوند.png
نمودار روزانه یورو پوند

 

 

امروز صبح  استرالیا نسبت به داده‌های CPI نرم‌تر از حد انتظار عملکرد بهتری دارد. با توجه به اینکه بازارها برای تصمیم عصر امروز فدرال رزرو و کنفرانس مطبوعاتی پاول شمارش معکوس آغز شده است، اوراق خزانه آمریکا و دلار تغییر چندانی نکرده اند. با در نظر گرفتن نقاط میانه ماه ژوئن برای قله در محدوده هدف 5.50/5.75% و نظرات فدرال رزرو نسبت به ماه قبل، هر چیزی متفاوت از افزایش 25 صدم درصد یک شگفتی بزرگ خواهد بود. حتی با وجود آخرین آمارهای حقوق و دستمزد و CPI که کمتر از حد انتظار است، سایر داده‌ها نشان می‌دهند که اقتصاد ایالات متحده انعطاف‌پذیر است و هیچ رکودی اقتصادی قریب‌الوقوع وجود ندارد. در این زمینه، ما انتظار داریم که پاول بسته به داده ها، درها را برای یک مرحله بیشتر در ماه سپتامبر (یا بعد از آن) باز نگه دارد. برای بازارها، چنین سناریویی نباید غافلگیرکننده باشد. حتی اگر پاول لحن هاوکیش داشته باشد، صعود نرخ بازدهی 2 ساله و 10 ساله به ترتیب در 5.0 و 4.0 درصد آسان نخواهد بود. اقدامات هاوکیش بیشتر احتمالاً به حقوق و دستمزد قوی (هفته آینده) و/یا بالاتر از داده های تورمی مورد انتظار (10 اوت) نیاز دارد. با توجه به شواهد نسبی اخیر (مخصوصاً در مقایسه با EMU)، دلار ممکن است قیمت مناسبی داشته باشد، 

من پیش بینی خودم را در مورد نشست امروز فدرال رزرو در اشتراک ویژه ارائه خواهم کرد.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

2 رای (3.0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید