Your browser does not support JavaScript!
نماشا

نشست FOMC امروز تاثیر کلیدی برای سهام چین و هنگ کنگ خواهد داشت

نشست FOMC امروز تاثیر کلیدی برای سهام چین و هنگ کنگ خواهد داشت

شاخص های سهام چین؛ شاخص Hang Seng، Hang Seng TECH و Hang Seng China Enterprises از 31 می عملکرد بهتری از شاخص های سهام وال استریت S&P 500 و MSCI All Country Asia Ex Japan داشتند.
این عملکرد بهتر با اقدامات تسهیل کننده سیاست پولی قریب الوقوع بانک مرکزی چین، PBoC، تقویت شده است.

 

اختلاف سیاست های پولی ایالات متحده و چین.png
اختلاف سیاست های پولی ایالات متحده و چین

 

سیاستگذاران ارشد چین اکنون در حالت "وضعیت هشدار افزایش یافته" قرار دارند تا پس از مجموعه ای از داده های ناامیدکننده و ضعیف اقتصادی اصلی مانند بررسی های PMI تولید و خدمات NBS و تراز تجاری در ماه می، به محیط ضعیف مصرف داخلی فعلی رسیدگی کنند.

از فوریه، جهش اولیه رشد ناشی از خروج از اقدامات سختگیرانه قرنطینه کووید-19 طی سه ماه گذشته از بین رفته است که به نوبه خود چالشی را برای سیاستگذاران ایجاد کرده است تا به هدف رشد تولید ناخالص داخلی سالانه حدود 5 درصد تعیین شده برای سال 2023  در مورد سیاست های انبساطی هدفمند فعلی، دست یابند.

بانک مرکزی چین، PBoC، نرخ بازپرداخت معکوس هفت روزه خود را 0.1% کاهش داد (از 2.00 درصد در روز گذشته، 13 جون، به 1.90 درصد کاهش داد). اولین کاهش طی ده ماه پس از کاهش نرخ سپرده بانک‌های تجاری بزرگ دولتی چین در هفته گذشته به میزان 15 صدم درصد و 5 صدم درصد در سپرده‌های مدت دار سه ساله و پنج ساله طبق توصیه PBoC.

نرخ تسهیلات وام میان‌مدت یک ساله (MLF) که PBoC وجوهی را به بانک‌های چینی وام می‌دهد، (در جایی که قرار است پنج‌شنبه، ۱۵ جون اعلام شود)، افزایش یافته است. در حال حاضر، نرخ MLF یک ساله 2.75 درصد است، (بدون تغییر از اکتبر 2022).

اگر نرخ MLF یک ساله کاهش یابد، احتمالاً نرخ بهره اولیه وام یک ساله و پنج ساله که برای قیمت گذاری وام های شرکتی/مصرفی و وام های رهنی استفاده می شود، در هفته آینده نیز مانند این سود اصلی وام کاهش می یابد. نرخ‌ها از نزدیک با نرخ MLF یک ساله در گذشته دنبال می‌شوند.

 آخرین موضع گیری های PBoC نشان می دهد که "نقدینگی" به آرامی شروع به باز شدن کرده است که به نوبه خود از شاخص های سهام در چین و شاخص های سهام هنگ کنگ همانطور که در گزارش تحلیل قبلی ما برجسته شده است پشتیبانی می کند. 

شاخص های سهام چین-هنگ کنگ در چهار هفته گذشته عملکرد بهتری داشته اند

شاخص Hang Seng، Hang Seng TECH Index و Hang Seng China Enterprises Index بازده انباشته 8.2%، +13.3% و +8.8% را از پایین‌ترین سطح 31 می تا سه شنبه، 13 جون به پایان رسانده‌اند که از S&P 500 ایالات متحده بهتر بود.

 

marketpulse2023061411.png

تندترین صعود مربوط به فناوری اطلاعات بود زیرا تفاوت «شکاف عملکرد» آن  خدمات مخابراتی در پنج روز گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافته بود.

حرکت USD/CNH تحت تاثیر معدن زغال سنگ خواهد بود

ثصثص.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید