Your browser does not support JavaScript!
نماشا

فدرال رزرو نر های بهره را در اینده تغییر می دهد یا خیر؟

فدرال رزرو نر های بهره را در اینده تغییر می دهد یا خیر؟

افزایش مکرر نرخ بهره فدرال رزرو که انتظار می رود بین 5 تا 5.25 درصد به اوج خود برسد، با چالش های ناشی از بحران بانکی اخیر همراه است.

فدرال رزرو از مارس 2022 تا کنون 9 بار متوالی نرخ بهره را افزایش داده است. تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ ها نشان دهنده تعهد آن به مبارزه با تورم و حفظ ثبات قیمت است.

بحران بانکی باعث شد که فدرال رزرو ارزیابی محدوده هدف نرخ وجوه فدرال خود را کاهش دهد. این بدان معنی است که برای تأثیرگذاری بر تقاضا، نیازی به افزایش نرخ نیست. در نتیجه، اقتصاددانان و سرمایه گذاران در مورد اقدامات آتی فدرال رزرو مطمئن نیستند. برخی بر این باورند که نرخ ها همچنان افزایش خواهد یافت، در حالی که برخی دیگر کاهش را پیش بینی می کنند.

 

united-states-interest-rate.png

اعضا فدرال رزرو در کدام  جهت تغییرات نرخ بهره حرکت می کند؟

هفت سیاستگذار فکر می‌کنند که ممکن است برای کاهش تورم، نرخ‌ها کمی بالاتر بروند، در حالی که سه مقام در پیش‌بینی‌های ماه مارس فدرال رزرو نرخ‌ها را به 5.25-5.5 درصد افزایش می‌دهند. سه نفر دیگر نرخ های 5.5-5.75 درصد را مشاهده می کنند، در حالی که یک مقام می بیند که نرخ ها به 5.75-6 درصد می رسد. برخی از اقتصاددانان حتی نرخ های بالاتری را پیش بینی می کنند. پیش‌بینی‌های فدرال رزرو از ماه مارس نشان‌دهنده اوج نرخ وجوه فدرال 5 تا 5.25 درصد است که بالاترین نرخ از سال 2006 خواهد بود و نشان‌دهنده افزایش یک چهارم واحدی دیگر است.

سرمایه گذاران سهام امیدوار به کاهش نرخ هستند

سرمایه گذاران امیدوار به کاهش نرخ هستند، اما سیاست گذاران این احساس را ندارند. کاهش تدریجی تورم به این معنی است که نرخ های بهره به زودی به یک نقطه محوری می رسد. ممکن است در نهایت بالاتر از تورم باشد. این یک نکته مهم برای سرمایه گذارانی است که به دنبال سرمایه گذاری ایمن و پایدار هستند که بازده سرمایه گذاری خوبی را ارائه می دهد.

فدرال رزرو با تهدید دولت مواجه است

یکی دیگر از معضلات اقتصادی که فدرال رزرو باید با آن مقابله کند، تهدید دولت فدرال برای پرداخت بدهی های خود است. دریافت‌های مالیاتی حدود 35 درصد کمتر از سال گذشته است و دولت را در اوایل جون در معرض خطر قصور یا نکول (کوتاهی در انجام کاری) قرار می‌دهد.

با توجه به اینکه پیش‌فرض تهدیدات عمده‌ای برای اقتصاد، ثبات قیمت‌ها و اشتغال ایجاد می‌کند، ممکن است فدرال رزرو نیاز به مداخله داشته باشد. رونوشت‌هایی که اخیراً از کاهش سقف بدهی مشابه در سال 2013 منتشر شده است، گام‌هایی را نشان می‌دهد که فدرال رزرو در یک بحران مشابه می‌تواند انجام دهد.

 

ریسک صفر.png
تبلیغات

 

 

فدرال رزرو نمی تواند مشکل نکول احتمالی دولت را حل کند، اما می تواند اثرات منفی آن را کاهش دهد. انتظار می رود پاول در این مورد محتاط باشد. با این حال، در صورت بدتر شدن وضعیت، فدرال رزرو به سرمایه گذاران در مورد قابلیت اطمینان بدهی های صادر شده توسط دولت اطمینان خواهد داد.

حرکت بعدی فدرال رزرو برای سرمایه گذاران نامشخص است

در نتیجه، حرکت بعدی فدرال رزرو در مورد نرخ بهره نامشخص است، برخی از سیاست گذاران و اقتصاددانان نرخ های بالاتر را پیش بینی می کنند، در حالی که برخی دیگر فکر می کنند فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ خواهد کرد. بحران اخیر بانکی و تهدید نکول دولت بر عدم قطعیت افزوده است، اما فدرال رزرو احتمالا محتاط باقی می ماند و بر حفظ ثبات قیمت ها و کاهش هر گونه تأثیر منفی نکول احتمالی تمرکز می کند. سرمایه گذاران باید به نظارت دقیق اوضاع ادامه دهند و برای هرگونه تغییر در محیط نرخ بهره آماده باشند.

فدرال رزرو در ماه مه نرخ ها را افزایش می دهد و سپس متوقف می شود

من انتظار دارم که فدرال رزرو در ماه جون، پس از افزایش یک چهارم امتیازی در روز چهارشنبه، یک توقف را اعلام کند. با اجازه دادن به افزایش نرخ بهره در اقتصاد و با وجود تورم بالا، من انتظار ندارم که فدرال رزرو امسال نرخ بهره را کاهش دهد.

تحلیل من در مورد نشست فدرال رزرو را می توانید اینجا مشاهده کنید.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید