Your browser does not support JavaScript!
نماشا

سیاست های هاوکیش برگشته است؟

سیاست های هاوکیش برگشته است؟

تورم در ژاپن به بالاترین سطح در بیش از 30 سال گذشته رسید و در اکتبر به 3.7 درصد رسید که در مقایسه با 3 درصدی که در ماه قبل چاپ شده بود، افزایش یافت. انتظار می رفت، اگر کمی بالاتر از حد انتظار منتشر میشد، به عنوان محرک دیگری بود که بانک ژاپن (BoJ) همان اشتباه را مرتکب می شود که تورم فزاینده را نادیده می گیرد که فدرال رزرو (فدرال رزرو) در سال گذشته انجام داد.

تورم بالا مطمئناً هاوکیش های BoJ و درخواست ها برای افزایش نرخ سیاست را احیا کرد و دلار ین را زیر سطح 140 نگه داشت، اما مطمئن نیستیم که آیا BoJ از موضع سیاست فوق العاده داویش خود دست می کشد یا خیر. بنابراین، اگر دلار آمریکا شتاب بیشتری بگیرد، که مطمئناً همینطور خواهد بود، USDJPY می‌تواند به راحتی نزدیک به سطح 145 است، بازگردد.

 

نمودار دلار ین.webp
نمودار روزانه جفت ارز دلار-ین

 

و دلیل اینکه من فکر می‌کنم دلار آمریکا بهبود می‌یابد این است که اکثر اعضای فدرال رزرو نسبت به سیاست‌هایانقباضی فدرال رزرو نسبتاً تهاجمی (هاوکیش) هستند.

در این زمینه، سهام ایالات متحده یک روز دیگر کاهش یافت زیرا اعضای فدرال رزرو بیشتر نظرات تهاجمی را وارد ترکیب کردند تا روحیه سرمایه گذاران را کاهش دهند، اگرچه برخی از درآمدهای بهتر از حد انتظار خرده فروشان، شاخص  S&P500 را تا پایان جلسه معاملاتی بالاتر کشید.

 

نمودار یکساعته شاخص S&P.webp
نمودار یک ساعته شاخص S&P

 

آخرین کسی که شادی بازار را از بین برد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، آقای بولارد بود، که گفت که نرخ ها باید حداقل تا محدوده 5-5.25٪ افزایش یابد،! به جز او، نیل کشکاری نیز گفت که می‌خواهد شاهد افزایش تورم باشد و ما هنوز به آنجا نرسیده‌ایم.

 شاخص دلار از پایان اوج ماه سپتامبر تا 8 درصد کاهش یافت، اما بعد از شکست از خط روند  بلندمدت از سطوح تغییر محویت برگشت و معامله‌گران در حال ایجاد ساختار بالا در طول دوره یک ماهه هستند که گزارش تورم بعدی ایالات متحده و فدرال رزرو را پوشش می‌دهد.

 

نمودار روزانه شاخص دلار.webp
نمودار روزانه شاخص دلار

 

 

نشست بعدی سیاست در دسامبر است. بنابراین معامله گران می بینند که دلار بر اساس داده های بالقوه قوی تر تورم در نسخه بعدی، و یک بیانیه یقینا تهاجمی فدرال رزرو، همراه با افزایش نیم درصد نرخ بهره ( که از امروز 80 درصد قیمت گذاری شده است)، افزایش می یابد.

 

انتظارات از تغییرات نرخ بهره فدرال رزرو در ماه دسامبر.jpg
انتظارات از تغییرات نرخ بهره فدرال رزرو در ماه دسامبر

 

 

بنابراین، فضای بازارهای سهام به خوبی در پایان هفته گذشته نیست. S&P500 روز خود را با خلق و خوی بد شروع کرد، اما نسبتا خوب بهبود یافت و تنها 0.30 درصد کاهش یافت. چند درآمد دلگرم کننده از خرده فروشان ممکن است به افزایش احساسات کمک کرده باشد.

با حرکت رو به جلو، می‌توان انتظار داشت که اصلاح نزولی در سطح شاخص عمیق‌تر شود. اولین هدف نزولی برای S&P500 در سطح 3855 قرار دارد . 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید