Your browser does not support JavaScript!
نماشا

طلا قربانی داده های قوی ایالات متحده شد

طلا قربانی داده های قوی ایالات متحده شد

طلا به لطف افزایش ارزش دلار آمریکا و نرخ بازده اوراق قرضه فروخته شده است. این واقعیت که فلز زرد از یک سطح کلیدی پایین‌تر آمده است، تغییر امروز را چشم‌نواز می‌کند، زیرا نمودار نشان می‌دهد که در حال حاضر حداقل یک سقف موقت ممکن است برای اصلاح  وجود داشته باشد.

 

تحلیل طلا.png
نمودار یکساعته اونس طلای جهانی

 

 

طلا امروز همراه با جفت ارزهای اصلی سقوط کرد زیرا دلار به  پشتوانه برخی داده های کلان ایالات متحده قوی تر از حد انتظار رشد کرد.

سفارش‌های کارخانه بیش از حد انتظار افزایش یافت و 1 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت، در حالی که PMI خدمات ISM که از نزدیک دنبال می‌شد به 56.5 رسید در مقایسه با 53.3 مورد انتظار و 54.4 آخرین قیمت.

 

تقویم اقتصادی ایالات متحده.png

 

با ادامه مثبت بودن داده های ایالات متحده، برخی از سرمایه گذاران شروع به زیر سوال بردن قیمت گذاری بازار نرخ های بهره پایانه در ایالات متحده کرده اند که در حال حاضر کمتر از 5 درصد قیمت گذاری شده است. اگر داده‌های دریافتی همچنان مطلوب باقی بماند، تورم احتمالاً طولانی‌تر باقی می‌ماند و این ممکن است فدرال رزرو را تشویق کند که حتی بیشتر تمایلی به توقف روند صعودی خود در اوایل نیمه اول سال 2023 نداشته باشد.

از آنجایی که دلار آمریکا از سطح فروش بیش از حد در برابر ارزهای اصلی افزایش یافت، این مسئله برای طلا دردسر ایجاد کرد.
در زمان نگارش نمودار طلا با تشکیل یک شمع نزولی در بازه زمانی روزانه، روند معکوس بالقوه را نشان داد. این واقعیت که طلا در گذشته نتوانست بالاتر از سطح کلیدی 1800 دلار نگه داشته شود، آن را جالب تر می کند. سطح 1800 دلار در گذشته یک سطح حمایتی اصلی بود که جهش های زیادی را برای طلا فراهم کرد تا اینکه سرانجام در ماه جولای راه خود را باز کرد. همچنین این جایی است که میانگین متحرک 200 روزه وارد عمل می شود.

 

نمودار یک روزه طلا.png
نمودار روزانه اونس طلای جهانی

 

 

شکست خریداران در بازپس گیری 200 MA فروشندگان را هیجان زده می کند. اما فروشندگان هنوز کار زیادی برای انجام دادن دارند، زیرا اگر می‌خواهند دوباره کنترل کامل قیمت را به دست آورند، چند محرک مهم لازم دارند. نزول نرخ بازدهی و انتظارات از ادامه افزایش نرخ های بهره برای فصل اول سال 2023.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید