Your browser does not support JavaScript!
نماشا

معامله‌گران از نظرات هاوکیش فدرال رزرو چشم پوشی می‌کنند. بروی کاهش موارد کووید در چین تمرکز کنید

معامله‌گران از نظرات هاوکیش فدرال رزرو چشم پوشی می‌کنند. بروی کاهش موارد کووید در چین تمرکز کنید

به نظر می رسد سرمایه گذاران طلا بر کاهش موارد جدید کووید در چین بیشتر از اظهارات تهاجمی مقامات فدرال رزرو اهمیت می دهند.
معاملات آتی طلا در روز سه‌شنبه به شدت افزایش یافت زیرا شکست ناگهانی دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای اصلی باعث بازگشت سریع به سمت صعودی در شمش طلا شد. بازگشت روزانه ممکن است با اخباری مبنی بر کاهش موارد COVID-19 در چین برای اولین بار در یک هفته تقویت شده باشد.

 

تحلیل طلا.jpg

 

این اقدام قیمت نشان می دهد که اخبار کووید چین فشار ناشی از اظهارات هاوکیش مقامات فدرال رزرو ایالات متحده در مورد افزایش نرخ بهره را که باعث فروش روز دوشنبه شد، خنثی می کند.

با کاهش رکوردهای چین در موارد جدید روزانه کووید، طلا بالاتر می رود

قیمت طلا در روز سه‌شنبه پس از گزارش چین در کاهش آلودگی‌های جدید کووید-19 در 28 نوامبر، کاهش زودهنگام قیمت را معکوس کرد. طبق محاسبات CNBC، این کشور اعلام کرد عفونت‌های محلی که عمدتاً بدون علامت بودند، در مجموع به 38421 نفر رسید که از بالاترین رکورد 40052 گزارش شده در روز یکشنبه کاهش یافته است.

آخرین باری که تعداد موارد روزانه نسبت به روز قبل کاهش یافت، در 19 نوامبر بود.

علاوه بر این، هیچ نشانه ای از اعتراضات جدید در روز دوشنبه وجود نداشت. در آخر هفته، دانشجویان و گروه‌هایی از مردم در سراسر چین تظاهرات عمومی در اعتراض به سیاست سخت‌گیرانه این کشور در برابر کووید صفر برگزار کردند.

مقامات فدرال رزرو موضع خود را در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره تکرار می کنند

دلار آمریکا ضعف را در روز دوشنبه را معکوس کرد و قیمت طلا در واکنش به اظهارات تهاجمی جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس و جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، عقب نشینی کرد.

بولارد گفت که فدرال رزرو باید نرخ های بهره را تا حدی بیشتر افزایش دهد، در حالی که ویلیامز گفت که بانک مرکزی ایالات متحده باید با افزایش نرخ به جلو حرکت کند، اما نگفت که با چه سرعتی باید هزینه های استقراض کوتاه مدت را افزایش دهد.

چشم انداز کوتاه مدت

اقدام امروز قیمت نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران طلا بر کاهش موارد جدید کووید در چین و اخباری که ممکن است اعتراض‌ها پایان یافته باشد، بیشتر از اظهارات تهاجمی مقامات فدرال رزرو اهمیت می‌دهند.

پس از هضم نظرات بولارد و ویلیامز فدرال رزرو، معامله گران ممکن است به این نتیجه رسیده باشند که واقعا چیز جدیدی ارائه نکرده اند. هر دوی اینها قبلاً هاوکیش بودند، اما صورتجلسه هفته گذشته فدرال رزرو نشان داد که سیاستگذاران تمایل دارند افزایش نرخ بهره را در نشست ماه دسامبر نیم درصد باشد.

در نشست معاملاتی امروز، معامله گران این فرصت را خواهند داشت تا به دو گزارشی که باید تأثیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بر بازار مسکن را نشان دهد، واکنش نشان دهند.

در ساعت 18:30 به وقت تهران، انتظار می رود اعتماد مصرف کننده ایالات متحده از 102.5 به 100.0 کاهش یابد.

 

تقویم اقتصادی ایالات متحده.jpg

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید