Your browser does not support JavaScript!
نماشا

آیا زمان آن رسیده است که پاول رئیس فدرال رزرو هاوکیش ظاهر شود؟

آیا زمان آن رسیده است که پاول رئیس فدرال رزرو هاوکیش ظاهر شود؟

قیمت‌گذاری بازار در مورد مسیر  آینده فدرال رزرو اخیراً به‌دنبال انتشار داده‌های اقتصادی خوش‌بینانه ایالات متحده و اعداد تورم بالاتر از حد انتظار در ژانویه، به‌طور چشمگیری تغییر کرده است.

چند تن از مقامات فدرال رزرو در مورد نیاز به اقدامات تهاجمی تر در آینده صحبت کرده اند، اما یک سوال بزرگ این است که آیا پاول، رئیس فدرال رزرو پس از داده ها، دیدگاه ضد تورمی خود را کنار گذاشته است؟. با در نظر گرفتن این موضوع، سرمایه گذاران از نزدیک شاهد شهادت او در مقابل کنگره در روزهای سه شنبه و چهارشنبه خواهند بود.

مجموعه داده های ژانویه، شرط بندی های فدرال رزرو را افزایش می دهد

در کنفرانس مطبوعاتی پس از آخرین گردهمایی FOMC، پاول، رئیس فدرال رزرو کمتر از آنچه انتظار می رفت، هاوکیش ظاهر شد و گفت که روند کاهش تورم آغاز شده است و اگرچه وی اشاره کرد که کاهش نرخ ها در سال جاری مناسب نخواهد بود، اما افزود که اگر تورم سریعتر کاهش یابد. ، در برنامه آنها گنجانده می شود.

در آن زمان، اظهارات او به دیدگاه سرمایه‌گذاران اعتبار بخشید که نرخ پایانی نمی‌تواند به میانگین پیش‌بینی 5.1 درصدی فدرال رزرو برسد و ممکن است چند کاهش نرخ تا پایان سال تضمین شود. با این وجود، مجموعه ای از شگفتی های صعودی در داده های اقتصادی و تورمی باعث شد سرمایه گذاران به شدت نظر خود را تغییر دهند. آنها سطحی را که انتظار داشتند نرخ بهره به 5.4 درصد برسد، افزایش دادند و در عین حال انتظارهای خود را برای کاهش نرخ بهره، کاهش دادند.

 

انتظارات از تغییرات نرخ های بهره فدرال رزروrba.jpg
انتظارات بازار برای تغییرات نرخ بهره فدرال رزرو

 

افزایش چشمگیر حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی در ماه ژانویه آغاز این تغییر بود، با افزایش شدید در نرخ ماهانه CPI برای ماه که این تغییر دلار سبز را تقویت کرد. اگرچه این نسخه ها تغییر دهنده بازی بودند، اما اعداد اوایل فوریه نیز روایت جدید را تایید می کردند. PMI اولیه S&P Global تا حد صعودی شگفت‌زده شد، و اگرچه PMI تولیدی ISM در قلمرو انقباضی باقی ماند، زیرشاخص قیمت‌های آن به بالای 50 جهش کرد و نگرانی‌ها مبنی بر اینکه تورم ممکن است برای مدت طولانی‌تری بالا بماند را تشدید کرد.

 

هزینه مصرفکننده و تولیدات ایالات متحده.png
هزینه مصرف کننده و تولیدات ایالات متحده

 

آیا پاول دیدگاه ضد تورمی خود را کنار خواهد گذاشت؟

با در نظر گرفتن تمام این موارد، سرمایه‌گذاران ممکن است انتظار داشته باشند که پاول، رئیس فدرال رزرو در شهادت شش ماهه خود در مقابل کنگره  چه می‌گوید. آیا او اظهارات ضد تورمی خود را تکرار خواهد کرد یا با لباس هاوکیش ظاهر خواهد شد و انتظارات را تقویت خواهد کرد که پیش بینی های نرخ بهره در نشست آتی بیشتر تجدید نظر شود؟

به نظر می رسد که چندین نفر از همکاران او موضع دوم را اتخاذ کرده اند. نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، که مدت‌ها طرفدار نرخ پایانی بالاتر از 5.4 درصد بوده است، گفت که در جلسه آتی به افزایش 0.25% ویا0.5%  "ذهن باز" دارد، در حالی که مستر رئیس فدرال رزرو کلیولند و بوستیک رئیس فدرال رزرو آتلانتا استدلال کرد که نرخ ها باید از 5٪ تجاوز کند و برای مدت طولانی در آنجا بماند، با Bostic به طور خاص گفت که آنها باید نرخ ها را را تا سال 2024 در اوج نگه دارند.

دلار چگونه می تواند حرکت کند؟

بنابراین، یک پیام هاوکیش توسط پاول رئیس فدرال رزرو می تواند دیدگاه سرمایه گذاران را بیشتر تایید کند و در نتیجه بازدهی خزانه داری و دلار را بالاتر ببرد. در عین حال، شاخص‌های سهام می‌توانند افت خود را افزایش دهند، زیرا نرخ بهره بالاتر به معنای هزینه‌های استقراض بالاتر و ارزش فعلی پایین‌تر برای شرکت‌ها است. با این حال، چشم انداز بلند مدت دلار سبز در میان مدت صعودی و در بلند مدت نزولی خواهد بود. قبل از نشست آتی FOMC، سرمایه گذاران باید گزارش اشتغال ماه فوریه را که در روز جمعه منتشر می شود، و اعداد CPI ماه را که قرار است در 14 مارس منتشر شود، دریافت کنند، که هر دو ظرفیت تغییر روند قیمت بازار را دارند.

با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران شرط‌های افزایش بانک مرکزی اروپا را نیز به شدت افزایش داده‌اند، یورو/دلار ممکن است بهترین جفت برای بهره‌برداری از هر گونه سود بیشتر دلار نباشد. با کاهش نرخ تورم کانادا در ماه ژانویه و داده‌های ناامیدکننده تولید ناخالص داخلی این کشور برای سه ماهه چهارم که انتظاراتی مبنی بر اینکه بانک مرکزی آمریکا ممکن است در نشست چهارشنبه از صعود خودداری کند، ممکن است انتخاب بهتری باشد.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (1.0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید