Your browser does not support JavaScript!
نماشا

سناریوهای پیش رو برای نشست ماه سپامبر فدرال رزرو

سناریوهای پیش رو برای نشست ماه سپامبر فدرال رزرو

انتظار می‌رود که فدرال رزرو آمریکا امشب در نشست ماه سپتامبر فدرال رزرو ، 21 سپتامبر، نرخ بهره خود را 75 صدم درصد تا محدوده 3 تا 3.25 درصد افزایش دهد. با این حال، ارقام شاخص (CPI) برای ماه آگست نشان می دهد که احتمال 14 درصد افزایش یک درصد نرخ های بهره وجود دارد. فدرال رزرو همچنین خلاصه به روز شده پیش بینی های اقتصادی ماه سپتامبر خود را همراه با بیانیه سیاست خود منتشر خواهد کرد.

 


864853c6cab6d5d661f6c.png

شاخص دلار آمریکا (DXY) که عملکرد دلار آمریکا را در برابر سبدی متشکل از شش ارز اصلی را نشان میدهد، از اواسط ماه آگوست تا کنون بیش از 4 درصد افزایش یافته و در 7 سپتامبر در 110.78 به بالاترین سطح خود در نزدیک به دو دهه گذشته رسید.

 

864853c6cab6d5d661f6c.png

از زمان افزایش 75 واحدی درماه جون، سیاستگذاران FOMC تکرار کردند که تصمیمات سیاسی خود را بر نشست به نشست اتخاذ خواهند کرد و بر تعهد خود برای مبارزه با تورم تاکید کردند. جروم پاول، رئیس FOMC، در حین سخنرانی در سمپوزیوم جکسون هول در 25 آگوست خاطرنشان کرد که «اینها هزینه های ناگوار کاهش تورم است، اما شکست در بازگرداندن ثبات قیمت به معنای آسیب بسیار بیشتری خواهد بود.» سیاست پولی آنها این است که رام کردن تورم را در اولویت قرار دهند حتی اگر اقدامات آنها بر فعالیت های اقتصادی آسیب برساند.

 

864853c6cab6d5d661f6c.png

 

سناریوهای پیش رو برای نشست امشب فدرال رزرو

سناریوی خنثی نشست ماه سپتامبر فدرال رزرو:

در صورتی که فدرال رزرو طبق انتظار نرخ بهره را75صدم درصد افزایش دهد، راهنمای پیش رو توسط سرمایه گذاران برای سرنخ های جدید در مورد چشم انداز سیاست مورد بررسی قرار می گیرد.منحنیSTIR نشان میدهد که انتظار می رود نرخ نهایی (ترمینال) در سال 2023 نرخ 3.8 درصد باشد. با توجه به بدتر شدن تورم. چشم انداز و افزایش 75 واحدی در ژوئیه، تعجب آور نخواهد بود که تخمین بسیار بالاتری را برای نرخ ترمینال مشاهده کنیم.

 

864853c6cab6d5d661f6c.png

 

اگر بیانیه نشست ماه سپتامبر فدرال رزرو نشان دهد که پیش بینی می شود نرخ خنثی در سال آینده بین 4.5 تا 5 درصد به اوج خود برسد( قبل از شروع کاهش در سال 2024)، این نشان می‌دهد که فدرال رزرو به جای اینکه به دنبال کاهش پیش از موعد سیاست باشد، احتمالاً به افزایش نرخ بهره در اوایل سال آینده ادامه می‌دهد، و در حالت تعلیق باقی می‌ماند. در سناریوی خنثی، نمودار راهنمای پیش رو احتمالاً بازنگری نزولی درتولید ناخالص داخلی را نشان می‌دهد. رشد تولید ناخالص داخلی برای سال 2022 که در پیش‌بینی ماه جون 1.7 درصد بود. با این حال، مگر اینکه فدرال رزرو به طور کامل یک رکود را پیش‌بینی کند، این نشان می‌دهد که بانک مرکزی ایالات متحده باید بتواند در مسیر انقباض خود باقی بماند.

این سناریو اخیرا در نرخ بازدهی اوراق خزانه داری ایالت متحده ارزشگذاری شده است.

سناریوی داویش نشست ماه سپتامبر فدرال رزرو :

افزایش نرخ بهره نیم درصد، که در این مرحله بسیار بعید است، یک غافلگیری قابل توجه خواهد بود و باعث فروش طولانی مدت دلار خواهد شد. چشم انداز تورم خوش بینانه همراه با پیش بینی رکود در سال 2023 می تواند باعث شود که سرمایه گذاران در نیمه دوم سال آینده قیمت گذاری را در تغییر سیاست آغاز کنند. دراین حالت دلار نزولی و سهام و طلا صعودی معامله خواهند شد.

سناریوی هاوکیش نشست ماه سپتامبر فدرال رزرو :

واضح است که افزایش یک درصد یک نتیجه هاوکیش خواهد بود و در کوتاه‌مدت به افزایش نرخ دلاری دیگر دامن می‌زند. نرخ ترمینال 5 درصدی یا بالاتر از آن در سال 2023 در کنار افزایش 75صدم درصد در ماه سپتامبر، مسیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو (حتی تهاجمی‌تر از بازنگری قابل توجه به سمت بالا در پیش بینی تورم 2023 PCE با انتظار رشد بدون تغییر برای آن) می تواند باعث تقویت دلار شود، تضعیف سهام و طلا شود.

گام به گام با نشست ماه سپتامبر فدرال رزرو:

گام اول: اعلام تغییرات نرخ بهره

افزایش نیم درصد نرخ بهره، باعث تضعیف دلار و وورد به معامله فروش در لحظه.

افزایش 75 صدم درصد نرخ بهره، رشد لحظه ایی دلار(غیر قابل معامله)، و فروکش کردن رشد های اولیه.

افزایش یک درصد نرخ بهره، تقویت پایدار دلار امریکا و ورود به معامله خرید در لحظه.

گام دوم: انتشار بیانیه

اعلام نرخ ترمینال به میزان 4 تا 4.4 درصد برای سال 2023، ضعیف دلار را به همراه خواهد داشت.

اعلام نرخ ترمینال به میزان 4.4 درصد برای سال 2023، واکنشی در بر نخواهد داشت و تضعیف جزئی را در دلار مشاهده خواهیم کرد.

اعلام نرخ ترمینال بالای4.4 برای سال 2023 که باعث تقویت دلار امریکا خواهد شد.

گام سوم: راهنمای پیش رو

انتظار تورم بالا برای سال 2023 وانتظار رکود اقتصادی، باعث تضعیف دلار خواهد شد.

انتظار تورم خوشبینانه برای سال 2023 که باعث تقویت جزئی دلار خواهد شد.

انتظار رشد تورم و بی توجهی به آسیب های اقتصادی باعث تقویت دلار خواهد شد.

گام چهارم: سخنرانی پاول

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، قرار است یک کنفرانس مطبوعاتی در ساعت 23:00 به وقت تهران، 30 دقیقه پس از اعلام بیانیه فدرال رزرو برگزار کند. هر گونه اشاره‌ای در مورد حرکت‌های بعدی که به نحوی با طرح راهنمای پیش رو در تضاد باشد، می‌تواند باعث اقدامات بیشتر در قیمت شود.

 

اظهارات پاول در مورد احتمالات یک رکود اقتصادی – و اینکه چگونه فدرال رزرو می تواند آن را تحمل کند – نیز بسیار مهم است.تا کنون، بانک اجازه داده است تا بازارهای سهام سقوط کنند، به طوری که حتی یکی از اعضا پس از پاسخ منفی بازار ابراز خوشحالی از سقوط سهام کرد.

اذعان به خطرات رکود - و پذیرش آنها - باعث تقویت بیشتر دلار می شود.این نشان می دهد که فدرال رزرو تصمیم دارد حتی در مواجهه با ناملایمات اقتصادی، و جنگ صلیبی علیه تورم، به افزایش نرخ بهره ادامه دهد.

 

از سوی دیگر، نشان دادن نگرانی‌ها در مورد افزایش بیکاری بر دلار تاثیر می‌گذارد. فدرال رزرو دو وظیفه دارد: ثبات قیمت و اشتغال کامل.

تمرکز بر تورم زمانی که بازار کار داغ است آسان است. با این حال، مانند تورم، بیکاری نیز وجود دارد. همچنین می تواند افزایش یابد.این نیز باعث تقویت دلار میشود

 

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید