Your browser does not support JavaScript!
نماشا

قانون توازن با تمرکز بر داده ها

قانون توازن با تمرکز بر داده ها

فدرال رزرو محدوده هدف خود برای نرخ وجوه فدرال را 25 صدم درصد افزایش داد. این حرکت به طور گسترده توسط بازارهای مالی و اقتصاددانان انتظار می رفت. کمیته از مارس 2022 نرخ سیاست پولی خود را به 5.25 درصد رساند.
بیانیه پس از نشست نسبت به بیانیه قبلی منتشر شده در ژوئن تغییر چندانی نداشت. کمیته گسترش مداوم فعالیت های اقتصادی را "متوسط" توصیف کرد که یک ارتقاء کوچک از "ملایم" در بیانیه ژوئن است.

 

بیانیه جولای فدرال رزرو.jpg
نکات اضافه شده(سیز) و نکات حذف شده(قرمز) بیانیه جولای فنسبت به ماه جون

 

 

این جلسه شامل به‌روزرسانی خلاصه پیش‌بینی‌های اقتصادی کمیته، که شامل نمودار نقطه‌ای (دات پلات) است، نبود. نقطه میانه در پیش بینی های ژوئن برای نرخ وجوه فدرال 5.625 درصد در پایان سال بود که نشان دهنده یک افزایش بیشتر نرخ از هم اکنون تا پایان سال 2023 است.
رئیس پاول در کنفرانس مطبوعاتی خود اظهار داشت که "ممکن است" کمیته بتواند دوباره در جلسه سپتامبر خود را افزایش دهد، اما او به سرعت خاطرنشان کرد که

"ممکن است فدرال رزرو در جلسه بعدی نرخ ها را تغییر ندهد".

با این حال، اگر FOMC یک بار دیگر نرخ بهره را از هم اکنون تا پایان سال افزایش دهد، ما شوکه نخواهیم شد. صرف نظر از این، انقباض باید برای آینده قابل پیش بینی ادامه یابد.

آیا این آخرین افزایش فدرال رزرو خواهد بود؟

پس از مکث فدرال رزرو در ژوئن، FOMC کمپین افزایش نرخ خود را در نشست جولای خود از سر گرفت و محدوده هدف برای نرخ وجوه فدرال را 25 صدم درصد افزایش داد. دامنه نرخ بهره اکنون 5.25٪ -5.50٪ است و از مارس 2022 (5.25%) افزایش یافته است.

 

نرخ بهره فدرال رزرو نسبت به سال گذشته.jpg

 

تصمیم برای افزایش نرخ های بهره مورد حمایت تمام 11 عضوی بود که واجد شرایط رای دادن در این جلسه کمیته آزاد فدرال رزرو بودند. FOMC همچنین سرعت فعلی انقباض کمی، را تایید کرد. به این معنا که فدرال رزرو اجازه می دهد تا 60 میلیارد دلار اوراق بهادار خزانه داری و تا 35 میلیارد دلار اوراق بهادار با پشتوانه وام مسکن هر ماه از ترازنامه خود خارج شود، که به آن اقدام QT یا کاهش ترازنامه میگویند و یک اقدام هاوکیش است.

از زمان آخرین نشست فدرال رزرو  در 13-14 ژوئن، اقتصاد همچنان بهتر از حد انتظار با بادهای معکوس ناشی از سیاست های پولی هاوکیش مقابله کرده است. در هفته‌های اخیر، شاخص غافلگیری اقتصادی بلومبرگ، که میزان قوی‌تر یا ضعیف‌تر شدن داده‌های اقتصادی نسبت به انتظارات اجماع را اندازه‌گیری می‌کند، از اوج اخیر خود خارج شده است اما نزدیک به بالاترین حد دو سال و نیم باقی مانده است.

 

شاخص اقتصادی بلومبرگ.jpg

 

با توجه به این موضوع، بیانیه نسبت به بیانیه جلسه قبل کمی تغییر کرد. کمیته ارزیابی خود از فعالیت اقتصادی از «ملایم» به «متوسط» ارتقا داد. در این بیانیه همچنان افزایش‌های شغلی اخیر «قوی» و نرخ بیکاری «پایین» توصیف شده است.

به غیر از این، اساساً هیچ تغییر دیگری در بیانیه نسبت به نشست قبلی وجود نداشت. این جلسه شامل به‌روزرسانی خلاصه پیش‌بینی‌های اقتصادی کمیته، که شامل نمودار نقطه‌ای (دات پلات) است، نبود. نقطه میانه در پیش‌بینی‌های ژوئن برای نرخ وجوه فدرال 5.625 درصد در پایان سال بود که نشان‌دهنده یک افزایش بیشتر نرخ از هم اکنون تا پایان سال 2023 است.

 

دات پلات جلسه جون فدرال رزرو.jpg

 

لحن بیانیه مجدداً تأیید می‌کند که FOMC می‌خواهد گزینه‌های خود را در رابطه با انقباضات آتی باز نگه دارد:

 

«در تعیین میزان تحکیم سیاست‌های اضافی که ممکن است برای بازگرداندن تورم به ۲ درصد در طول زمان مناسب باشد، کمیته انباشته شدن اقدامات انقباض را در نظر خواهد گرفت. از سیاست پولی، تأخیرهایی که سیاست پولی بر فعالیت‌های اقتصادی و تورم و تحولات اقتصادی و مالی تأثیر می‌گذارد.»

رئیس پاول در کنفرانس مطبوعاتی خود بر پیشرفت‌هایی که در کاهش تورم تاکنون حاصل شده است تأکید کرد، اما هشدار داد که "برای فرایند کاهش تورم به 2٪ راه طولانی در پیش دارد." رئیس پاول اظهار داشت که 

 

این "ممکن" است که کمیته بتواند نرخ های بهره را در جلسه سپتامبر افزایش دهد، اما همچنین "ممکن است" FOMC بتواند در حالت مکث باشد.

 

اهمیت داده‌های اقتصادی آتی و نقش آن در تصمیم‌گیری‌های سیاست پولی آتی بارها در جریان مطبوعات مطرح شد و رئیس پاول به صراحت اظهار داشت که "این محیطی نیست که ما بخواهیم راهنمایی‌های رو به جلوی زیادی ارائه کنیم." به طور کلی، به نظر می‌رسد که نظرات رئیس پاول بار دیگر تاکید می‌کند که FOMC می‌خواهد حداکثر انعطاف‌پذیری خود را حفظ کند زیرا منتظر داده‌های آینده است که به تعیین اینکه آیا سیاست پولی به اندازه کافی محدودکننده است تا تورم را به سطح قابل تحمل‌تری کاهش دهد، کمک می‌کند.

مورد اصلی  این است که آیا افزایش نرخ بهره دیشب آخرین افزایش FOMC در این چرخه انقباضی خواهد بود!. در بخش عمده ای از این چرخه انقباضی، FOMC در میان تورم بسیار بالا و نرخ وجوه فدرال که فقط 16 ماه پیش در حد پایین صفر بود، اقدامات خود را بروز رسانی میکند. امروزه، با توجه به اینکه نرخ وجوه فدرال رزرو به راحتی در بالای سطح 5 درصد است، ترازنامه فدرال رزرو به طور پیوسته در حال کاهش است و تورم اصلی روند نزولی دارد.

 

تورم ایالات متحده.jpg

 

شرایط برای انقباض بیشتر ضعیف تر است. با این حال، اگر FOMC یک بار دیگر نرخ بهره را از هم اکنون تا پایان سال افزایش دهد، ما شوکه نخواهیم شد. صرف نظر از این، انقباض کمی باید برای آینده قابل پیش بینی ادامه یابد. FOMC دو گزارش اشتغال دیگر و دو انتشار CPI اضافی از هم اکنون تا نشست بعدی خود در 19-20 سپتامبر دریافت خواهد کرد. سمپوزیوم سالانه اقتصادی جکسون هول که در 24 تا 26 اوت برگزار می شود، فرصت دیگری را به رئیس پاول می دهد تا ارزیابی خود را از چشم انداز اقتصادی ایالات متحده ارائه دهد.

 

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید