Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پیش‌بینی USD/JPY: صعود به‌عنوان اظهارات پاول باعث افزایش انتظارات برای افزایش نرخ بهره می‌شود

پیش‌بینی USD/JPY: صعود به‌عنوان اظهارات پاول باعث افزایش انتظارات برای افزایش نرخ بهره می‌شود

جفت ارزUSD/JPY افزایش می یابد زیرا اظهارات پاول انتظارات افزایش نرخ بهره بازار را افزایش می دهد، در حالی که رئیس بانک مرکزی ژاپن، Ueda بر تورم پایدار و رشد دستمزد تاکید می کند.
زمانی که رهبران بانک مرکزی درگیر بحث پیرامون افزایش احتمالی نرخ بهره بودند، USD/JPY در روز پنجشنبه بالاتر رفت. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، همراه با دیگر شخصیت‌های برجسته مانند کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، کازوئو اوئدا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، و اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلستان، در روز چهارشنبه، در جریان اخیر کنفرانس در بانک مرکزی اروپا، بینش‌های ارزشمندی از سیاست‌های پولی مربوطه ارائه کردند. 

انتظارات افزایش نرخ افزایش یافت

نظرات پاول توجه قابل توجهی را به خود جلب کرد زیرا او احتمال دو افزایش نرخ بهره را در سال جاری نشان داد. علاوه بر این، او احتمال افزایش نرخ بهره را در نشست آتی سیاست گذاری فدرال رزرو که برای 25 تا 26 جولای برنامه ریزی شده بود را رد نکرد. این اظهارات به انتظارات بازار دامن زد و منجر به افزایش احتمال افزایش 25 واحدی در جلسه جولای شد و بر اساس ابزار FedWatch CME انتظارات از افزایش نرخ های بهره در ماه جولای از 76.9% به 81.8% رسید.

 

نرخ بهره جولای.png

 

دلار آمریکا سیاست های واگرا را تقویت می کند

در نتیجه نشست دیروز، دلار آمریکا در برابر ین ژاپن قدرت نشان داد و سطوح را نزدیک به بالاترین سطح هفت ماهه خود حفظ کرد. این امر مسیرهای سیاستی متفاوتی را که توسط بانک‌های مرکزی دنبال می‌شود، تقویت می‌کند. در حالی که پاول پتانسیل افزایش نرخ را مورد بحث قرار داد،  اوئدا رئیس بانک مرکزی ژاپن  بر اهمیت تورم پایدار و رشد دستمزدها قبل از در نظر گرفتن هرگونه برداشت محرک تاکید کرد. این واگرایی استراتژی های متضاد اجرا شده توسط اقتصادهای بزرگ را برجسته می کند.

مداخله احتمالی BOJ میتواند همه چیز را تغییر دهد

افزایش اخیر ارزش دلار آمریکا در برابر ین باعث نگرانی مقامات دولت ژاپن در مورد سرعت این حرکت ارز شده است. از نظر تاریخی، زمانی که دلار به بیش از 145 ین تقویت شد، وزارت دارایی و بانک ژاپن در بازار ارز مداخله کردند. با این حال، با توجه به شرایط فعلی که مشخصه آن افزایش بازار سهام، کاهش قیمت انرژی و بازگشت گردشگران خارجی است، آستانه مداخله ممکن است این دفعه بالاتر باشد.

 

مداخله بانک مرکزی ژاپن.png
نمودار روزانه دلار ین و تاثیر مداخله بانک مرکزی ژاپن

 

معامله گران مشتاقانه منتظر داده های اقتصادی هستند

فعالان بازار مشتاقانه منتظر داده های کلیدی اقتصادی هستند، از جمله مدعیان اولیه بیکاری در ایالات متحده، اعداد نهایی تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول و داده های مخارج مصرف شخصی ماه می (PCE). تحلیلگرانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند پیش بینی می کنند که شاخص هزینه های شخصی PCE اصلی، معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو، از هدف بانک مرکزی 2 درصد با مبنای سالانه 4.7 درصد فراتر رود.

 

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (1.0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید