Your browser does not support JavaScript!
نماشا

داده های قوی مشاغل آیا افزایش نرخ های بهره در ماه جون را در پی خواهد داشت.

داده های قوی مشاغل آیا افزایش نرخ های بهره در ماه جون را در پی خواهد داشت.

رشد مشاغل در ماه آپریل شتاب گرفت، اما مطمئناً نشانه هایی در این گزارش وجود دارد که نشان می دهد بازار کار در حال نرم شدن است. بازنگری در دو ماه قبل به طور قابل توجهی کمتر بود، میانگین متحرک سه ماهه نشان می‌دهد که سرعت استخدام همچنان کاهش یافته است. علاوه بر این، گستردگی استخدام (در حالی که در آپریل افزایش یافته است) بسیار پایین تر از سطح سال قبل است.

افزایش متوسط درآمد ساعتی چندان شگفت‌انگیز نیست. ما گفته‌ایم که حرکت رو به پایین اخیر در میانگین درآمد ساعتی احتمالاً بیشتر با این واقعیت مرتبط است که این معیار برای تغییرات ترکیبی در نیروی کار تنظیم نمی‌شود. این تمایز به‌ویژه در ماه‌های اخیر بسیار مهم بوده است، جایی که اوقات فراغت و مهمان‌ داری (یکی از صنایع کم درآمد) سهم بزرگی از ایجاد شغل اخیر را به خود اختصاص داده است. اما با کاهش قابل توجهی از سهم آن در ماه گذشته، ما مجبور به افزایش سرعت در رشد دستمزدها بودیم.

با در نظر گرفتن گزارش صبح امروز در کنار سایر معیارهای اخیر بازار کار (به عنوان مثال، افزایش مطالبات بیکاری، روند نزولی در فرصت‌های شغلی، و افزایش اخراج‌ها) مطمئناً برخی از نشانه‌های اولیه از نرم شدن در بازار کار وجود دارد. با این حال، مشخص نیست که آیا همه چیز به اندازه کافی سریع در حال پیشرفت است یا خیر. FOMC درها را برای افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن باز گذاشته است و اگر در چند ماه آینده شاهد کاهش معنی داری در شرایط بازار کار نباشیم، ممکن است لازم باشد آن را دنبال کنند. بیایید ببینیم گزارش تورم هفته آینده برای ما چه می آورد!

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید