Your browser does not support JavaScript!
نماشا

بررسی اظهارات پاول در سمپوزیوم جکسون هول برای شکل دادن به مسیر دلار

بررسی اظهارات پاول در سمپوزیوم جکسون هول برای شکل دادن به مسیر دلار

سمپوزیوم اقتصادی سالانه فدرال رزرو روز پنجشنبه آغاز می شود، اما نقطه برجسته سخنرانی پاول رئیس فدرال رزرو در روز جمعه خواهد بود. در حالی که نرخ بازدهی ایالات متحده در بالاترین سطح خود در این چرخه معامله می‌شود، سیگنال‌های او در مورد نرخ‌های بهره می‌تواند به این رالی صعودی کمک کند یا باعث اصلاح و نزول موقت شود و دلار امریکا را بر این اساس حرکت خواهد کرد.

تفرجگاه تابستانی فدرال رزرو

هر سال یک بار، مقامات بانک های مرکزی در محل اقامت تابستانی خود در جکسون هول برای یک سمپوزیوم برای بحث در مورد سیاست های پولی و روندهای اقتصادی گرد هم می آیند. از آنجایی که این جلسات در گذشته برای نشان دادن تغییرات عمده استراتژی مورد استفاده قرار گرفته است، بازارها آن را به عنوان یک جلسه غیررسمی FOMC می بینند.

به این ترتیب، تاکید بر آنچه جیروم پاول در مورد مسیر نرخ بهره می گوید مهم خواهد بود. صندوق های آتی فدرال رزور در حال حاضر تنها یک احتمال 15 درصدی را برای افزایش نرخ دیگر در سپتامبر در نظر می گیرند، حتی با توجه به اینکه داده های دریافتی در هفته های اخیر قوی بوده اند.

 

xm2023082221-600x450.png

 

طبق گزارش فدرال رزرو آتلانتا، رشد اقتصادی سالانه 5.8 درصد در این سه ماهه ادامه دارد، مصرف‌کنندگان به هزینه‌های خود ادامه می‌دهند و نرخ بیکاری نزدیک به پایین‌ترین سطح پنج دهه اخیر کاهش می‌یابد. در همین حال، قیمت مسکن در بسیاری از نقاط کشور به بالاترین حد خود رسیده است، بنابراین کاهش اجاره بها که فدرال رزرو مدت‌ها در انتظارش بود ممکن است مبهم باشد.

به عبارت دیگر، اقتصاد ایالات متحده داغ است و با توجه به افزایش قیمت‌های انرژی اخیراً، نگرانی‌های جدی وجود دارد که تورم ممکن است به این زودی‌ها به هدف 2 درصد کاهش پیدا نکند.

پاول چه می تواند بگوید؟

به طور کلی، پاول احتمالا گزینه های خود را باز نگه می دارد. در حالی که پیشرفت‌های جدی در زمینه تورم صورت گرفته است، تورم اصلی همچنان روی 4.7 درصد است و با نشانه‌های متعددی ممکن است همچنان بالا بماند، احتمالاً برای رئیس فدرال رزرو خیلی زود است که دور پیروزی را طی کند و «ماموریت انجام شده» را اعلام کند.

او سه هفته پیش در نشست FOMC در ژوئیه، وابستگی به داده ها را تاکید می کرد و احتمالاً این رویکرد را حفظ خواهد کرد. با این حال، با توجه به قدرت جریان داده اخیر، ریسک بازار  این است که او این بار لحن هاوکیش تری داشته باشد و بر چشم انداز نرخ های بهره «بالاتر برای طولانی تر»  تأکید کند.

 

xm2023082222-600x450.png

اگر پاول تاکید بیشتری بر چشم انداز بالا نگه داشتن نرخ های بهره برای مدت طولانی تر یا افزایش مجدد نرخ ها در ماه سپتامبر داشته باشد، می تواند فشار صعودی بر نرخ بازدهی ایالات متحده را تشدید کند و دلار را صعودی کند.

دلار/ین نسبت به تفاوت های نرخ بهره بسیار حساس است، زیرا بانک مرکزی ژاپن هنوز نرخ ها را افزایش نداده است، بنابراین هرگونه افزایش در بازدهی ایالات متحده ممکن است در این جفت ارز بیشتر منعکس شود. شکست احتمالی بالاتر از بالاترین سطح امسال در 146.60 می‌تواند به روند صعودی جفت کمک کند.

گفته می‌شود، اگر دلار/ین  به منطقه 150.00 نزدیک شود، مقامات ژاپنی احتمالاً در مورد مداخله FX بیشتر سخن می‌گویند، بنابراین هرگونه پیشرفت ممکن است اصلاحاتی را در بر داشته باشد.

 

xm2023082223-600x450.png

چین با رکود شدید اقتصادی دست و پنجه نرم می کند و بررسی های تجاری نشان می دهد که اروپا نیز به سمت رکود پیش می رود، شاید  در اواخر امسال.

با گذشت زمان، این واگرایی اقتصادی بین بزرگترین اقتصادهای جهان احتمالاً در نرخ ارز منعکس می شود، به خصوص اگر بازدهی ایالات متحده بیشتر افزایش یابد.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

2 رای (3.0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید