Your browser does not support JavaScript!
نماشا

شاخص دلار برای افزایش مومنتوم حرکت به صورتجلسه فدرال رزرو نیاز دارد.

شاخص دلار برای افزایش مومنتوم حرکت به صورتجلسه فدرال رزرو نیاز دارد.

معامله گران میتوانند مسیر نرخ هلی بهره فدرال رزرو را مجدداً تنظیم کنند.

رشد اقتصادی در مسیر رسیدن به 3 درصد در این سه ماهه قرار دارد، بازار کار از نظر تاریخی محدود است، و نرخ تورم در ماه‌های اخیر به طور مداوم داغ بوده است.

با این انعطاف‌پذیری اقتصادی، سرمایه‌گذاران مجبور شده‌اند برای کاهش قریب‌الوقوع نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا شرط‌بندی کنند. قیمت‌گذاری در بازار در حال حاضر به کمتر از چهار کاهش در مجموع برای سال 2024 اشاره می‌کند که نسبت به شش کاهش قبلی کاهش یافته است.

 

Fed_interest_rate_chart_20240221_083038.webp

با توجه به این دیدگاه که معامله‌گران به طور فزاینده‌ای این دیدگاه را اتخاذ می‌کنند که نرخ‌های بهره ایالات متحده برای مدت طولانی‌تری بالاتر باقی می‌ماند، دلار دوباره صعودی شد. دلار آمریکا بهترین ارز اصلی سال 2024 است که در سال جاری 6 درصد در برابر ین ژاپن افزایش یافته است.

صورتجلسه فدرال رزرو میتواند این تغییر را تایید کند

چندین مقام فدرال رزرو نسبت به کاهش زودهنگام نرخ‌های بهره هشدار داده‌اند، زیرا این امر خطر چسبندگی تورم را افزایش می‌دهد.

داده های دریافتی از آن جلسه نیز به این دیدگاه اعتبار بخشیده است. قیمت‌های مصرف‌کننده و تولیدکننده در ژانویه بالاتر از حد انتظار بود، در حالی که شاخص‌های انتظارات تورمی مبتنی بر نظرسنجی بالاتر رفتند، که نشان می‌دهد تورم به سرعتی که سرمایه‌گذاران انتظار داشتند کاهش نمی‌یابد.

با وجود اینکه مقامات فدرال رزرو هنگام سخنرانی به این داده‌ها دسترسی نداشتند، اما صورتجلسه‌ها اغلب نکات خاصی را که بانک مرکزی می‌خواهد به سرمایه‌گذاران منتقل می کند. در این مورد، پیام اصلی ممکن است این باشد که اقتصاد ایالات متحده به سادگی برای فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره در آینده نزدیک بسیار داغ است.

بنابراین، صورتجلسه می تواند به دلار کمک کند تا روند صعودی اخیر خود را از سر بگیرد.

چشم انداز دلار همچنان صعودی است

در تصویر بزرگ‌تر، دلار می‌تواند حتی بالاتر از این هم حرکت کند. ایالات متحده در حال حاضر نقطه روشن اقتصاد جهانی است و از رشد سالم در زمانی برخوردار است که هر اقتصاد بزرگ دیگری با مشکل مواجه است.

رشد اقتصادی در منطقه یورو یک سال است که راکد بوده است، بریتانیا و ژاپن در حال حاضر دچار رکود فنی شده‌اند و چین نرخ‌های بهره را برای مقابله با پیامدهای بخش املاک خود کاهش می‌دهد.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید