Your browser does not support JavaScript!
نماشا

آیا پاول میتواند خریداران دلار امریکا را بیدار کند؟

آیا پاول میتواند خریداران دلار امریکا را بیدار کند؟

علیرغم دات پلات به روز شده فدرال رزرو در هفته گذشته که نشان می دهد ممکن است دو افزایش نرخ بهره دیگر در کار باشد، فعالان بازار به سختی آن را باور می کنند. پاول، رئیس فدرال رزرو، زمانی که کنفرانس مطبوعاتی پس از این تصمیم را برگزار کرد، بازار را متقاعد نکرد. با این حال، فرصتی دیگر به او داده می شود تا پیام خود را در این هفته در حالی که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ساعت 17:30 به وقت تهران در برابر کنگره شهادت می دهد، منتقل کند.

 

سرمایه گذاران فدرال رزرو را باور ندارند

در جلسه هفته گذشته، فدرال رزرو تصمیم گرفت دکمه مکث برای نرخ های بهره را بزند، و برای اولین بار از مارس 2022 از یک افزایش نرخ بهره چشم پوشی کرد. با این حال، بیش از حد واضح بود که این پایان جنگ صلیبی سیاست های انقباضی نیست، نه یک وقفه کوچک برای ارزیابی داده های دریافتی و اینکه چگونه افزایش های قبلی ممکن است بر بزرگترین اقتصاد جهان تأثیر گذاشته باشد. به هر حال، «دات پلات» به‌روزرسانی‌شده به افزایش نرخ‌های اضافی به ارزش نیم درصددر اواخر امسال  اشاره کرد.

 

نرخ بهره فدرال رزرو.png

پاول فرصت دومی برای انتقال پیام هاوکیش دارد

این هفته، رئیس پاول فرصت دیگری برای متقاعد کردن جامعه مالی در مورد نیات کمیته سیاست گذاری خواهد داشت، در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، زمانی که در مقابل کنگره شهادت می دهد. با توجه به کاهش فشار قیمت‌ها توسط PMI، کاهش سریع‌تر CPI و کاهش رشد دستمزدها، ممکن است برای رئیس فدرال رزرو سخت باشد که استدلال قانع‌کننده‌ای در مورد نیاز به دو افزایش بیشتر نرخ بهره پیدا کند. به هر حال، تأثیر کامل افزایش های قبلی هنوز به طور کامل توسط اقتصاد احساس نشده است.

این موضوع میتواند برای دلار امریکا منفی باشد.

 

وضعیت اقتصاد ایالات متحده امریکا.png

یک استدلال نسبتا معقول ممکن است این باشد که، علیرغم کاهش قابل توجه، انتظارات تورمی نشان می دهد که در یک سال آینده، تورم همچنان بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو خواهد بود. دانشگاه میشیگان نرخ سالانه 3.3 درصدی را برای ژوئن آینده محاسبه می کند، در حالی که مدل فدرال رزرو نیویورک به نرخ بالاتر 3.76 درصد اشاره می کند. بنابراین، با در نظر گرفتن این نرخ‌ها، ممکن است عاقلانه نباشد که فدرال رزرو سال آینده کاهش گسترده نرخ‌ها را آغاز کند.

 

انتظارات تورمی دانشگاه میشیگان.png

دلار ممکن است افزایش یابد، اما روند صعودی پایدار نخواهد بود

بنابراین، اگر پاول بر نیاز به نرخ‌های بالاتر برای طولانی‌تر تاکید کند، زیرا هنوز راه زیادی تا پایان کار باقی مانده است، دلار می‌تواند افزایش یابد و سهام می‌تواند کاهش یابد. با این وجود، با توجه به اینکه انتظارات تورمی یک ابزار پیش‌بینی دقیق نیست، بلکه یک ابزار مقایسه و یک هدف غیرقابل لمس متحرک است، انتظار برای روند صعودی پایدار دلار هنوز زود است.

داده‌های دریافتی که به کاهش بیشتر فشار قیمت‌ها اشاره می‌کند می‌تواند به کاهش بیشتر انتظارات تورمی تبدیل شود و شاید به فعالان بازار اجازه دهد تا شرط‌بندی کاهش نرخ خود را برای اوایل سال آینده حفظ کنند. در حال حاضر، مشروط به افزایش ماه جولای یا سپتامبر، آنها حتی تا ماه می آینده شاهد کاهش بیش از 50 درصدی هستند.

با توجه به اینکه BoE انتظار می رود نرخ بهره را  افزایش دهد، احتمال دارد که فدرال رزرو برای مدتی طولانی تر روند پوند دلار را صعودی نگه دارد، به خصوص اگر سیاست گذاران بریتانیا در جلسه روز پنجشنبه موضع تهاجمی تری اتخاذ کنند.

 

نرخ بازده امریکا و پوند.png

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (1.0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید