Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تحلیل فاندامنتال نفت خام

تحلیل فاندامنتال نفت خام

 امید به آرامش به دلیل کنترل‌های کووید در چین، کاهش تولید اوپک پلاس، نکات مورد توجه سرمایه گذاران

کاهش محدودیت های ناشی از کووید توسط چین و اعلام کاهش بیشتر تولید اوپک پلاس می تواند نقطه عطفی بزرگ برای قیمت نفت باشد.
معاملات آتی نفت خام برنت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا و شاخص بین‌المللی نفت خام برنت در روز سه‌شنبه به‌دلیل امیدواری به کاهش کنترل‌های کووید-19 توسط چین پس از کاهش آلودگی‌های جدید و به دنبال اعتراضات نادر علیه سیاست  کووید صفر در این کشور تقویت شد. 
قیمت نفت نیز با این انتظار که تولیدکنندگان بزرگ نفت برنامه های تولید خود را در نشست آتی تعدیل کنند، حمایت می شود.

 

نمودار نفت خام.webp

 

ما همچنین قرار است امروز برخی از داده‌ها را در مورد موجودی‌های ایالات متحده دریافت کنیم، که می‌تواند راهنمایی‌هایی را پیش از گزارش رسمی دولت ایالات متحده در روز چهارشنبه ارائه دهد.

کاهش موارد جدید کووید در چین

چین در اوایل روز سه‌شنبه در بحبوحه شیوع ویروس کرونا و اعتراضات در شانگهای و پکن، یک کنفرانس مطبوعاتی درباره اقدامات پیشگیری و کنترل کووید برگزار کرد. در این کنفرانس، مقامات خبری منتشر کردند که از سوی معامله گران نفت به عنوان افزایش در قیمت ها تعبیر شد.

طبق محاسبات CNBC از داده‌های Wind Information، چین کاهش آلودگی‌های جدید کووید-19 را برای 28 نوامبر گزارش کرد. این کشور گفت که عفونت‌های محلی، عمدتاً بدون علامت، در مجموع به 38421 نفر رسیده است که از بالاترین رکورد 40052 گزارش شده در روز یکشنبه کمتر است.

اوپک پلاس در مورد کاهش تولید جدید بحث می کند

نفت خام WTI و برنت روز دوشنبه با این تصور که اوپک و متحدانش دور جدیدی از کاهش تولید را در نشست بعدی خود بررسی خواهند کرد، چرخش چشمگیری را ثبت کردند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه، موسوم به اوپک پلاس، قرار است نشستی را در 4 دسامبر برگزار کنند. تحلیلگران گروه اوراسیا در یادداشتی در روز دوشنبه پیشنهاد کردند که تضعیف تقاضا از چین می تواند اوپک پلاس را تشویق کند که تولیدات را کاهش دهند.

چشم انداز کوتاه مدت

کاهش محدودیت‌های ناشی از کووید توسط چین و اعلام کاهش بیشتر تولید از سوی اوپک پلاس، حرکتی در حال تغییر است و می‌تواند نقطه عطفی بزرگ برای قیمت‌ها باشد.

تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولیدات نفت برای قیمت نفت صعودی خواهد بود 

اواخر امروز در ساعت 21:30 به وقت گرینویچ، موسسه نفت آمریکا (API) آخرین آمار موجودی انبارهای هفتگی خود را منتشر خواهد کرد. پیش بینی می شود افت 3 میلیون بشکه ای نفت خام را نشان دهد.

معامله گران همچنین دلار آمریکا را زیر نظر خواهند داشت زیرا دلار ضعیف تر از نفت خام به دلار حمایت می کند.

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (5.0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید