Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تحلیل فاندامنتال نفت خام: افزایش خوشبینی برای بهبود تقاضای چین

تحلیل فاندامنتال نفت خام: افزایش خوشبینی برای بهبود تقاضای چین

افزایش قیمت نفت خام به دلیل امید به بازگشت قوی تقاضا از سوی چین است زیرا چین همچنان به بهبودی خود از محدودیت های سختگیرانه COVID-19 ادامه می دهد.
قیمت‌های آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا و شاخص بین‌المللی نفت خام برنت در روز سه‌شنبه در حال افزایش هستند و تقریباً تمام فروش دیروز را از بالاترین سطح روزانه خود بازیابی می‌کنند.

 

نفت خام.png
نموار یکساعته نفت خام تگزاس

 

احتمالاً با نگرانی در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره ایالات متحده که مصرف را در بزرگترین اقتصاد جهان کاهش می دهد، سودها محدود شده است.
افزایش نرخ‌ها نیز دلار آمریکا را به دارایی جذاب‌تری تبدیل می‌کند. دلار قوی تر بر تقاضای خارجی برای نفت خام دلاری تأثیر می گذارد.

تمرکز معامله گران بر گزارش فعالیت کارخانه چین

به گزارش رویترز، نظرسنجی رویترز در روز دوشنبه نشان داد که انتظار می‌رود فعالیت کارخانه‌های چین در ماه فوریه به رشد خود ادامه دهد، که نشان می‌دهد جرقه‌های تقاضای داخلی که از زمان پایان سیاست کووید صفر دیده شده است، اکنون به اندازه‌ای قوی است که بخش‌های بالادستی را احیا کند.

سفارشات و مصرف داخلی باعث افزایش تولید شد و شاهد بازگشت فعالیت اقتصادی در دومین اقتصاد بزرگ جهان در ژانویه به سمت رشد بود و اقتصاددانان انتظار دارند که تولیدکنندگان این موقعیت را اکنون که اپیدمی کووید-19 در کشور "اساسا" پایان یافته است، تثبیت کرده باشند.

بر اساس پیش‌بینی میانگین 29 اقتصاددان در نظرسنجی رویترز، انتظار می‌رود شاخص مدیران خرید رسمی بخش تولید (PMI) در ماه فوریه به 50.5 در مقایسه با 50.1 در ژانویه بهبود یابد.

چشم انداز مثبت برای ساخت و ساز چین

خوش‌بینی نسبت به بهبودی در چین با توجه به بهبود مستمر در تقاضای فولاد و مصرف زغال‌سنگ در روز یکشنبه در یادداشتی گفت که گلدمن ساکس در یادداشتی اعلام کرد که انتظار دارد «در فوریه شاخص PMI تولیدی NBS قوی به 51 برسد».

علاوه بر این، جمعه گذشته، بانک خلق چین (PBOJ) اعلام کرد که انتظار می‌رود اقتصاد داخلی به طور کلی در سال 2023 بهبود یابد، اگرچه محیط خارجی همچنان "شدید و پیچیده" است.

PBOJ همچنین متعهد شد که بهبود انتظارات اجتماعی و افزایش اعتماد را با تمرکز بر حمایت از گسترش تقاضای داخلی آغاز کند.

تحلیلگران جی پی مورگان در یادداشت مشتری گفتند:

 

«رشد اقتصادی چین باعث افزایش تقاضای کالاهای این کشور خواهد شد و نفت در موقعیتی قرار دارد که بیشترین سود را به همراه داشته باشد».

 

تحلیلگران نفت جی پی مورگان پیش بینی میانگین قیمت نفت برنت در سال 2023 را 90 دلار در هر بشکه حفظ کردند.

 

ریسک صفر.png
تبلیغات

 

چشم انداز کوتاه مدت

ما به دلیل کاهش تولید روسیه و بهبود روند بهبود چین، نسبت به نفت خام خوش‌بین هستیم. اما ما همچنین اذعان می‌کنیم که بازار با محرک مخالف جدی مواجه است و فدرال رزرو احتمالاً نرخ‌ها را به ترتیب در ماه‌های مارس، می و ژوئن 25 صدم درصد افزایش می‌دهد. انتظار می‌رود این امر دلار آمریکا را ثابت نگه دارد و در عین حال اقتصاد را به رکود نزدیک‌تر کند.

مانند فدرال رزرو، بازارهای کالا تا زمانی که فدرال رزرو سیگنال توقف افزایش نرخ را نشان دهد، به داده ها وابسته خواهند بود. بنابراین ما انتظار داریم که همچنان شاهد نوسانات باشیم زیرا فدرال رزرو در حال حرکت برای مهار تورم با احتمالاً کشاندن اقتصاد به سمت رکود است.

معامله گران همچنین به دنبال آخرین داده های مربوط به ذخایر نفت ایالات متحده هستند که از گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا (API) در روز سه شنبه و اداره اطلاعات انرژی دولت در روز چهارشنبه برای شاخص های بیشتر تقاضا ارائه می شود.

انتظار می رود گزارش API که قرار است روز سه شنبه در ساعت 21:30 به وقت گرینویچ منتشر شود، نشان دهد که ذخایر نفت خام در هفته منتهی به 24 فوریه 400000 بشکه افزایش یافته است که دهمین هفته متوالی ساخت را نشان می دهد.

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید