Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 19می 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 19می 2023 رویترز

قیمت‌های تولیدکننده آلمان در آوریل 0.3 درصد افزایش یافت و قیمت انرژی برای اولین بار از سپتامبر 2022 افزایش یافت و سرمایه‌گذاران را نگران کرد.

تقویم اقتصادی اروپا

در تقویم اقتصادی اروپا، اعداد قیمت تولیدکننده آلمانی در ماه آپریل صبح امروز مورد توجه قرار گرفت. با توجه به اینکه تورم چسبنده بانک مرکزی اروپا را وادار به اتخاذ دیدگاهی هاوکیشتر در مورد سیاست‌های پولی می‌کند، اعداد تورم عمده‌فروشی بالاتر از حد انتظار می‌تواند نشان‌دهنده افزایش نرخ بهره در تابستان باشد.

شاخص قیمت تولیدکننده آلمان در ماه آوریل 0.3 درصد در مقابل کاهش 0.5 درصدی پیش بینی شده افزایش یافت. در ماه مارس، شاخص 1.4 درصد کاهش یافت. این شاخص نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.1 درصد در مقابل 6.7 درصد در ماه مارس افزایش یافت. اقتصاددانان رشد 4.0 درصدی را پیش بینی کردند.

 

تقویم اقتصادی.jpg

 

پس از یک هفته سیگنال‌های مختلط در مقابل داده‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاران باید صحبت‌های بانک مرکزی اروپا را در طول روز زیر نظر داشته باشند. اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، ایزابل اشنابل و رئیس بانک مرکزی اروپا، کریستین لاگارد (از پیش ضبط شده) در تقویم برای سخنرانی امروز حضور دارند. این اظهارات از قبل ضبط شده نوساناتی را ایجاد نخواهد کرد.

بانک مرکزی اروپا همچنین بولتن اقتصادی بانک مرکزی اروپا را منتشر خواهد کرد که پس از بازنگری کمیسیون اتحادیه اروپا در پیش بینی های رشد و تورم، توجه زیادی را به خود جلب خواهد کرد.

تقویم اقتصادی امریکا

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این یک روز آرام در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. هیچ شاخص اقتصادی ایالات متحده برای سرمایه گذاران وجود ندارد. فقدان آمار باعث می شود که احساسات ریسک بازار و صحبت های فدرال رزرو بر احساسات سرمایه گذاران تأثیر بگذارد.

اعضای FOMC ویلیامز و بومن زمینه را برای پاول رئیس فدرال رزرو برای پایان هفته آماده خواهند کرد. رئیس فدرال رزرو در موارد متعددی سرمایه گذاران را غافلگیر کرده است. تورم چسبنده و شرایط بسیار سخت بازار کار می تواند پاول را وادار کند تا در مورد احتمال افزایش نرخ بهره در جون بحث کند.

فراتر از تقویم اقتصادی، اخبار مربوط به سقف بدهی ایالات متحده، صفحه را تغییر خواهد داد.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید