Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 21 مارس 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 21 مارس 2023 رویترز

در حالی که دولت ها و بانک های مرکزی ممکن است بحران بانکی را مهار کرده باشند، اخبار مربوط به تحت فشار قرار گرفتن بیشتر بانک ها، ممکن است نوسانات را ایجاد کند.. ممکن است فدرال رزرو در اواخر سال جاری نیاز به تغییر مسیر داشته باشد. سیگنال های کاهش نرخ بهره دلار را تحت فشار بیشتری قرار می دهد.

 

تقویم اقتصادی.jpg

تقویم اقتصادی اروپا

روز نسبتاً شلوغی برای EUR است. ارقام ZEW Economic Sentiment برای آلمان و منطقه یورو امروز مورد توجه قرار خواهند گرفت. پس از فروپاشی بانک سیلیکون ولی و بانک (SBNY)، احتمالاً ارقام احساسات اقتصادی ضعیف خواهند شد.

اقتصاددانان پیش بینی کردند که شاخص احساسات اقتصادی آلمان از 28.1 به 17.1 در ماه مارس کاهش یابد و شاخص احساسات اقتصادی منطقه یورو از 29.7 به 16.0 کاهش یابد.

در حالی که مولفه اصلی مورد توجه قرار می گیرد، ممکن است نکته مهم در جزئیات داده ها باشد. اقدامات بانک مرکزی و دولت برای مهار خطر سرایت به بخش بانکی گسترده تر باید ترس از سقوط یک بانک دیگر را کاهش دهد.

سرمایه گذاران همچنین باید سخنرانی های اعضای بانک مرکزی اروپا را زیر نظر داشته باشند. لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، امروز با انریا، عضو هیئت اجرایی، سخنرانی خواهد کرد.

به غیر از تقویم اقتصادی، اخبار مربوط به بخش بانکی نیز پس از معامله UBS AG (UBS) برای خرید Credit Suisse Group AG (CS) تأثیر خواهد گذاشت.

تقویم اقتصادی انگلستان

شروع نزولی روز برای پوند بوده است. تمرکز روی فدرال رزرو و BoE، علیرغم کاهش ریسک سرایت بانکی، پوند را تحت فشار گذاشت.
امروز هیچ شاخص اقتصادی برای سرمایه گذاران وجود ندارد. فقدان آمار، پوند را در اختیار ریسک بازار قرار خواهد داد.

با توجه به تمرکز سرمایه گذاران به تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره، نگرانی از اقدامات فدرال رزرو بروی حرکات بازار تاثیر می گذارد.

UBS AG (UBS) برای جلوگیری از یک فاجعه بانکی با خرید Credit Suisse Group AG (CS) موافقت کرد. با این حال، ترس از یک فدرال‌رزرو هاوکیش که بر رساندن تورم به هدف متمرکز شده است همچنان نزولی است. بازارها انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را 25صدم درصد افزایش دهد. در مقابل، بانک انگلستان می تواند موضع محتاطانه تری اتخاذ کند.

گزارش CPI بریتانیا در روز چهارشنبه به سرمایه گذاران این حس را می دهد که انتظار چه چیزی را داشته باشند.

تقویم اقتصادی امریکا

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این یک روز آرام در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. ارقام فروش خانه موجود در ماه فوریه در کانون توجه قرار خواهد گرفت. با این حال، با توجه به اینکه سرمایه گذاران اخبار مربوط به بخش بانکی را رصد می کنند و به تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو نگاه می کنند.

سرمایه گذاران پس از کاهش انتظارات نیم درصد از جدول، باید در نظر بگیرند که آیا فدرال رزرو به طور قابل توجهی نرخ ها را تعدیل خواهد کرد یا خیر. این یک اقدام متعادل کننده برای کاهش فشار بر بانک ها خواهد بود، اما همچنان تورم بالا را تحت کنترل قرار می دهد.

هیچ سخنرانی اعضای FOMC برای بررسی وجود ندارد. فدرال رزرو در یک دوره خاموشی قرار دارد و سرمایه گذاران را مجبور می کند تا نحوه واکنش فدرال رزرو به بحران بخش بانکی را بررسی کنند.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید