Your browser does not support JavaScript!
نماشا

داده های اقتصادی این هفته

داده های اقتصادی این هفته

روز چهارشنبه، صورتجلسه FOMC توجه سرمایه گذاران را جلب می کند. شاخص های اقتصادی اخیر سیگنال های متفاوتی را به بازارها و فدرال رزرو ارسال کرده است. صورتجلسه می‌تواند زمینه‌های تمرکز را تقویت کند و بازارها را قادر می‌سازد تا انتظارات را روی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در نیمه اول سال مجدداً تنظیم کنند.

 

مطالبات بیکاری و اعداد PMI بخش خصوصی علاقه سرمایه گذاران را در روز پنجشنبه جلب خواهد کرد. PMI خدمات احتمالاً تأثیر بیشتری خواهد داشت و بیش از 70 درصد از اقتصاد ایالات متحده را تشکیل می دهد. افزایش فعالیت‌های بخش خدمات می‌تواند شرط کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را در نیمه اول سال 2024 کاهش دهد. با این حال، ادعاهای بیکاری نیز نیاز به بررسی دارند. افزایش غیرمنتظره ادعاهای بیکاری می‌تواند بازارها و شرط‌بندی‌ها را برای فرود ممنوع اعلام کند.

 

فراتر از اعداد، سرمایه گذاران باید سخنرانی های اعضای FOMC را زیر نظر داشته باشند. اعضای FOMC رافائل بوستیک (چهارشنبه)، میشل بومن (چهارشنبه) و کریستوفر والر (جمعه) در تقویم برای سخنرانی حضور دارند.

 

راهنمایی‌های رو به جلو در مورد چشم‌انداز اقتصادی، تورم و مسیر نرخ‌های فدرال رزرو، سطوح را تغییر می‌دهد.

.

تقویم اقتصادی ایالات متحده.png

یورو

در روز چهارشنبه، ارقام سریع اعتماد مصرف کننده برای منطقه یورو، علاقه سرمایه گذاران را به خود جلب خواهد کرد. کاهش غیرمنتظره اطمینان می تواند بر تقاضای خریدار برای EUR/USD تاثیر بگذارد.

 

با این حال، PMI اولیه بخش خصوصی برای فرانسه، آلمان و منطقه یورو احتمالاً روز پنجشنبه بر EUR/USD تأثیر بیشتری خواهد گذاشت.

 

بخش خدمات بیش از 60 درصد از اقتصاد منطقه یورو را تشکیل می دهد که به PMI خدمات وزن بیشتری می دهد. با این حال، سرمایه گذاران باید اجزای فرعی از جمله قیمت و اشتغال را در نظر بگیرند. روند صعودی قیمت می تواند بانک مرکزی اروپا را در یک الگوی حفظ سیاست پولی در کوتاه مدت قرار دهد.

 

اعداد تورم منطقه یورو در ماه ژانویه نیز نیاز به بررسی در روز پنجشنبه دارند. تورم همچنان نقطه کانونی بانک مرکزی اروپا در برابر اهداف نرخ بهره است.

 

روز جمعه اقتصاد آلمان در کانون توجه قرار خواهد گرفت. ارقام تولید ناخالص داخلی و احساسات تجاری سه ماهه چهارم می‌توانند صفحه را تغییر دهند. تجدیدنظرهای نزولی در ارقام اولیه تولید ناخالص داخلی آلمان و احساسات ضعیف تر تجاری می تواند ترس از رکود اقتصادی طولانی مدت را افزایش دهد.

 

فراتر از اعداد، بانک مرکزی اروپا نیز در کانون توجه قرار خواهد گرفت. صورتجلسه سیاست پولی بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه توجه سرمایه گذاران را به خود جلب خواهد کرد. توافق برای به تاخیر انداختن بحث در مورد کاهش بهره، تقاضای خریداران برای یورو را افزایش می دهد. نتایج نظرسنجی انتظارات مصرف کننده بانک مرکزی اروپا در ژانویه نیز ممکن است بر روند یورو/دلار آمریکا در روز جمعه تأثیر بگذارد.

 

با این حال، سرمایه گذاران باید نظرات بانک مرکزی اروپا را دنبال کنند. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در تقویم برای سخنرانی در روز جمعه حضور دارد. اعضای هیئت اجرایی ادوارد فرناندز بولو (چهارشنبه/پنجشنبه)، آنلی تومینن (چهارشنبه/پنجشنبه)، ایزابل اشنابل (جمعه) و کرستین اف یوچنیک (جمعه) نیز سخنرانی خواهند کرد.

 

تقویم اقتصادی یورو.png

پوند انگلستان

در روز پنجشنبه، PMI اولیه بخش خصوصی بریتانیا برای ماه فوریه، پوند را در کانون توجه قرار خواهد داد. PMI خدمات بریتانیا تأثیر بیشتری بر پوند خواهد گذاشت، زیرا خدمات بیش از 70 درصد از اقتصاد بریتانیا را تشکیل می دهند.

 

با این حال، تفسیر بانک انگلستان نیز می تواند سطوح قیمت را جابجا کند. سواتی دینگرا، عضو کمیته سیاست پولی، در تقویم در روز چهارشنبه سخنرانی می کند. شاخص های اقتصادی اخیر بریتانیا پیام های متفاوتی را به بانک انگلستان فرستاد. شرایط سخت‌تر بازار کار و جهش در خرده‌فروشی، داده‌های ضعیف‌تر تورم بریتانیا را خنثی کرد.

 

تقویم اقتصادی  انگلستان.png

 

دلار کانادا

روز سه شنبه، ارقام تورم در ماه ژانویه توجه سرمایه گذاران را جلب می کند. اعداد تورمی داغتر از حد انتظار می تواند بر جدول زمانی کاهش نرخ بهره بانک مرکزی کانادا و لونی تأثیر بگذارد.

 

با این حال، ارقام خرده فروشی نیز در روز پنجشنبه نیاز به بررسی دارند. بانک مرکزی کانادا همچنان مراقب تورم مبتنی بر تقاضا است. روند نزولی در خرده فروشی می تواند بانک مرکزی آمریکا را قادر سازد تا بحث در مورد کاهش نرخ بهره را آغاز کند.

 

سایر آمارها شامل RMPI و ارقام فروش عمده است. با این حال، تمرکز احتمالا بر روی تورم و گزارش های خرده فروشی خواهد بود.

 

از جاهای دیگر، اعداد هفتگی موجودی نفت خام از ایالات متحده و صحبت های محرک از چین می تواند بر تمایل به عرضه و تقاضا تأثیر بگذارد.

 

تقویم اقتصادی  کانادا.png

دلار استرالیا

روز سه‌شنبه، صورتجلسه RBA، دلار استرالیا را در کانون توجه قرار داد. کنفرانس مطبوعاتی RBA و بیانیه نرخ، افزایش نرخ را روی میز گذاشت. نظرات هاوکیش می تواند بر روند کوتاه مدت دلار استرالیا تأثیر بگذارد زیرا سرمایه گذاران منتظر مجموعه بعدی گزارش های تورمی هستند.

 

ارقام رشد دستمزد برای سه ماهه چهارم، در روز چهارشنبه مورد توجه سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت. افزایش غیرمنتظره رشد دستمزدها می تواند نشانه روند صعودی هزینه های مصرف کننده و تورم ناشی از تقاضا باشد.

 

در روز جمعه، PMI بخش خصوصی برای ماه فوریه هفته مهمی را برای دلار استرالیا به پایان خواهد رساند.

 

تقویم اقتصادی استرالیا.png

دلار نیوزلند

روز چهارشنبه تورم در کانون توجه قرار خواهد گرفت. قیمت نهاده های تولید کننده برای سه ماهه چهارم بروی دلار کیوی تأثیر می گذارد. قیمت‌های ورودی پایین‌تر از حد انتظار می‌تواند انتظارات برای افزایش نرخ بهره RBNZ را کاهش دهد. تورم نیوزلند یکی از نگرانی های اصلی RBNZ است که منجر به انتظارات افزایش نرخ بهره در سه ماهه اول 2024 می شود.

 

روز جمعه، خرده فروشی هفته مهمی را برای دلار کیوی به پایان خواهد رساند. روند صعودی در هزینه های مصرف کننده می تواند تورم ناشی از تقاضا را تقویت کند و ممکن است RBNZ را به سمت افزایش نرخ سوق دهد.

 

تقویم اقتصادی دلار نیوزلند.png

ین ژاپن

در روز دوشنبه، سفارشات اصلی ماشین آلات نیاز به بررسی دارند. پس از سقوط در رکود فنی در سه ماهه چهارم، افزایش تقاضا می تواند بر ین ژاپن تأثیر بگذارد. علیرغم رکود فنی، شرط‌بندی روی نرخ‌های منفی بانک مرکزی ژاپن در ماه آوریل ادامه دارد. بدتر شدن محیط اقتصاد کلان می‌تواند بانک مرکزی را مجبور به تنظیم جدول زمانی خروج از نرخ‌های منفی کند.

 

داده های تجاری و PMI های بخش خصوصی نیز در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مورد توجه سرمایه گذاران قرار خواهند گرفت.

 

فراتر از داده های اقتصادی، سرمایه گذاران باید نظرات بانک مرکزی ژاپن را در طول هفته در نظر بگیرند. تعهد به خروج از نرخ های منفی در نیمه اول 2024 می تواند تقاضای خریداران برای ین را افزایش دهد.

 

تقویم اقتصادی ژاپن.png

چین

بانک PBoC در کانون توجه قرار خواهد گرفت. در روز سه‌شنبه، PBoC نرخ‌های اولیه وام 1 ساله و 5 ساله را تعیین می‌کند. کاهش نرخ‌ها احتمالاً تقاضا برای دارایی‌های پرریسک‌تر را افزایش می‌دهد.

 

با بازگشایی بازارهای چین پس از تعطیلات سال نو چینی، صحبت های محرک از پکن نیز نیاز به بررسی دارد.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید