Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پیش نمایش رویدادهای این هفته

پیش نمایش رویدادهای این هفته

در ایالات متحده، تمرکز اصلی بر نرخ تورم مربوط به ماه دسامبر و سپس تجارت خارجی و هزینه تولیدکننده و سخنرانی مقامات فدرال رزرو خواهد بود. همچنین سوئیس و استرالیا از ارقام CPI رونمایی خواهند کرد. هفته شلوغی در چین خواهد بود که در تقویم شامل تورم مصرف کننده و تولیدکننده، داده های تجارت خارجی و وام های جدید یوان است.

آلمان بینش هایی را در مورد سفارشات کارخانه، تولید صنعتی و صادرات و واردات به اشتراک خواهد گذاشت. بریتانیا رشد تولید ناخالص داخلی و ارقام تولید صنعتی ماه نوامبر را به نمایش خواهد گذاشت. در نهایت، سرمایه گذاران به نرخ بیکاری در منطقه یورو، ایتالیا توجه خواهند کرد.

تقویم اقتصادی ایالات متحده

در ایالات متحده همه نگاه ها به داده های تورم ایالات متحده برای نشانه های بیشتر در مورد چشم انداز سیاست پولی فدرال رزرو معطوف است. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که قیمت‌های مصرف‌کننده پس از افزایش 0.1 درصدی در نوامبر، احتمالاً 0.2 درصد  در دسامبر افزایش خواهد یافت. در همین حال، پیش‌بینی می‌شود که نرخ اصلی 0.2 درصد افزایش داشته باشد که نسبت به افزایش 0.3 درصدی ماه قبل، اندکی سهولت نشان می‌دهد. انتظار می‌رود که معیار  سالانه نرخ تورم کل از پایین‌ترین نرخ پنج ماهه نوامبر یعنی 3.1 درصد به 3.2 درصد بازگردد، در حالی که نرخ اصلی احتمالاً به 3.9 درصد کاهش یافته است، که پایین‌ترین رقم از می 2021 است. در سایر نقاط آمریکا، کانادا ارقام تراز تجاری خود را منتشر خواهد کرد.

 

تقویم هفتگی.png

 

در اروپا، شاخص خرده فروشی در ماه نوامبر به دنبال افزایش اندک در ماه قبل، راکد باقی خواهد ماند. در یک نکته مثبت، انتظار می‌رود که داده‌های آلمان بهبود تولید صنعتی و افزایش سفارشات کارخانه‌ها را در ماه نوامبر نشان دهد. فرانسه نیز احتمالاً پس از سه ماه کاهش، شاهد بازگشت مجدد در فعالیت های صنعتی خواهد بود. علاوه بر این، داده های شغلی برای منطقه یورو، ایتالیا و سوئیس منتشر خواهد شد. سایر داده های مهم شامل بررسی تجاری منطقه یورو، تراز تجاری آلمان، ارقام تورم نهایی فرانسه، خرده فروشی ایتالیا و فعالیت صنعتی، نرخ تورم سوئیس، خرده فروشی و تولید صنعتی است. در بریتانیا، ONS ارقام تولید ناخالص داخلی ماهانه، تولیدات تولیدی، تولید ساخت و ساز و داده های تجارت خارجی را به روز می کند. پس از انقباض 0.3 درصدی در ماه اکتبر، با توجه به اخبار فارکس پیش‌بینی می‌شود که اقتصاد بریتانیا در نوامبر بهبود یابد.

 

تقویم اقتصادی اروپا.png

 

در آسیا، همه نگاه ها به مجموعه ای از نسخه های منتشر شده از چین خواهد بود. دومین اقتصاد بزرگ جهان از ارقام تجاری دسامبر، داده های قیمت و تعداد وام های جدید رونمایی خواهد کرد. در استرالیا، تراز تجاری نوامبر که انتظار می‌رود مازادی کمی بیشتر نشان دهد، و چاپ ماهانه CPI، که کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

 

تقویم اقتصادی اسیا.png

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید