Your browser does not support JavaScript!
نماشا

بررسی داده های اقتصادی هفته پیش رو

بررسی داده های اقتصادی هفته پیش رو

هفته آینده، تمرکز بازار به تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره، حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، معیارهای دستمزد و نرخ بیکاری خواهد بود. همچنین، فرصت‌های شغلی JOLTS، PMI تولید و خدمات ISM، احساسات مصرف‌کننده میشیگان و سفارش‌های کارخانه توجه معامله گران را جلب می‌کنند.

فصل درآمدها وارد سومین هفته خود می شود و گزارش هایی از غول هایی مانند مایکروسافت، آلفابت، AMD، Mastercard، Apple، Amazon، Merck و ExxonMobil ارائه می شود.

در سطح جهانی، تمرکز بازار به تصمیم سیاست پولی بانک انگلستان و نرخ رشد تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم برای منطقه یورو، فرانسه، اسپانیا، آلمان، ایتالیا و مکزیک تغییر خواهد کرد.

علاوه بر این، ارقام تورم اسپانیا، استرالیا، فرانسه، آلمان، هلند، منطقه یورو، ایتالیا به دقت بررسی خواهد شد. در نهایت، تولید PMI از چین، اسپانیا، سوئیس و کانادا و نرخ بیکاری برای ژاپن، آلمان، ایتالیا، منطقه یورو و اسپانیا به پایان هفته خواهد رسید.

تقویم اقتصادی ایالات متحده

امریکا.png

ایالات متحده شاهد هفته ای پر از رویدادهای مهم خواهد بود، از جمله اولین جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو در سال، همراه با داده های کلیدی مانند گزارش مشاغل ایالات متحده، PMI تولید ISM و فرصت های شغلی JOLTs. انتظار می رود سیاست گذاران فدرال رزرو نرخ بهره را در بالاترین حد در 23 سال گذشته نگه دارند، در حالی که سرمایه گذاران به دنبال هر گونه نشانه ای از زمان کاهش نرخ این بانک در سال جاری هستند.

در زمینه داده های اقتصادی، پیش بینی می شود که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی احتمالاً 162 هزار نفر در ژانویه افزایش یافته است که از 216 هزار افزایش در ماه قبل کاهش یافته است، در حالی که نرخ بیکاری احتمالاً برای دومین دوره متوالی و رشد دستمزد ماهانه روی 3.7 درصد ثابت خواهد ماند. انتظار می رود از 0.4 درصد به 0.3 درصد کاهش یابد.

علاوه بر این، ISM PMI احتمالاً نشان دهنده ادامه انقباض در بخش تولید در آغاز سال خواهد بود. در نهایت، سرمایه‌گذاران تغییرات اشتغال ADP، بهره‌وری نیروی کار و هزینه‌های اشتغال Q4، سفارش‌های کارخانه و شاخص‌های صنعت منطقه‌ای مانند PMI شیکاگو و شاخص تولید فدرال رزرو دالاس را نیز کنترل خواهند کرد.

فصل درآمد نیز همچنان بر بازار سهام تاثیر خواهد داشت و مجموعه‌ای از شرکت‌های برجسته از جمله اپل، آمازون، آلفابت، مایکروسافت، متا، دستگاه‌های میکرو پیشرفته، پردازش خودکار داده‌ها، بوئینگ، شورون، اکسون موبیل، مسترکارت، مرک و شرکت، فایزر، جنرال موتورز، نوو نوردیسک، و استارباکس.

 

با تغییر تمرکز به سایر نقاط آمریکا، ارقام تولید ناخالص داخلی ماهانه کانادا و PMI تولید جهانی S&P، در کانون توجه قرار خواهند گرفت. تجارت خارجی.

تقویم اقتصادی اروپا

اروپا.png

در سوی دیگر اقیانوس اطلس، رشد تولید ناخالص داخلی، تورم، بررسی های تجاری و نرخ بیکاری اولیه سه ماهه چهارم برای کشورهای منطقه یورو از جمله اسپانیا، آلمان، فرانسه و ایتالیا منتشر خواهد شد. اجماع بازار حاکی از آن است که رشد اقتصاد منطقه یورو در سه ماهه چهارم متوقف شده است، در حالی که اسپانیا رشد 0.2 درصدی را تجربه می کند که با کاهش 0.2 درصدی در آلمان جبران می شود، در حالی که تولید ناخالص داخلی در فرانسه و ایتالیا ثابت مانده است. همچنین، در منطقه یورو، تورم احتمالاً در ژانویه به 2.8 درصد کاهش یافت و نرخ اصلی کاهش یافت و به پایین‌ترین حد خود از مارس 2022 رسید. انتظار می رود تولید صنعتی فرانسه برای دومین ماه متوالی افزایش یابد. ارقام به روز شده PMI در ایتالیا و اسپانیا نشان می دهد که فعالیت تولیدی به ترتیب به بالاترین حد در 10 و 7 ماه گذشته رسیده است. پیش‌بینی می‌شود درکشورهای دیگر اروپا، فشارسنج اقتصادی پیشرو KOF سوئیس به بالاترین حد خود در 10 ماه گذشته برسد و فعالیت‌های تولیدی کمتر کاهش یابد.

تقویم اقتصادی انگلستان

انگلستان.png

در بریتانیا، انتظار می‌رود بانک مرکزی انگلیس در نشست فوریه خود، نرخ بهره را در بالاترین سطح ۱۵ سال اخیر یعنی ۵.۲۵ درصد حفظ کند. سرمایه گذاران مشتاق هستند ببینند آیا BoE موضع سخت خود را در مورد هزینه های استقراض کاهش می دهد یا خیر. همچنین، شاخص‌های پولی بانک انگلستان، قیمت مسکن در سراسر کشور، بهره‌وری نیروی کار و داده‌های PMI نهایی تولید منتشر خواهد شد.

تقویم اقتصادی اسیا

اسیا.png

در آسیا، همه نگاه‌ها به PMI چین در ماه ژانویه خواهد بود که نشان می‌دهد علیرغم چندین بیاینه محرک، فعالیت‌های تولیدی همچنان پایین مانده است. در ژاپن، بازارها خلاصه نظرات BoJ را برای بینش در مورد چشم انداز سیاست بانک مرکزی ارزیابی خواهند کرد. دیگر داده های ژاپنی شامل اعتماد مصرف کننده ژانویه و تولید صنعتی دسامبر، خرده فروشی، نرخ بیکاری و شروع مسکن است. در استرالیا، انتظار می رود تورم کل در هر دو دوره سه ماهه و ماهانه به طور قابل توجهی کاهش یابد. انتشارات دیگر شامل خرده فروشی در دسامبر و مجوزهای ساختمانی است.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (4)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید