Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 18 اکتیر 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 18 اکتیر 2023 رویترز

شاخص های اقتصادی چین حاکی از افزایش فعالیت های اقتصادی در ماه سپتامبر است. با این حال، مناقشه خاورمیانه همچنان یک نقطه کانونی است. ارقام تورم منطقه یورو و تفسیر  اظهارات اعضا بانک مرکزی اروپا بر EUR/USD قبل از سخنرانی های اعضا فدرال رزرو و داده های بخش مسکن ایالات متحده تاثیر می گذارد.

تقویم اقتصادی آسیا

شاخص های اقتصادی چین در روز چهارشنبه از انتظارات پیشی گرفت و امیدها را برای چرخش در اقتصاد چین افزایش داد.

رشد اقتصادی در سه ماهه سوم نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.9 درصد در مقایسه با 6.3 درصد در سه ماهه قبل بود. اقتصاددانان رشد 4.4 درصدی را پیش بینی کردند. فعالیت اقتصادی در سه ماهه سوم افزایش یافت. رشد اقتصاد در سه ماهه 1.3 درصد در مقابل 0.8 درصد در سه ماهه دوم بود. اقتصاددانان رشد 1.0 درصدی را پیش بینی کردند.

ارقام خرده فروشی و بیکاری حاکی از افزایش شدید فعالیت در ماه سپتامبر است. خرده فروشی در ماه سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.5 درصد در مقابل 4.6 درصد در آگوست افزایش یافت. قابل ذکر است که نرخ بیکاری از 5.2 درصد به 5.0 درصد کاهش یافته است.

تولید صنعتی 4.5 درصد نسبت به 4.5 درصد در آگوست افزایش یافته است.

آخرین آمار نشان می دهد که اقدامات محرک پکن در مقابله با طوفان اقتصادی موثر بوده است.

 

china-industrial-production.png

واکنش جفت ارز AUDUSD بعد از انتشار داده های چین

قبل از انتشار داده های مثبت از چین جفت ارز آزی/دلار در نرخ 0.63587 در حال حرکت بود. 

 

واکنش جفت ارز AUDUSD بعد از انتشار داده های چین.png
واکنش جفت ارز AUDUSD بعد از انتشار داده های چین

 

در پاسخ به داده های چین، دلار استرالیا به بالاترین سطح از 13 اکتبر رسیده است. کشور چین بزرگترین شریک تجاری استرالیا است و از این جهت رشد اقتصاد در چین باعث رشد دلار استرالیا میشود.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

ارقام نهایی تورم منطقه یورو در ماه سپتامبر، توجه سرمایه گذاران را در روز چهارشنبه جلب خواهد کرد. بانک مرکزی اروپا همچنان به افزایش تورم و اثرات نامطلوب آن بر اقتصاد منطقه یورو توجه دارد.

بازنگری‌های رو به بالا در ارقام اولیه، انتظارات بازار بر روی توقف افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا را تغییر می دهد. بر اساس اعداد اولیه، نرخ تورم اصلی سالانه از 5.3 درصد به 4.5 درصد در ماه سپتامبر کاهش یافت.

با توجه به تورم، تفسیر اظهارات اعضا بانک مرکزی اروپا نیز نیاز به بررسی دارد. کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا در تقویم اقتصادی برای سخنرانی حضور دارد. ارجاع توجهات به اعداد تورم و سیاست پولی بر تمایل به یورو تأثیر می گذارد.

فراتر از تقویم اقتصادی، سرمایه گذاران باید به روز رسانی اخبار خاورمیانه را در طول روز رصد کنند. دیدار جو بایدن یک نقطه کانونی خواهد بود.

تقویم اقتصادی امریکای شمالی

در اواخر امروز، بخش مسکن ایالات متحده در کانون توجه قرار خواهد گرفت. رکود در تعداد بخش مسکن ممکن است نگرانی‌هایی را در مورد محیط اقتصاد کلان ایالات متحده ایجاد کند. بخش مسکن آزمونی برای اقتصاد ایالات متحده است. بدتر شدن شرایط بازار مسکن بر اعتماد مصرف کننده و مخارج مصرف کننده تأثیر می گذارد.

در حالی که بخش مسکن ایالات متحده کمتر از 20٪ به اقتصاد ایالات متحده کمک می کند، مصرف خصوصی ایالات متحده بیش از 65٪ به اقتصاد ایالات متحده کمک می کند. رکود در بازار مسکن به طور غیرمستقیم بر اقتصاد ایالات متحده تأثیر می گذارد.

با توجه به بخش مسکن، سخنرانی های اعضای FOMC مستلزم بررسی است. اعضای FOMC جان ویلیامز، کریستوفر والر، میشل بومن و پاتریک هارکر در تقویم برای سخنرانی حضور دارند. واکنش به ارقام خرده فروشی در ایالات متحده و دیدگاه ها در مورد افزایش نرخ بهره بر اشتهای خرید برای دلار تأثیر می گذارد.

فراتر از تقویم اقتصادی، مناقشه خاورمیانه و سفر جو بایدن نیاز به نظارت دارند. قیمت نفت خام منعکس کننده دیدگاه بازار در مورد سفر بایدن و هرگونه تهدید تشدید تنش در سایر کشورهای خاورمیانه خواهد بود.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید