Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 14 مارس 20204 رویترز

تقویم اقتصادی 14 مارس 20204 رویترز

رنگو، کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری ژاپن (JTUC)، در روز جمعه، 15 مارس، گزارشی درباره توافق‌های دستمزد منتشر خواهد کرد.

در ماه های اخیر، بانک مرکزی ژاپن الزامات خروج از نرخ های منفی را اعلام کرد. دستمزدهای بالاتر می تواند اثرات تورم بر درآمد قابل تصرف را کاهش دهد. روند افزایشی در مخارج خانوارها می‌تواند به تورم ناشی از تقاضا دامن بزند. افزایش فشارهای تورمی ناشی از تقاضا به بانک ژاپن اجازه می دهد تا از نرخ های منفی برای ایجاد ثبات قیمت خارج شود.

با این حال، کازو اوئدا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، عدم اطمینان در مورد چرخش ماه مارس از نرخ های منفی ایجاد کرد. شاخص های اقتصادی ژاپن سیگنال های متفاوتی را ارسال می کنند که می تواند چرخش نرخ های منفی را به تاخیر بیندازد. به طور قابل توجهی، خانوارها می توانند در یک محیط نامطمئن اقتصادی کلان، هزینه های اقلام غیر ضروری را محدود کنند.

قابل ذکر است، علیرغم اینکه دولت چین از اقدامات محرک در کنگره ملی خلق چین خودداری کرد، بخش املاک و مستغلات همچنان تقاضای خریدار را تجربه کرد.

سهام بخش املاک در حالت بازیابی بودند. شاخص املاک هانگ سنگ (HSMPI) پس از کاهش 1.11 درصدی در روز چهارشنبه 0.93 درصد افزایش یافت.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

در تقویم اقتصادی روز چهارشنبه، اعداد تولید صنعتی برای منطقه یورو به انتظارات برای کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در نیمه اول سال 2024 دامن زد. تولید صنعتی پس از افزایش 1.6 درصدی در ماه دسامبر، 3.2 درصد در ژانویه کاهش یافت. اقتصاددانان پیش بینی کردند تولید صنعتی 1.5 درصد کاهش یابد.

اعداد ژانویه نشان دهنده بدتر شدن محیط اقتصاد کلان منطقه یورو بود و باعث شد تا احتمال کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در نیمه اول 2024 افزایش یابد.

در تقویم اقتصادی 14 مارس 20204 رویترز روز پنجشنبه، تحلیل اظهارات اعضا بانک مرکزی اروپا نیاز به بررسی سرمایه گذار دارد. حمایت از کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در ژوئن می‌تواند تقاضا برای سهام‌های موجود در فهرست اروپا را افزایش دهد. با این حال، سرمایه گذاران ممکن است در بحبوحه افزایش انتظارات برای کاهش نرخ بهره در نیمه اول 2024، علاقه بیشتری به چشم انداز اقتصادی داشته باشند.

اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، فرانک الدرسون، ایزابل اشنابل، و لوئیس دی گویندوس در تقویم برای سخنرانی حضور دارند.

دیدگاه‌ها در مورد تورم، چشم‌انداز اقتصادی، و جدول زمانی کاهش نرخ‌های بانک مرکزی اروپا می‌تواند صفحه را تغییر دهد.

با این حال، تقویم درآمد نیز می تواند بر روند قیمت DAX تأثیر بگذارد. Rheinmetall AG، RTL Group و RWE AG از جمله نام‌های بزرگی هستند که درآمد خود را منتشر می‌کنند.

 

Thursday_14_March_2024.webp

 

تقویم اقتصادی امریکای شمالی

روز چهارشنبه، سرمایه گذاران آمریکایی محتاطانه رفتار کردند، زیرا تمرکز روی داده های اقتصادی ایالات متحده در روز پنجشنبه معطوف شد. پس از گزارش CPI ایالات متحده داغتر از حد انتظار، قیمت‌های تولیدکننده و فروش خرده‌فروشی بهتر از حد انتظار می‌تواند انتظارات را برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در نیمه اول 2024 کاهش دهد.

هیچ شاخص اقتصادی ایالات متحده برای سرمایه گذاران در روز چهارشنبه وجود نداشت. فقدان آمار باعث شد خزانه داری ایالات متحده و بازارهای سهام ایالات متحده بر ساعات پایانی جلسه چهارشنبه تأثیر بگذارند.

نرخ بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده بالاتر رفت و تقاضای خریداران برای دارایی های پرریسک را تحت فشار قرار داد. بازدهی 0.94 درصد افزایش یافت که جلسه چهارشنبه با 4.192 درصد به پایان رسید. در روز چهارشنبه، داو 0.10 درصد افزایش یافت. نزدک کامپوزیت و اس اند پی 500 به ترتیب 0.54 درصد و 0.19 درصد زیان داشتند.

در روز پنجشنبه، تقویم اقتصادی ایالات متحده بر احساس ریسک بازار در اوایل جلسه ایالات متحده تأثیر خواهد گذاشت. قیمت‌های تولیدکننده و ارقام خرده‌فروشی در ماه فوریه می‌تواند بر روی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در نیمه اول 2024 تأثیر بگذارد.

روند صعودی قیمت های تولیدکننده حاکی از بهبود محیط تقاضا است. تولیدکنندگان با تقاضای بالاتر قیمت ها را افزایش می دهند و هزینه ها را به مصرف کنندگان منتقل می کنند. انتظار افزایش قیمت های مصرف کننده می تواند جدول زمانی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را تا نیمه دوم سال 2024 تنظیم کند.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند قیمت‌های تولیدکننده پس از افزایش 0.9 درصدی در ژانویه، 1.1 درصد در فوریه افزایش یابد.

خرده فروشی ایالات متحده نیز نیاز به بررسی دارد. مخارج مصرف کننده به فشارهای تورمی ناشی از تقاضا دامن می زند. اقتصاددانان انتظار داشتند که خرده فروشی ایالات متحده پس از کاهش 0.8 درصدی در ژانویه، 0.8 درصد در فوریه افزایش یابد.

کاهش انتظارات برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در نیمه اول 2024 ممکن است بر سهام تأثیر بگذارد.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید