Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی ۲۷ فوریه ۲۰۲۴

تقویم اقتصادی ۲۷ فوریه ۲۰۲۴

در تقویم اقتصادی روز سه شنبه، اعداد تورم از ژاپن توجه معامله گران را جلب کرد. نرخ تورم سالانه از 2.6 درصد به 2.2 درصد کاهش یافت و نرخ تورم اصلی از 2.3 درصد به 2.0 درصد کاهش یافت. اقتصاددانان نرخ تورم سالانه و اصلی را به ترتیب 2.1 درصد و 1.8 درصد پیش بینی کردند.

آخرین ارقام روی انتظارات سرمایه گذاران روی محور بانک ژاپن از نرخ های منفی تأثیر گذاشت. نرخ تورم اصلی 2.0 درصدی می‌تواند بر بانک مرکزی ژاپن برای خروج از نرخ‌های منفی فشار بیاورد. قبل از رقم تورم، نظرسنجی رویترز نشان داد که 80 درصد از تحلیلگران انتظار داشتند که بانک مرکزی  در ماه آوریل از نرخ های منفی خارج شود.

با این وجود، BoJ هشدار داد که سیاست پولی پس از خروج از نرخ‌های بهره منفی تطبیق‌آمیز باقی خواهد ماند. علیرغم ارقام تورم داغتر از حد انتظار، USD/JPY روی سطح 150.500 باقی ماند.

فراتر از اعداد، سرمایه گذاران باید واکنش بانک ژاپن به ارقام تورم را زیر نظر داشته باشند. حمایت از خروج از نرخ های منفی می تواند بر تقاضای خریدار برای USD/JPY تاثیر بیشتری بگذارد.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

روز دوشنبه، انتظارات سرمایه‌گذاران بر روی کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در آوریل، سهام اروپا را به سطوح بالا رساند.

هیچ شاخص اقتصادی آلمان یا منطقه یورو وجود نداشت که بر احساسات ریسک بازار تأثیر بگذارد. با این حال، سرمایه گذاران در اواخر جلسه محتاطانه رفتار کردند.

در روز سه شنبه، اعتماد مصرف کننده آلمانی در کانون توجه قرار خواهد گرفت. پس از گزارش تیره و تار ماه فوریه، افزایش اعتماد مصرف کننده می تواند ترس از رکود طولانی مدت را کاهش دهد. اقتصاددانان پیش بینی کردند که شاخص اعتماد مصرف کننده GfK آلمان از 29.7- به 29.0- در ماه مارس افزایش یابد.

فراتر از اعداد، تفسیر بانک مرکزی اروپا نیز نیاز به بررسی دارد. فرانک الدرسون، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، امروز در تقویم سخنرانی می کند. دیدگاه‌ها در مورد تورم، اقتصاد و جدول زمانی کاهش نرخ‌ها می‌تواند بر اشتها برای سهام‌های موجود در فهرست اروپا تأثیر بگذارد.

با این حال، سرمایه گذاران باید تقویم سود شرکت را نیز در نظر بگیرند. پوما یکی از نام‌های بزرگی است که درآمد خود را منتشر می‌کند و آدیداس را در کانون توجه قرار داده است.

تقویم اقتصادی امریکای شمالی

در روز دوشنبه، شاخص تولید فدرال رزرو دالاس از -27.4 به -11.3 در ماه فوریه افزایش یافت. انقباض کمتر در بخش تولید تگزاس، انعطاف پذیری در اقتصاد ایالات متحده را برجسته کرد.

فروش خانه های جدید نیز خوش بینانه بود و در ژانویه 1.5 درصد افزایش یافت. اقتصاددانان پس از افزایش 7.2 درصدی فروش در دسامبر، 0.9 درصد افزایش را پیش بینی کردند. اقتصاددانان بازار مسکن را آزمونی برای اقتصاد آمریکا می دانند. روند صعودی در فروش خانه نشان دهنده اعتماد مصرف کننده به اقتصاد ایالات متحده است.

آخرین داده ها و احتیاط قبل از اعداد تورم ایالات متحده در روز پنجشنبه بر تقاضای خریداران برای دارایی های پرریسک تأثیر گذاشت. روز دوشنبه، شاخص کامپوزیت نزدک و داو به ترتیب با 0.13 و 0.16 درصد کاهش به پایان رسید. شاخص S&P 500 به میزان 0.38 درصد کاهش یافت.

امروز، اطمینان مصرف کننده ایالات متحده و سفارشات اصلی کالاهای بادوام توجه ما را جلب می کند. افزایش غیرمنتظره اعتماد مصرف‌کننده و افزایش بیش از حد انتظار در سفارشات کالاهای بادوام می‌تواند انتظارات کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ژوئن را کاهش دهد.

اقتصاددانان پیش بینی کردند که شاخص اعتماد مصرف کننده CB ایالات متحده در ماه فوریه در سطح 114.8 باقی بماند. علاوه بر این، اقتصاددانان انتظار دارند که کالاهای بادوام اصلی پس از افزایش 0.6 درصدی در دسامبر، 0.2 درصد در ژانویه افزایش یابد.

با این حال، صحبت های اعضای FOMC نیز قبل از اعداد تورم ایالات متحده در روز سه شنبه، علاقه سرمایه گذاران را به خود جلب می کند. مایکل بار عضو FOMC در تقویم برای سخنرانی حضور دارد. دیدگاه‌ها در مورد اقتصاد، تورم و مسیر نرخ‌های فدرال رزرو می‌توانند سطوح قیمت را تغییر دهند.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید