Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 4 مارس 2024 رویترز

تقویم اقتصادی 4 مارس 2024 رویترز

در صبح روز سه شنبه، ارقام اقتصادی چین قابل توجه بودند. با وجود اعداد PMI تولیدی Caixin بهتر از حد انتظار، PMI بخش خدمات سؤالاتی را در مورد تقاضای داخلی ایجاد می کند. نکته مهم این است که تقاضای داخلی ضعیف تر، اقدامات بیشتری برای حمایت از اقتصاد را ایجاب می کند.

در نتیجه انتشار نرم‌تر از حد انتظار Caixin Services PMI، شاخص خدماتCaixin Composite PMI بدون تغییر در 52.5 باقی ماند. اقتصاددانان پیش بینی کردند که Caixin Composite PMI از 52.5 به 53.1 افزایش یابد. در ماه فوریه، PMI تولیدی Caixin از 50.8 به 50.9 افزایش یافت.

از سوی دیگر 

اعداد بالاتر از حد انتظار برای توکیو نتوانستند دلار/ین را پایین بیاورند. USD/JPY علیرغم افزایش انتظارات بر روی خروج نرخ های بهره آوریل بانک ژاپن از نرخ‌های منفی، پس از عقب‌نشینی اولیه بهبود یافت.

نرخ تورم سالانه توکیو در ماه فوریه از 1.8 درصد به 2.6 درصد افزایش یافت. تورم اصلی از 1.8 درصد به 2.5 درصد افزایش یافت.

 

تقویم اقتصادی.jpg

تقویم اقتصادی اروپا

روز دوشنبه، ارقام Sentix Investor Confidence توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرد. احساسات نسبت به اقتصاد منطقه یورو در ماه مارس بهبود یافت. شاخص اعتماد سرمایه گذار Sentix از -12.9 به -10.5 صعود کرد. اقتصاددانان افزایش را به -10.8 پیش بینی کردند.

با این حال، این گزارش پشتیبانی مختصری از سهام اروپا ارائه کرد. سرمایه گذاران به تصمیم سیاست بانک مرکزی اروپا و کنفرانس مطبوعاتی (پنجشنبه) توجه داشتند.

اعداد بیش از حد انتظار تورم منطقه یورو از روز جمعه، انتظارات کاهش نرخ بانک مرکزی اروپا را به ژوئن تغییر داد. بانک مرکزی اروپا می تواند انتظارات را برای کاهش نرخ بهره در نیمه اول 2024 با نرخ تورم سالانه 2.6 درصد کاهش دهد.

در روز سه شنبه، PMI خدمات نهایی برای آلمان و منطقه یورو نیاز به بررسی سرمایه گذار دارد. بازنگری های صعودی می تواند نشان دهنده تغییر چشم انداز اقتصادی باشد. با این حال، سرمایه گذاران باید اجزای فرعی، از جمله قیمت ها و دستمزدها را در نظر بگیرند. دستمزدهای بالاتر می تواند بر جدول زمانی کاهش نرخ بانک مرکزی اروپا تأثیر بگذارد. بخش خدمات همچنان عامل اصلی تورم منطقه یورو است.

بر اساس اعداد اولیه، PMI خدمات آلمان در ماه فوریه از 47.7 به 48.2 افزایش یافته است. شاخص PMI خدمات منطقه یورو از 48.4 به 50.0 افزایش یافت.

با توجه به تورم و خدمات به عنوان مناطق مورد علاقه، قیمت های تولید کننده برای منطقه یورو نیز توجه سرمایه گذاران را جلب می کند. تولیدکنندگان بسته به محیط تقاضا قیمت ها را تنظیم می کنند. ادامه عقب نشینی قیمت های تولیدکننده می تواند نشانه روند نزولی در تورم قیمت مصرف کننده باشد.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند قیمت‌های تولیدکننده پس از کاهش 10.6 درصدی در ماه دسامبر، 8.1 درصد در ژانویه کاهش یابد.

 

image.webp

 

تقویم اقتصادی نیویورک

هیچ شاخص اقتصادی از ایالات متحده وجود نداشت که سرمایه گذاران در روز دوشنبه در نظر بگیرند. با این حال، بازارهای سهام ایالات متحده از بالاترین سطح تاریخ خود عقب نشینی کردند زیرا سرمایه گذاران منتظر شهادت پاول رئیس فدرال رزرو در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بودند.

شرایط سخت بازار کار و تورم چسبنده می تواند در را برای یک شگفتی دیگر پاول در روز چهارشنبه باز کند.

در روز سه‌شنبه، اعداد PMI خدمات ISM برای ماه فوریه مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد. افزایش غیرمنتظره در فعالیت بخش خدمات می تواند انتظارات بر روی نرخ فدرال رزرو در ژوئن را کاهش دهد. اقتصاددانان پیش بینی می کنند که PMI خدمات ISM از 53.4 به 53.0 کاهش یابد. با این حال، سرمایه گذاران باید مولفه های فرعی از جمله قیمت و اشتغال را در نظر بگیرند.

فراتر از اعداد، سرمایه گذاران باید سخنرانان فدرال رزرو را در نظر بگیرند. نظرات در مورد تورم و کاهش نرخ بهره نیاز به بررسی دارد.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید