Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 22فوریه 2024 رویترز

تقویم اقتصادی 22فوریه 2024 رویترز

در تقویم اقتصادی روز پنجشنبه، PMIهای اولیه بخش خصوصی فوریه برای استرالیا در ساعات اولیه مورد توجه قرار گرفت. PMI خدمات توجه بیشتر سرمایه گذاران را تضمین می کند و بیش از 60 درصد از اقتصاد استرالیا را تشکیل می دهد.

PMI خدمات بانک جودو در ماه فوریه از 49.1 به 52.8 افزایش یافت. اقتصاددانان افزایش تا 50.2 را پیش بینی کردند. پس از اعداد گرمتر از حد انتظار رشد دستمزد در سه ماهه چهارم، جزء فرعی قیمت ها می تواند بر مسیر نرخ بهره RBA تأثیر بگذارد.

بر اساس بررسی های اولیه، تورم قیمت نهاده ها برای اولین بار در سه ماه گذشته افزایش یافت. افزایش هزینه های نیروی کار به افزایش تورم قیمت نهاده کمک کرد. شرکت ها هزینه های فزاینده را با افزایش قیمت های فروش با سرعت مشخص تری منتقل کردند.

فراتر از تقویم اقتصادی، اخبار محرک از پکن نیز توجه سرمایه گذاران را جلب می کند.

همچنین در ماه فوریه، PMI تولیدی بانک جیبون ژاپن از 48.0 به 47.2 سقوط کرد. به طور قابل توجهی، PMI خدمات بانک جیبون از 53.1 به 52.5 کاهش یافت. اقتصاددانان PMI تولید و خدمات را به ترتیب 48.2 و 53.2 پیش بینی کردند.

در حالی که اعداد PMI سرفصل مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفتند، اجزای فرعی PMI خدمات محوری بودند. بر اساس نظرسنجی اولیه فوریه، قیمت نهاده و تولید در اواسط سه ماهه اول با نرخ معتدل تری افزایش یافت.

بانک مرکزی ژاپن اخیراً بخش خدمات را به عنوان یکی از عوامل مورد نیاز فشارهای تورمی ناشی از تقاضا برجسته کرده است. افزایش اندک‌تر در هزینه‌های ورودی نشان‌دهنده رشد ملایم‌تر دستمزد است که می‌تواند بر برنامه‌های BoJ برای خروج از نرخ‌های منفی در آوریل تأثیر بگذارد.

 

تقویم اقتصادی.png
تقویم اقتصادی FX Street

 

تقویم اقتصادی اروپا

در روز چهارشنبه، افزایش اعتماد مصرف‌کننده در منطقه یورو، تقاضای خریداران را برای سهام  اروپایی در اواخر جلسه افزایش داد. شاخص اعتماد مصرف کننده منطقه یورو در ماه فوریه از 16.1- به 15.5- افزایش یافت. اقتصاددانان افزایش را به -15.6 پیش بینی کردند.

انتظارات بازار بر روی کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در آوریل به حمایت از دارایی‌های پرریسک‌تر ادامه داد. با وجود هشدارهای اخیر بانک مرکزی اروپا در مورد کاهش زودهنگام نرخ بهره، سرمایه گذاران انتظار دارند بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را کاهش دهد.

در روز پنجشنبه، اعداد PMI بخش خصوصی، منتشر خواهد شد. انقباض شدیدتر در بخش خصوصی منطقه یورو می تواند به انتظارات برای کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در ماه مارس دامن بزند.

اقتصاددانان پیش بینی کردند که PMI تولید آلمان از 45.5 به 46.1 و PMI خدمات از 47.7 به 48.0 افزایش یابد.

به طور قابل توجهی، اقتصاددانان انتظار دارند که PMI تولیدی منطقه یورو از 46.6 به 47.0 و PMI خدمات از 48.4 به 48.8 افزایش یابد.

شاخص ها بر احساس ریسک بازار تأثیر خواهند گذاشت. با این حال، سرمایه گذاران باید اجزای فرعی از جمله قیمت ها را در نظر بگیرند. رشد ملایم‌تر دستمزدها و قیمت‌های فروش می‌تواند از مسیر نرخ پایین‌تر بانک مرکزی اروپا حمایت کند.

سرمایه گذاران باید صورتجلسات جلسه سیاست پولی بانک مرکزی اروپا را بررسی کنند و بر تفسیر و واکنش بانک مرکزی اروپا به اعداد PMI نظارت کنند. اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، ادوارد فرناندز بولو و آنلی تومینن در تقویم برای سخنرانی حضور دارند. حمایت بانک مرکزی اروپا از کاهش زودتر نرخ بهره می تواند تقاضای خریداران را برای سهام های فهرست شده در اروپا افزایش دهد.

فراتر از تقویم اقتصادی، درآمد شرکت ها نیز نیاز به بررسی دارد. گروه مرسدس بنز، AXA، Telefonica و Fresenius SE از جمله نام‌های بزرگی هستند که درآمد خود را منتشر می‌کنند.

 

تقویم اقتصادی.webp
تقویم اقتصادی رویترز

 

تقویم اقتصادی امریکای شمالی

پس از پایان جلسه معاملاتی اروپا، صورتجلسه FOMC هیچ غافلگیری نکردبه همراه نداشت. «صورتجلسه» با سخنرانان اخیر فدرال رزرو مطابقت داشت که می خواستند اطمینان بیشتری داشته باشند که تورم قبل از کاهش نرخ بهره به طور پایدار به هدف باز می گردد.

به طور قابل توجهی، جلسه FOMC قبل از گزارش قیمت مصرف کننده و تولید کننده رخ داد. اعداد تورمی داغتر از حد انتظار بازارها را وادار کرد تا انتظارات بر روی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس یا می را کاهش دهند.

با توجه به CME FedWatch Tool، شانس کاهش نرخ بهره در ژوئن  از 53.9% به 53.5% پس از جلسه FOMC کاهش یافت. احتمال کاهش نرخ نیم درصد در ژوئن از 21.7 درصد به 17.1 درصد کاهش یافت.

در روز پنجشنبه، PMI خدمات ایالات متحده برای ماه فوریه و داده های هفتگی ادعاهای بیکاری، توجه سرمایه گذاران را جلب خواهد کرد. افزایش غیرمنتظره در فعالیت بخش خدمات ایالات متحده می تواند انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ژوئن را کاهش دهد. اقتصاددانان پیش بینی می کنند که PMI خدمات ایالات متحده از 52.5 به 52.0 در فوریه کاهش یابد.

فراتر از رقم اصلی، هزینه ها و اجزای فرعی بازار کار نیز می توانند سطوح قیمت را حرکت دهند. روند افزایشی در دستمزدها و قیمت‌های فروش و افزایش نرخ‌های ایجاد شغل می‌تواند کاهش نرخ‌های فدرال رزرو را به تاخیر بیاندازد.

با این حال، داده‌های بازار کار باید یک تغییر مشخص در شرایط را نشان دهد تا بر مسیر نرخ فدرال رزرو تأثیر بگذارد. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که در هفته منتهی به 17 فوریه، ادعاهای اولیه بیکاری از 212 هزار به 217 هزار افزایش یابد.

فراتر از اعداد، اعضای FOMC، کوک و جفرسون در تقویم هستند تا صحبت کنند. دیدگاه ها در مورد تورم، اقتصاد و زمان بندی کاهش نرخ بهره نیاز به بررسی دارند.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید