Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی هفته پیش رو

تقویم اقتصادی هفته پیش رو

هفته پیش رو در ایالات متحده بسیار فعال خواهد بود و بر تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره، داده های تورم و خرده فروشی تاکید می کند. سرمایه گذاران همچنین ارقام تورم PPI و PMI جهانی S&P را از نزدیک دنبال خواهند کرد. در سطح بین‌المللی، بازارها به‌شدت به‌روزرسانی‌های سیاست پولی بانک مرکزی اروپا، بانک انگلستان، بانک ملی سوئیس، را دنبال خواهند کرد. علاوه بر این، آلمان بینش‌های خود را از طریق شاخص احساسات اقتصادی ZEW به اشتراک می‌گذارد، ژاپن شاخص تولیدکنندگان بزرگ تانکان را ارائه می‌کند، و PMIهای فلش از استرالیا، ژاپن، منطقه یورو، فرانسه، اسپانیا و بریتانیا پدیدار خواهند شد، در حالی که نرخ بیکاری برای بریتانیا اعلام خواهد شد. در نهایت، تقویم اقتصادی چین وام های جدید یوان، خرده فروشی، تولید صنعتی، شاخص قیمت مسکن و نرخ بیکاری در ماه نوامبر را برجسته می کند.

 

هفته آینده، تمام توجهات به جلسه نهایی سیاست گذاری فدرال رزرو در سال 2023 معطوف خواهد شد. پیش بینی می شود که سیاست گذاران ایالات متحده نرخ بهره را در بالاترین حد در 22 سال گذشته حفظ کنند و سرمایه گذاران باید بیانیه فدرال رزرو و کنفرانس مطبوعاتی رئیس جروم پاول را برای هر موردی از نزدیک تحلیل کنند. نکاتی در مورد کاهش بالقوه نرخ در سال 2024. ایالات متحده همچنین قرار است داده های کلیدی تورم از جمله قیمت مصرف کننده، تولید کننده و تجارت خارجی را منتشر کند. پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌های مصرف‌کننده پس از ثابت ماندن در ماه اکتبر، 0.1 درصد در نوامبر افزایش داشته باشد، در حالی که انتظار می‌رود نرخ اصلی 0.2 درصد افزایش یابد که بازتابی از سرعت ماه قبل است. در عین حال، پیش‌بینی می‌شود که خرده‌فروشی برای دومین ماه متوالی ۰.۱ درصد کاهش یابد، در حالی که فعالیت صنعتی پس از کاهش ۰.۶ درصدی در اکتبر، ۰.۳ درصد افزایش خواهد یافت. دیگر داده‌های کلیدی که باید به آنها نگاه کرد، بررسی‌های فلش S&P Global PMI و صورت‌حساب بودجه ماهانه است. در جاهای دیگر آمریکاشمالی، توجه به داده مسکن در کانادا میتونه مهم باشه.

در اروپا، بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی اروپا انتظار می‌رود با توجه به نشانه‌هایی از کاهش تورم، نرخ‌های بهره فعلی را حفظ کنند، اما سرمایه‌گذاران از نزدیک به دنبال نشانه‌هایی از کاهش قریب‌الوقوع نرخ‌ها خواهند بود. همچنین بانک های مرکزی سوئیس و نروژ در مورد مسیر سیاست پولی تصمیم گیری خواهند کرد. در بخش اقتصادی، انتظار می‌رود که شاخص‌های شاخص شاخص سهام (S&P) در منطقه یورو، آلمان و فرانسه مشخص شود. پیش بینی می شود که فعالیت بخش خصوصی منطقه یورو در ماه دسامبر به انقباض ادامه خواهد داد، البته با سرعت کمتر. بخش تولید کمترین انقباض خود را در هفت ماه گذشته تجربه می کند، در حالی که بخش خدمات نیز با کمترین نرخ در پنج ماه اخیر کوچک می شود. علاوه بر این، تولید صنعتی برای دومین ماه متوالی در ماه اکتبر کاهش خواهد یافت. در آلمان، پیش‌بینی می‌شود که شاخص احساسات اقتصادی ZEW از بالاترین سطح هشت ماهه کاهش یابد. سایر اطلاعات منتشر شده شامل تراز تجاری منطقه یورو، قیمت عمده فروشی آلمان و ارقام تورم نهایی فرانسه و ایتالیا است.

در بریتانیا، ONS گزارش های کلیدی در مورد اشتغال و رشد، از جمله تولید ناخالص داخلی ماهانه، تولید، ساخت و ساز و تجارت خارجی منتشر خواهد کرد. احساسات مصرف‌کننده توسط GfK اندازه‌گیری می‌شود، در حالی که S&P عملکرد بخش‌های تولید و خدمات را به‌روزرسانی خواهد کرد.

در چین، شاخص‌های اقتصادی ماه نوامبر همچنان بر تأثیر مجموعه‌ای از اقدامات محرک و تزریق نقدینگی از سوی پکن، با پیگیری داده‌های مختلط گزارش‌شده برای دوره تا کنون، روشن خواهد شد. سرمایه گذاران منتظر تولید صنعتی، خرده فروشی، نرخ بیکاری، قیمت مسکن و وام های جدید یوان هستند. در همین حال، انتظار می‌رود که شاخص تولیدکنندگان بزرگ Tankan BoJ در سه ماهه چهارم به بالاترین سطح چند ساله خود برسد. 

در نهایت، در استرالیا، سرمایه گذاران منتظر مجموعه ای از داده های کلیدی نیروی کار و شاخص اعتماد تجاری NAB برای ماه نوامبر هستند. علاوه بر این، نیوزیلند تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم خود را منتشر خواهد کرد.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (5.0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید